رونق اقتصاد مقاومتی با هنر زنانه | حضور ۶۰ بانوی کارآفرین در نمایشگاه تخصصی اربعین «مادران ارزش آفرین» چطور کوکو شیرین مشهدی را بدون بوی تخم مرغ درست کنیم؟ حضور اولین عکاس زن ایرانی تاریخ المپیک در پاریس برکت با کتاب | گفتگو با بانوی کارآفرینی که هدیه‌اش به زنان شاغل آگاهی است کار کردن در تعطیلات تابستانی یک درس واقعی برای نوجوانان است پادکست |گفتگو با دکتر فرزانه فرخ‌فر که هنر و پژوهش را به هم گره زده و برگزیده جایزه «زن و علم» شده است | هنر مرهم است ویدئو | برای نخستین بار در جهان؛ راه اندازی رشته تحصیلی ازدواج در دانشگاه‌های چین! رفاقت در چایخانه حضرت آمار غافلگیرکننده چاقی در زنان و مردان ایرانی + اینفوگرافیک قرآن وقفی بانوی کاریزی در حرم مطهر رضوی منع قانونی برای عضویت زنان در شورای نگهبان وجود ندارد | تدبیر در مورد لایحه عفاف و حجاب در اختیار مجلس است قهرمانی دوندگان خراسانی به کام استان‌های دیگر «خانه‌داری» به عنوان شغل باید به رسمیت شناخته شود نمایش عاشورایی «راحوما» روی صحنه می‌رود «سرگذشت» کاروان اسرا و شهادت حضرت رقیه (س) به روی صحنه می‌رود نمایش محصولات ویژه سفر اربعین در بازارچه «مادران ارزش آفرین» نخستین گردهمایی کنشگران جمعیت و فرزندآوری در محلات مشهد برگزار شد تاثیر شگفت آور حمایت مرد از همسر در فرآیند شیردهی به نوزاد بسیار زنان متأهل در چه شرایطی می‌توانند بدون رضایت همسر از کشور خارج شوند؟ تیم ملی فوتسال بانوان نامزد برترین تیم جهان شد ویدئو | مادرانه، روایتی از دلتنگی مادران شهدای مفقود الاثر | شهید حسین محمدپور
سرخط خبرها
رونق اقتصاد مقاومتی با هنر زنانه | حضور ۶۰ بانوی کارآفرین در نمایشگاه تخصصی اربعین «مادران ارزش آفرین»

رونق اقتصاد مقاومتی با هنر زنانه | حضور ۶۰ بانوی کارآفرین در نمایشگاه تخصصی اربعین «مادران ارزش آفرین»

  • کد خبر: ۲۴۲۹۰۷
  • ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۵
نمایشگاه محصولات و توانمندی‌های زنان سرپرست خانوار و کارآفرین با عنوان «مادران ارزش آفرین» با نگاه تخصصی به ملزومات سفر اربعین توسط ۶۰ بانوی کارآفرین در مشهد برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، هم می توان مادر بود و هم در حوزه اشتغال حرفی برای گفتن داشت و منافاتی بین این دو نقش نیست و در عین حال کیان خانواده نیز توسط همین زنان حفظ می شود. سال هاست زنان ایرانی در حوزه اقتصاد و کارآفرینی قدم برداشته‌اند به ویژه آنکه مشارکت مردم در اقتصاد جزو شعارهای مطرح شده امسال توسط مقام معظم رهبری است و آنها که مطیع امر ولایت هستند سعی می کنند در هر جایگاه و منصبی هستند باری از روی دوش جامعه بردارند و به پیشرفت کشور کمک کنند؛ حتی اگر این جایگاه از آنِ زن سرپرست خانواری باشد که برای کسب روزی حلال تلاش می کند.

برپایی نمایشگاهی تخصصی با موضوع ملزومات سفر اربعین و ایام محرم و صفر با عنوان «مادران ارزش آفرین» که این روزها در باغ اردوگاه خاتون برپا شده است وتا ۱۵ مرداد ماه از ساعت ۱۶ تا ۲۱ بازدید از آن برای عموم آزاد است نیز جزو اقداماتی در راستای ارزش دادن به زنان و مادران کارآفرینی است که در حوزه اقتصاد مقاومتی و مشارکت اقتصادی گام برداشته‌اند.

صرف نظر از سود فروش بخاطر شراکت در ثواب سفر اربعین

یکی از خانم هایی که در این نمایشگاه محصولات بهداشتی و آرایشی گیاهی داشت و به واسطه شبکه های اجتماعی از آن اطلاع پیدا کرده، سال ها بود در این حوزه دوره دیده و برای دل خودش کار کرده است اما به فکر فروش محصول نبود؛ اما با هدف مشارکت اقتصادی پا به میدان اقتصاد مقاومتی گذاشته و در عرض یکسال، هم مجوزش را گرفته و هم محصولاتش را گسترش داده و حال برای اولین بار است که در چنین نمایشگاهی حضور دارد.

خانم رضایی که خود بیش از ۱۰ سال است سابقه زیارت سفر کربلا در اربعین حسینی را دارد می‌گوید: محصولاتی که من تولید می‌کنم کاملا گیاهی است و ضرری برای بدن ندارد. چون خودم سابقه سفر اربعین را داشتم می‌دانم چه چیز‌هایی برای زائر نیاز است به همین دلیل بسته‌ای بهداشتی شامل شامپو، کرم ضد آفتاب و کرم مرطوب کننده تهیه کردم که هر کدام برای مقابله با گرمای عراق مناسب است.  
قیمت یکی از محصولاتش را می‌پرسم که حدود ۱۳۰هزار تومان است اما می گوید بخاطر شریک شدن در ثواب سفر زائرانی که از ما خرید می کنند تصمیم گرفتم تمام محصولاتم را به قیمت تولید بفروشم و سودی برای خودم در نظر نگرفته ام.

بانویی که مسیر رزق ده‌ها نفر را هموار کرده است

خانم اسماعیلی، دور تا دورش کیف های جاجیمی در اندازه های مختلف چیده و روی میز هم چند کوله پشتی گذاشته است.

او سال هاست در این حوزه فعالیت دارد و تا کنون چندین کارگاه راه انداخته که هر کدام از کارگاه ها، رزق ۵۰ نفر را تامین می‌کند و مسیری برای امرار معاش زنان و مردان زیادی ساخته است.

او پیش از این هم در نمایشگاه «مادران ارزش آفرین» که به مناسبت‌های مختلف در طول سال برگزار می‌شود شرکت کرده است و در این نمایشگاه نیز محصول ویژه اش کوله‌های سبک ویژه اربعین است که قیمتش در قیاس با بازار، بسیار مناسب‌تر است.

این کوله‌های سبک بعد از اربعین هم قابل استفاده است و بنظرم فرصت خوبی است که مشهدی‌ها تا زمان باقیست از این نمایشگاه بازدید کنند.  

حضور ۶۰ بانوی کارآفرین در نمایشگاه

مدیر اجرایی نمایشگاه محصولات و توانمندی‌های "مادران ارزش آفرین" در خصوص برگزاری آن به شهرآرانیوز گفت: این نمایشگاه از طرف مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی با نگاه ویژه سفر اربعین و ایام محرم و صفر برپا شده است.

زینب شریفی بیان کرد: بانوانی که در این نمایشگاه محصولات خود را عرضه می کنند یا سرپرست خانوار هستند یا زنان کارآفرین دیگر است که در حوزه های مختلف اقتصادی فعالیت می کنند.

شریفی افزود: تولیدات به نمایش گذاشته در این بازارچه محصول هنر و تلاش ۶۰ بانوی کارآفرین است که تلاش داریم این عرصه را برای افراد بیشتری مهیا کنیم. 

وی عنوان کرد: محصولات عرضه شده در نمایشگاه «مادران ارزش آفرین» در حوزه های مواد غذایی، صنایع دستی، پوشاک و محصولات فرهنگی به فروش می رسند و بانوان می توانند از فرصت نمایشگاه برای پیشرفت کار خود استفاده کنند و هنر خود را به افراد بیشتری عرضه کنند.

شریفی با بیان این مطلب که این نمایشگاه به طور تخصصی ویژه سفر اربعین برپا شده است افزود: محصولاتی که در این دوره از نمایشگاه به فروش می رسد بیشتر جزو ملزومات سفر زائران اربعین است که پوشاک مناسب مانند عبا و چادر و روسری، کتاب های مذهبی و مرتبط با عاشورا و امام حسین(ع)، بسته های بهداشتی ویژه اربعین برای استفاده بانوان و آقایان و کوله های سبک و سفری را شامل می شود. 

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.