بانوان نقش تاثیرگذاری در شکل گیری تفکر سیاسی خانواده دارند تاکید شهید جمهور بر مساله تعهد به خانواده و عدالت جنسیتی حضور زنان در انتخابات از پیش نیاز‌های توسعه یافتگی سیاسی است عرصه انتخابات هم حق و هم تکلیف بر زنان است بررسی مشارکت سیاسی زنان | مسائل زنان ایرانی متفاوت با سایر کشورهاست چگونه حضانت فرزند از پدر گرفته می‌شود؟ «روشنگری» مهم‌ترین نقش زنان در جامعه است دخالت در سیاست و مقدرات اساسی کشور حق و تکلیف زنان است عنبر بسای و عود بسوزان و گل بریز* از کدام بانوان ورزشکار خراسانی در نخستین دوره اعطای نشان «کاوه»، تقدیر شد؟ میهن مثل مادر است آیا روتین‌های پوستی معجزه می‌کنند؟ تحقق الگوی سوم زن مسلمان، مطالبه جدی جامعه زنان از رئیس‌جمهور آینده است جشن مادر دختری «غدیر، عید هم عهدی» در حرم مطهر رضوی برگزار شد اسرار قهوه برای زیبایی پوست اختصاص ۲ فصل از سند تحول کشور به زنان و خانواده روایتی از حال و هوای ۵۰ زوج بوشهری که ماهشان را در حرم امام رضا (ع) عسل کردند علامه‌ها عاشق‌ترند حقیقت فراموش‌شده‌ای به نام «زنان پشتیبان در جنگ» دو چالش مهم دختران مجرد دهه‌های ۵۰ و ۶۰ چیست؟ نظرات چند بانوی نویسنده درباره رمان دینی «اردو در قبرستان ژغاره» | ژانر وحشت و معمایی این کتاب باعث جذب مخاطب شده است
سرخط خبرها
اختصاص ۲ فصل از سند تحول کشور به زنان و خانواده

اختصاص ۲ فصل از سند تحول کشور به زنان و خانواده

  • کد خبر: ۲۳۵۵۲۵
  • ۰۴ تير ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۴
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده از اختصاص ۲ فصل از سند تحول کشور به زنان و خانواده خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، انسیه خزعلی در نخستین دوره مربیگری آموزش مهارت‌های خانواده به سربازان نیرو‌های مسلح که به میزبانی نیروی هوایی ارتش در فرماندهی آموزش تخصص‌های هوایی شهید خضرایی با بیان اینکه خانواده‌ها امروزه در معرض تهدید بسیار جدی دشمنان هستند، اظهار کرد: دشمن به شدت روی اضمحلال و از هم پاشیدن خانواده ایرانی سرمایه گذاری کرده و در نظر دارد تا قداست این نهاد مقدس و گرمی و پیوست اعضای خانواده را از بین ببرد.

وی با بیان اینکه شهید آیت الله رئیسی در سازمان ملل موضوع تعهد خانواده را مطرح کرد، گفت: باید راه ایشان را ادامه دهیم و به گونه‌ای برنامه ریزی کنیم که خانه و خانواده را همچون سنگری استراتژیک پاسداری کنیم و کاری نگذاریم دشمن در آن نفوذ کند.

خزعلی ادامه داد: به دلیل اهمیت بسیار زیاد مساله خانه و خانواده، ۲ فصل مهم از سند تحول کشور که در برنامه شهید رئیسی تدوین شد، به این موضوع اختصاص پیدا کرده است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه سبک رفتار با همسر و اکرام و احترام زنان برای ستواری و پایداری خانواده‌های ما باید آموزش داده شود عنوان کرد: سبک رفتاری امام رحمت الله علیه با همسرشان همچنین اکرام و عزتی که رهبر معظم انقلاب اسلامی، نسبت به همسر و خانواده خود دارند، یک الگوی بسیار خوب و موفق از سبک زندگی ایرانی اسلامی است که نمونه‌های قابل عرضه برای خانواده تراز انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه امنیت امروز آرامش و آسودگی خاطر خانواده‌ها را مدیون نیرو‌های مسلح هستیم، یادآور شد: خاطرات بسیار خوبی از نیروی هوایی ارتش از جمله حرکت متهورانه کارکنان نیروی هوایی در بیعت با امام راحل در ۱۹ بهمن ماه سال ۵۷، تا فداکاری و از جان گذشتگی‌های کارکنان این نیرو در هشت سال دفاع مقدس و نیز دفاع از حریم اهل بیت، در اذهان همه ایرانی‌ها وجود دارد.

در اجرای وعده داده شده در ابتدای تشکیل دولت سیزدهم و در راستای تحقق اهداف مندرج در قانون اساسی، سند چشم انداز جمهوری اسلامی ایران در افق ۱۴۰۴، سیاست‌های کلی نظام و با اتکا و بهره‌مندی از بیانات حضرت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی و مطالبات ایشان، رفع نیاز‌های مردم، حل مسائل اساسی کشور و در اجرای اصل ۱۳۴ قانون اساسی، به پیوست «سند تحول دولت مردمی» به عنوان برنامه و خط مشی دولت و مبنای عمل قوه مجریه، وزرا و دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد.

گفتنی است؛ گسترش گفتمان الگوی سوم برای نقش‌آفرینی بانوان، افزایش نرخ مشارکت بانوان در جامعه، افزایش سرانه فضا‌های تفریحی و ورزشی بانوان، کاهش آسیب‌های اجتماعی مرتبط با بانوان؛ چرخش‌های تحول‌آفرین از زن و مرد جایگزین به زن و مرد مکمل، از زن حمایت‌پذیر به زن پشتیبان و پیشران جامعه، از تمرکز صرف بر مسائل برجسته‌شده حوزه بانوان به برجسته‌سازی حقوق واقعی بانوان، از یکسان‌نگری و تمرکزگرایی به اقتضاگرایی متناسب با زیست‌بوم فرهنگی و اجتماعی حوزه بانوان؛ از جمله موضوعاتی است که در سند تحول به آن تاکید شده است.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.