مسئولیت مشترک والدین در برابر تربیت فرزندان عزاداری محرم، الگویی از قدرت زن مسلمان را به نمایش می‌گذارد توجه شهید طهرانچی به حوزه زنان و خانواده مبتنی بر جهان بینی الهی بود رواج طلاق، عاملی در تضعیف نهاد خانواده و کاهش فرزندآوری در جامعه حضور ۲۵ بازیکن در دومین اردوی تیم ملی فوتسال بانوان اشتغال زنان، نمادی از موفقیت و سرمایه ای اجتماعی برای خانواده ناترازی بانک‌ها، مشکل مهم شبکه بانکی در پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری نقش کلیدی‌ زنان در فرآیند بازتوانی، حمایت اجتماعی و مراقبت از آسیب‌دیدگان ثبت یک پیروزی دیگر برای تیم ملی بسکتبال زنان ایران رونمایی از جلد دوم کتاب «چله کلمات» با محور اشعار اربعینی شاعران زن حضور پررنگ بانوان ورزشکار ایرانی در بازی‌های جهانی ۲۰۲۵ چنگدو کتاب «جان جهان» دریچه‌ای به دنیای زنان می‌گشاید بلاتکلیفی تیم‌های مدعی برای حضور در فصل جدید رقابت‌های فوتبال لیگ برتر زنان ایجاد فضایی مثبت و پرمحبت در خانواده، یکی از کلید‌های تربیت دختران باحجاب و عفیف بررسی نقش زنان در تربیت دینی کودکان و الگوبرداری از بانوان کربلا حوزه سنی ۷ سال، بیشترین متقاضی برای فرزندخواندگی در کشور کاهش خطر ابتلا به پوکی استخوان در زنان با مصرف به‌اندازه زعفران
سرخط خبرها
افزایش ۳۰ درصدی حضور دختران نوجوان مشهدی در «قرار نوجوانی»

افزایش ۳۰ درصدی حضور دختران نوجوان مشهدی در «قرار نوجوانی»

  • کد خبر: ۲۴۹۰۳۹
  • ۱۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۶
مدیر فرهنگسرای گفتگو و باشگاه مانا گفت: موکب سوغات و هنر دختران نوجوان مشهدی وابسته به طرح «قرار نوجوانی» ویژه دهه آخر صفر برای دومین سال متوالی در میدان شهدا برپا شد.
مریم دهقان
خبرنگار مریم دهقان

محمود خدیوی بیدگلی در گفتگو با شهرآرانیوز اظهار کرد: موکب سوغات و هنر دختران نوجوان مشهدی برای دومین سال متوالی در عرصه میدان شهدا راه اندازی شد.

خدیوی بیدگلی افزود: این موکب به مدت پنج روز در ماه صفر پذیرای دختران نوجوان ۱۰ تا ۱۷ ساله است.

وی ادامه داد: در این موکب، دختران نوجوان در ۱۰ زمینه هنری مختلف مشغول به تولید محصولات معنوی هستند که این تولیدات به‌عنوان سوغات به زائران نوجوان و کودکان ۱۵ سال به پایین که پیاده به سمت حرم امام رضا (ع) حرکت می‌کنند، هدیه می‌شود.

مدیر فرهنگسرای گفتگو و باشگاه مانا، افزود: از جمله این محصولات می‌توان به عروسک‌های نمدی، شابلون‌های "آمدم‌ای شاه پناهم بده"، دستبند‌های "یا امام رضا"، جانماز و دستمال اشک منقش به نام و گنبد امام رضا (ع) اشاره کرد.

خدیوی بیدگلی اضافه کرد: در این موکب، دخترانی که مهارت هنری دارند به تولید محصولات می‌پردازند و آنهایی که نیاز به آموزش دارند، تحت راهنمایی مربیان، هنر‌های مختلف را یاد می‌گیرند و سپس این تولیدات و بسته‌بندی می‌شوند.

مدیر فرهنگسرای گفتگو و باشگاه مانا با بیان اینکه این دختران در شیفت‌های سه ساعته خدمت‌رسانی می‌کنند گفت: خود این دختران محصولات و سوغات خود را به زائران هدیه می‌دهند.

خدیوی تصریح کرد: فراخوان حضور در این موکب از طریق اپلیکیشن مانا، کانال خبرگزاری باشگاه مانا، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و تبلیغات شهری اعلام شده بود که منجر به ثبت‌نام بیش از ۱۷۰۰ دختر نوجوان شد.

وی ادامه داد: در حالی که سال گذشته بین ۱۲۰۰ تا ۱۳۰۰ دختر نوجوان در این برنامه شرکت کرده بودند، امسال تعداد شرکت‌کنندگان حدود ۳۰ درصد افزایش یافته و احتمال می‌رود تعداد آنها به ۲۰۰۰ نفر نیز برسد.

خدیوی بیدگلی گفت: سال گذشته، بین ۱۸۰۰ تا ۲۰۰۰ محصول تولید و به زائران اهدا شد، اما امسال پیش‌بینی می‌شود که بیش از ۴۰۰۰ محصول تولید و به‌عنوان سوغات معنوی به زائران امام رضا (ع) اهدا شود.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.