بانوان، روایتگر اربعین | دومین نشست رسانه‌ای «دعوتم کن اربعین» برگزار شد تأثیرات عمیق زخم‌های روانی دوران کودکی بر زندگی بزرگسالی برگی از صحیفه سجادیه؛ ثروت برای روزگار پیری بانوان در ادوار المپیک؛ از شاهدخت یونانی تا پرچم‌داری بانوان ایرانی غفلت، کودک‌آزاری پنهان در دنیای مدرن امروز ویدئو | مادرانه، روایتی از دلتنگی مادران شهدای مفقود الاثر | شهید حمیدرضا آزادی آیا خشونت همیشه ظاهری خشن دارد؟ بانوان خراسان به روایت مطبوعات قدیمی در مسیر تبلیغ دین، بدون هیچ چشمداشتی می‌شتابم نذری که به یک روضه خانگی تبدیل شد من پسر آن مادرم! روایتی از «ناهید اسدی»، نخستین بانوی شهید انقلاب اسلامی در مشهد تأثیر مخرب استفاده از تلفن همراه در دوران شیردهی بر نوزاد با این ۵ نکته از مو‌های رنگ شده مراقبت کن دختر چینی مقابل دوربین آن قدر غذا خورد تا  مُرد ویدئو | مادرانه، روایتی از دلتنگی مادران شهدای مفقود الاثر | شهید علی باغشنی جدل‌های سیاسی والدین، چالش جدید کودکان تأثیر سن و وزن بر ناباروری زنان دعوت سرمربی کره‌ای از ۶ دختر خراسانی آن روی سیاه «ازدواج سفید»
سرخط خبرها
بانوان، روایتگر اربعین | دومین نشست رسانه‌ای «دعوتم کن اربعین» برگزار شد

بانوان، روایتگر اربعین | دومین نشست رسانه‌ای «دعوتم کن اربعین» برگزار شد

  • کد خبر: ۲۴۱۱۲۶
  • ۰۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۵
دومین نشست رسانه ای " دعوتم کن اربعین" در مکان سازمان تبلیغات استان خراسان رضوی برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، امروز دومین نشست رسانه‌ای " دعوتم کن اربعین" در مکان سازمان تبلیغات استان خراسان رضوی با محوریت آموزش رسانه‌ای به بانوان علاقمند درهیات مذهبی با همکاری امور بانوان هیات مذهبی استان خراسان رضوی و شهربانونیوز، حوزه زن و خانواده موسسه شهرآرا برگزار شد.

رسالت زینبی ما ادامه دارد

حمیده وحیدی دبیر برنامه ضمن تاکید بر رسالت زینبی بانوان در رسانه شروع اینگونه جلسات آموزشی را در مشهد به نیکی یاد کرد والفت و خواهرانگی بین بانوان فعال درهیات مذهبی وهمچنین بانوان رسانه‌ای استان را هم مسیرهم دانست وگفت:اربعین بهانه‌ای است برای شروع و قطعا ما باتاسی از پیام رسان کربلا تلاش داریم تا قدم‌های درست و ادامه داری را در این مسیر برداریم. وی افزود:ما نمی‌خواهیم «کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب نبود» در حد یک شعار باقی بماند بلکه با در این مسیر به ارزش‌های والای زن مسلمان را نیز انتشار خواهیم داد. 

رسانه بانوان، ابزار مهمی برای رواج گفتمان بانوان

همچنین در این نشست دوساعته مهمترین تکنیک و اصول مصاحبه باحضور بانوان علاقمند به فعالیت در حوزه رسانه آموزش داده شد، محدثه شوشتری یکی از مدرسان این دوره آموزشی درخصوص ضرورت سواد رسانه اظهار کرد: گروه بانوان از هر قشری که باشند، حتی به عنوان یک شهروند معمولی، نیاز است تا سواد رسانه را بیاموزند، زیرا امروزه با ظهور ارتباطات جدید، هر روز در بمباران خبری هستیم و نیاز است تا بانوان با صحت و سقم اطلاعات، شایعه و واقعیت آشنا باشند، گاهی تصمیمات ما، نشات گرفته از اطلاعات خبری است که به دست ما می‌رسد اگر سواد رسانه‌ای نباشد ممکن است فرد ناخواسته در تله خبری بیافتد.

بانوان، روایتگر اربعین |دومین نشست رسانه‌ای «دعوتم کن اربعین» برگزار شد

وی با بیان اینکه از منظر جامعه شناسی و ارتباطات، اخبار در ادراک و نگرش ما موثر اند، افزود:امروزه جنگ، جنگِ روایت‌هاست و رسانه‌ها قوی‌ترین سلاح در میدان این جنگ برای طرح و رواج گفتمان‌ها به شمار می‌روند، در این میان زنان به عنوان نیمی از جامعه سال‌هاست پا در این میدان نبرد گذاشته‌اند و روایتگری خودشان را دارند، رسانه بانوان، ابزار مهمی برای رواج گفتمان بانوان است.

وی، نقش زنان رسانه‌ای را نمادی از توانمندی‌ها و ارزش‌های آنان دانست و گفت: بانوان رسانه‌ای ما در چند دهه اخیر ثابت کرده اند که جامعه به روایت‌گری آنان نیاز دارد و در طرف دیگر ماجرا روایت‌های آنان شنیده می‌شود.

این کارشناس ارشد ارتباطات و رسانه درعین حال در پایان سخنانش تاکید کرد: روایتگری زنان با وجود اهمیت و ارزشمندی، نقشی همچون راه رفتن در لبه تیغ دارد راه رفتنی که هر لحظه ممکن است بُرنده باشد و به جای عبور از فراز و فرودها و رسیدن به قله هدف، به سقوط برسد، لذا در این روایتگری زنان باید بتوانند دقیق ببینند، درست تشخیص بدهند، درست راه بروند و به موقع قدم بردارند.


هم افزایی رسانه ای در هیئات مذهبی بانوان

همچنین رئیس شورای هیئات مذهبی استان درگفت وگوباشهرآرانیوز،درخصوص اهمیت برگزاری کلاس های سواد رسانه در تشکل های مذهبی اظهار کرد: تشکل‌های مردمی بانوان،هیات مذهبی و جلسات روضه‌های خانگی مخاطبان سلسله جلسات سواد رسانه هستند، در تلاشیم تا برنامه‌هایی که در تشکل‌های بانوان برگزار می شود همرسانی و هم افزایی صورت بگیرد تا تجربه نگاری تا فعالیت های بانوان دیده شود .

مریم حسینی بیان کرد: تشکل‌های بانوان فعالیت های بسیاری دارند ولی به دلیل نبود اطلاع رسانی دقیق، و نبود سیستم رسانه ای واحد دیده نمی‌شوند،لذا برگزاری اینگونه کلاس‌های آموزشی ضرورت دارد.

بانوان، روایتگر اربعین |دومین نشست رسانه‌ای «دعوتم کن اربعین» برگزار شد

وی در پایان با تشکر از موسسه فرهنگی و هنری شهرآرا و به ویژه شهربانو نیوز ادامه داد: شهرآرا،تمام قد پای کارتشکل های مذهبی بوده است هدف ما این است که با کمک نیروهای رسانه،گروه رسانه هیات مذهبی بانوان تشکیل شود.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.