خدمت بیش‌از ۱۵۰۰ دختر نوجوان مشهدی در «قرار نوجوانی» ویژه دهه آخر صفر ۱۴۰۳ توسعه زیرساخت‌های شهری برای خدمت به زائران دهه پایانی صفر انتصاب بانوان در دولت چهاردهم ادامه دارد | تاکنون چند خانم در دولت چهاردهم سمت گرفته‌اند؟ روایت خبرنگار شهرآرانیوز از سفر پیاده به کربلای معلی | خوشا راهی که پایانش تو باشی خمینی، آب، سلمان فارسی و راهی که به کربلا می‌رسد یک گردهمایی خانوادگی اثرِ خستگی بر درک زمان راه اندازی موکبی به یاد مادر و دختر شهید مشهدی در کربلا اربعین فرصتی برای تربیت حسینی فرزندان آثار روانی نگاه ابزاری در استخدام خانم‌ها | خلأ امنیت روانی در محیط کار به پله نخست استخدام یا همان آگهی جذب رسیده است پیگیری لایحه الحاق ایران به سازمان توسعه زنان سازمان همکاری اسلامی «مهربانو»؛ پویش مهربانی و ایثار با اهدای خون بانوان تربیت با تئاتر | «رستن»، نمایشی زنانه در جستجوی حقیقت شانزدهمین نشست سالانه «روز اسلامی مبارزه با خشونت علیه زنان» | حکیم: جهان باید مانع جنایت‌های رژیم صهیونیستی شود در پیاده‌روی اربعین، مهمانی آداب‌دان باشیم از آن استقبال سرد تا این جاودانگی محض! نایب‌قهرمانی بانوان خراسانی در والیبال‌نشسته قهرمانی کشور نرمش‌هایی برای کمردرد‌های عصبی خاطره انگیز مثل خیابان یازدهم شرقی سعادت آباد
سرخط خبرها
خدمت بیش‌از ۱۵۰۰ دختر نوجوان مشهدی در «قرار نوجوانی» ویژه دهه آخر صفر ۱۴۰۳

خدمت بیش‌از ۱۵۰۰ دختر نوجوان مشهدی در «قرار نوجوانی» ویژه دهه آخر صفر ۱۴۰۳

  • کد خبر: ۲۴۷۸۲۵
  • ۰۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۲
مدیر باشگاه مانا گفت: طرح «قرار نوجوانی» برای دومین سال در ایام پایانی ماه صفر در عرصه میدان شهدا با حضور بیش از سه هزار نوجوان دختر و پسر مشهدی برگزار می‌شود که بیش‌از ۱۵۰۰ نفر از این تعداد، دختران هستند.

محمود خدیوی در گفتگو با شهرآرانیوز اظهار کرد: باشگاه «مانا» که ویژه تقویت مهارت‌های اجتماعی نوجوانان از سوی سازمان فرهنگی‌اجتماعی شهرداری مشهد راه‌اندازی شده، نگاه خدمت‌دهنده به نوجوان دارد نه خدمت‌گیرنده و در دو بخش دختران و پسران، برنامه‌های خود را اجرا می‌کند که اجرای طرح «قرار نوجوانی» نیز در همین راستا برنامه‌ریزی شده است.

خدیوی با بیان این مطلب که محل استقرار باشگاه «مانا» در طول سال در فرهنگ‌سرای «گفتگو» است، تشریح کرد: ایجاد زیرساخت و فرصتی مناسب برای کنشگری و فعالیت واقعی و میدانی نوجوانان در ایام شهادت امام‌رضا(ع) در مشهد، هدف اصلی طرح «قرار نوجوانی» است. نوجوانان در این طرح، برخی مسئولیت‌ها و نقش‌ها را می‌پذیرند که باعث افزایش مهارت‌های اجتماعی و فردی‌شان خواهد شد.

مدیر فرهنگ‌سرای گفتگو توضیح داد: تمام دختران و پسران نوجوان ۱۰ تا ۱۷ سال می‌توانند در طرح «قرار نوجوانی» شرکت کنند و به زائران علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) خدمت‌رسانی داشته باشند. دختران به طور ویژه در موکب «سوغات هنر» دختران نوجوان مشهدی خدمت می‌کنند و دست‌سازه‌های هنری خود را به دختران کودک و نوجوان زائر که قصد زیارت حرم مطهر رضوی را دارند، متناسب با سن هرکدام، در بسته‌بندی‌های شکیل هدیه می‌دهند.

خدیوی در ادامه گفت: عروسک نمدی آهو، برگه‌های اشتنباخ نقاشی، پارچه‌های چاپ‌شده «آمدم‌ ای شاه پناهم بده» به‌صورت شابلون، نقاشی و اوریگامی، ملیله کاغذی، جانماز، گیره روسری، دستبند‌های مزین به نام علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) و خطاطی متناسب با شهادت امام‌رضا(ع) و... از جمله هدایایی است که دختران در این موکب خودشان تهیه می‌کنند و به زائران هدیه می‌دهند.

خدیوی با ذکر این مطلب که علاوه بر موکب سوغات هنر، ظرفیت‌های دیگری نیز برای خدمت دختران در «قرار نوجوانی» وجود دارد، افزود: خبرنگاری موبایلی، تدوین موبایلی، عکاسی، مصاحبه با زائران پیاده در رادیو زائر، اجرای رادیویی که تمام این فعالیت‌ها به صورت عمده در حوزه رسانه قرار می‌گیرد، از دیگر بخش‌هایی است که دختران علاقه‌مند به این حوزه‌ها می‌توانند در آن خدمت کنند.

مدیر باشگاه مانا با اشاره به حضور گسترده نوجوانان مشهدی در «قرار نوجوانی» سال گذشته، خاطرنشان کرد: سال گذشته بیش از یک هزار و ۷۰۰ دختر نوجوان مشهدی در این طرح مشارکت داشتند و امسال نیز پیش‌بینی ما همین تعداد است.

خدمت بیش از ۱۵۰۰ دختر نوجوان مشهدی در «قرار نوجوانی» ویژه دهه آخر صفر

خدیوی افزود: در مجموع بیش از سه هزار و ۵۰۰ نوجوان دختر و پسر نیز در طرح «قرار نوجوانی» حضور داشتند. امسال با توجه به زیرساخت‌های ایجاد‌شده نیز ظرفیت خدمت‌رسانی این تعداد نوجوان مشهدی را خواهیم داشت.

وی طریقه ثبت‌نام در طرح «قرار نوجوانی» ویژه ایام دهه آخر صفر را این‌گونه تشریح کرد: نوجوانان علاقه‌مند ۱۰ تا ۱۷ سال باید کلمه «خادم» را به سامانه ۳۰۰۰۱۳۹۹۰۰ ارسال نمایند. بعد از تأیید دبیرخانه، با آن‌ها تماس گرفته می‌شود و شیوه کار به آن‌ها توضیح داده خواهد شد و کارت خدمت خود را دریافت می‌کنند.

مدیر فرهنگ‌سرای گفتگو اضافه کرد: نحوه خدمت‌رسانی در «قرار نوجوانی» با توجه به اینکه خادمان، نوجوان هستند، به صورت سه‌ساعته شیفت‌بندی شده است تا هم خسته نشوند و هم والدین با حضور آن‌ها موافقت کنند. شروع خدمت از ساعت ۸صبح تا ۸شب خواهد بود و به دلیل درخواست بالای نوجوانان، هر نفر در شیفت‌های مشخصی خدمت خواهد کرد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.