افزایش ۳۰ درصدی حضور دختران نوجوان مشهدی در «قرار نوجوانی» رقابت برای خدمت | موکب دخترانه نجمه (س) پناهی برای بانوان زائر + فیلم بارِ امانت زنان نوغان بر دوش زنان مشهدی همزمان با شهادت امام رضا (ع) راه‌حل پیدا کنید؛ نه راه فرار زن تراز اسلام باید جایگاه زن بودن خود را حفظ کند | گفتگو با یکی از بانوان طلبه تاثیر گذار مشهدی معرفی چهره‌های حوزوی شاخص در میان بانوان لازم و ضروری است خدمت بیش‌از ۱۵۰۰ دختر نوجوان مشهدی در «قرار نوجوانی» ویژه دهه آخر صفر ۱۴۰۳ توسعه زیرساخت‌های شهری برای خدمت به زائران دهه پایانی صفر زن تراز اسلام در عرصه اجتماع عفیف و باوقار است| گفتگو با یکی از بانوان تاثیر گذار مشهدی انتصاب بانوان در دولت چهاردهم ادامه دارد | تاکنون چند خانم در دولت چهاردهم سمت گرفته‌اند؟ روایت خبرنگار شهرآرانیوز از سفر پیاده به کربلای معلی | خوشا راهی که پایانش تو باشی خمینی، آب، سلمان فارسی و راهی که به کربلا می‌رسد یک گردهمایی خانوادگی اثرِ خستگی بر درک زمان راه اندازی موکبی به یاد مادر و دختر شهید مشهدی در کربلا اربعین فرصتی برای تربیت حسینی فرزندان آثار روانی نگاه ابزاری در استخدام خانم‌ها | خلأ امنیت روانی در محیط کار به پله نخست استخدام یا همان آگهی جذب رسیده است پیگیری لایحه الحاق ایران به سازمان توسعه زنان سازمان همکاری اسلامی «مهربانو»؛ پویش مهربانی و ایثار با اهدای خون بانوان تربیت با تئاتر | «رستن»، نمایشی زنانه در جستجوی حقیقت
سرخط خبرها
افزایش ۳۰ درصدی حضور دختران نوجوان مشهدی در «قرار نوجوانی»

افزایش ۳۰ درصدی حضور دختران نوجوان مشهدی در «قرار نوجوانی»

  • کد خبر: ۲۴۹۰۳۹
  • ۱۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۶
مدیر فرهنگسرای گفتگو و باشگاه مانا گفت: موکب سوغات و هنر دختران نوجوان مشهدی وابسته به طرح «قرار نوجوانی» ویژه دهه آخر صفر برای دومین سال متوالی در میدان شهدا برپا شد.

محمود خدیوی بیدگلی در گفتگو با شهرآرانیوز اظهار کرد: موکب سوغات و هنر دختران نوجوان مشهدی برای دومین سال متوالی در عرصه میدان شهدا راه اندازی شد.

خدیوی بیدگلی افزود: این موکب به مدت پنج روز در ماه صفر پذیرای دختران نوجوان ۱۰ تا ۱۷ ساله است.

وی ادامه داد: در این موکب، دختران نوجوان در ۱۰ زمینه هنری مختلف مشغول به تولید محصولات معنوی هستند که این تولیدات به‌عنوان سوغات به زائران نوجوان و کودکان ۱۵ سال به پایین که پیاده به سمت حرم امام رضا (ع) حرکت می‌کنند، هدیه می‌شود.

مدیر فرهنگسرای گفتگو و باشگاه مانا، افزود: از جمله این محصولات می‌توان به عروسک‌های نمدی، شابلون‌های "آمدم‌ای شاه پناهم بده"، دستبند‌های "یا امام رضا"، جانماز و دستمال اشک منقش به نام و گنبد امام رضا (ع) اشاره کرد.

خدیوی بیدگلی اضافه کرد: در این موکب، دخترانی که مهارت هنری دارند به تولید محصولات می‌پردازند و آنهایی که نیاز به آموزش دارند، تحت راهنمایی مربیان، هنر‌های مختلف را یاد می‌گیرند و سپس این تولیدات و بسته‌بندی می‌شوند.

مدیر فرهنگسرای گفتگو و باشگاه مانا با بیان اینکه این دختران در شیفت‌های سه ساعته خدمت‌رسانی می‌کنند گفت: خود این دختران محصولات و سوغات خود را به زائران هدیه می‌دهند.

خدیوی تصریح کرد: فراخوان حضور در این موکب از طریق اپلیکیشن مانا، کانال خبرگزاری باشگاه مانا، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و تبلیغات شهری اعلام شده بود که منجر به ثبت‌نام بیش از ۱۷۰۰ دختر نوجوان شد.

وی ادامه داد: در حالی که سال گذشته بین ۱۲۰۰ تا ۱۳۰۰ دختر نوجوان در این برنامه شرکت کرده بودند، امسال تعداد شرکت‌کنندگان حدود ۳۰ درصد افزایش یافته و احتمال می‌رود تعداد آنها به ۲۰۰۰ نفر نیز برسد.

خدیوی بیدگلی گفت: سال گذشته، بین ۱۸۰۰ تا ۲۰۰۰ محصول تولید و به زائران اهدا شد، اما امسال پیش‌بینی می‌شود که بیش از ۴۰۰۰ محصول تولید و به‌عنوان سوغات معنوی به زائران امام رضا (ع) اهدا شود.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.