دختر دونده رکورددار ایران: هزینه‌ها بالاست به کمک فدراسیون نیاز دارم برگزاری دومین گام از رویداد نیلوفرانه در مشهد | ارسال ۱۳۰ اثر هنری به دبیر خانه تیراندازی با کمان خراسان رضوی در مسابقات آزاد کشوری بانوان دو مدال کسب کرد برگزاری رویداد «الفبای فتح قریب» در مکتب نرجس مشهد بیش از ۵۰۰ بانوی زائر غیرایرانی در حرم امام‌رضا(ع) جنایات اخیر رژیم صهیونیستی را محکوم کردند هشداری جدی درباره مصرف فراورده‌های دامی آلوده | مراقب باشید این بیماری‌ها را نخورید با این سه تیپ شخصیتی ازدواج نکنید دختر یکی از سران حزب‌الله لبنان: بیانات رهبر انقلاب تاریخی و در حمایت از فلسطین است مسابقات هفت سنگ بانوان خراسان رضوی در هفت منطقه برگزار می‌شود صعود مهشید اشتری به جمع ۱۶ بازیکن برتر مسابقات فیدر دختر تنیس باز ایرانی به مسابقات جهانی راه یافت زهرا بیک خراسانی به عنوان مشاور امور بانوان و خانواده شورای عالی استان‌ها انتخاب شد زنان پرچم دار جبهه فرهنگی مقاومت و مقابله با تفکر صهیونیسم باید باشند جایگاه «زن» در جمهوری اسلامی و منظومه فکری رهبر معظم انقلاب اسلامی اهدای طلا و جواهرات بانوان بوشهری برای جنگ با اسرائیل خانواده‌های ایرانی مقابل آسیب‌های رسانه بی دفاع هستند | فرزندان را در فضای مجازی رها نکنیم عمل موفقیت‌آمیز پیوند مغز استخوان کودک هفت ساله به خواهرش در مشهد دختر مشهدی فاتح رتبه نخست کنکور فنی‌وحرفه‌ای کشور شد فوتبالیست‌های خراسانی در لیگ قهرمانان آسیا جای گرفتند چاپ هفتم «آخرین فرصت» به قلم یک بانوی نویسنده مزین به تقریظ رهبری شد
سرخط خبرها
با این سه تیپ شخصیتی ازدواج نکنید

با این سه تیپ شخصیتی ازدواج نکنید

  • کد خبر: ۲۹۲۶۹۸
  • ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۰۱:۳۸
زندگی زناشویی فراز و نشیب‌های بسیار دارد و هر روز با مسائلی دست و پنجه نرم می‌کنند، اما چه بسیار زوج‌هایی که با اندکی گذشت، انعطاف و صبوری به پای هم پیر می‌شوند، اما برخی مردان و زنان به هیچ وجه، دست کم تا زمانی که درمان نشوند، مناسبِ زندگی مشترک نیستند و زندگی کردن با آنها اگر ناممکن نباشد قطعا سخت خواهد بود.

به گزارش شهرآرانیوز، لحظاتی در زندگی وجود دارد که حتی تحمل کسانی که دوست شان می‌داریم و دوست مان می‌دارند، دشوار است. با همه این احوال، برخی افراد ویژگی‌هایی دارند که به خصوص در یک رابطه عاطفی بسیار آسیب زننده است، و دیری نمی‌پاید که زندگی با چنین کسانی سخت و طاقت فرسا می‌شود.

ممکن است در ابتدای رابطه فردی که برای زندگی مشترک انتخاب می‌کنید، همان شخصی باشد که به نظر برسد رویایش را داشته اید، اما با گذر زمان هر روز بیشتر از پیش در کمال ناباوری از خود بپرسید: کجا رفت آن همسری که روز‌های اول، چنین در کنارش احساس خوشبختی می‌کردم؟

آنچه مسلم است این است که برخی افراد اصولاً روش مناسبی برای ارتباط با دیگران ندارند. شاید آنها قادر به عشق ورزیدن نیستند، یا حتی نمی‌توانند دوست داشته شدن را تحمل کنند؛ شاید در برزخی از احساس گناه، رنجش یا ترس یا مصائب کودکی خود گیر افتاده اند. در این مواقع، تا زمانی که معجزه‌ای رخ ندهد، رابطه لزوما به شکست ختم می‌شود.

در ادامه سه نوع شخصیتی را به شما معرفی می‌کنیم که بهتر است، با آنها منتظر معجزه نباشید و فقط ازشان فاصله بگیرید!

افرادی که ثبات خلق ندارند

منظور افرادی است که در یک آن انگار که لطیف‌ترین و اصیل‌ترین مردان جهانند، عشق می‌ورزند، رفتاری مناسب دارند، از شما حمایت می‌کنند و، اما به ناگاه بدون هیچ توضیحی، بدون اینکه اصلاً چیزی پیش آمده باشد تبدیل به خشن‌ترین و آزارنده‌ترین مردان می‌شوند!

امروز برای شما می‌میرند، و فردا بی هیچ دلیلی شما را طرد می‌کنند و می‌آزارند. وقتی که خلق شان خوش است بسیار در عشق ورزی افراط می‌کنند و وقتی که تغییر می‌کنند پرخاشگر، فحاش و فریبکار می‌شوند.

به طور کلی، این افراد تکانشی هستند. بدون اینکه متوجه شوید یا بدانید چگونه، نوعی ابهام در رفتار و کردارشان مشهود است، اصولاً تکلیف شما در برابرشان نامشخص است.

 

وقتی عشق می‌ورزند، واقعاً انگار که عاشق‌ترین افراد روی زمین هستند و شما خوشبختی را در کنارشان تجربه می‌کنید. اما وقتی هیولای درون شان آزاد می‌شود ترس و نفرت در شما به اوج می‌رسد، از این همه تغییر هول برتان می‌دارد، انگار کس دیگری است، شما هرگز نمی‌توانید این تغییرات را در او پیش بینی کنید.

اینگونه افراد غالبا درگیری عمیقی با خود دارند که قادر به حل آن نیستند. کاملاً خود محور هستند، به همین دلیل است که عواقبی را رفتارشان می‌تواند برای شما داشته باشد در نظر نمی‌گیرند. آنچه مسلم است این است که آن‌ها نه با شما و نه با هیچ کس دیگر آمادگی برقراری رابطه عاشقانه را ندارند.

افرادی که عادت به دروغگویی دارند

راه‌های زیادی برای دروغ گفتن وجود دارد که واضح‌ترین آنها صحبت کردن در مورد حقایق یا موقعیت‌هایی است که هرگز اتفاق نیفتاده اند. 

وقتی که تظاهر می‌کنید با چیزی موافقید، اما قلباً مخالف آن هستید؛ وقتی قولی می‌دهیم که از عمل بدان طفره می‌رویم و امروز و فردا می‌کنیم؛ یا حتی وقتی به ظاهر در شرایطی سر می‌کنیم و تاب می‌آوریم ولی با ان مخالفیم؛ همه این‌ها نوعی دروغ گویی هستند.

اگر در مرحله شناخت از یکدیگر قرار دارید، شاید سخت بتوان فهمید که نامزدمان دروغ می‌گوید، اما وقتی رابطه جدی شد، خیلی به هوش و زکاوت نیازی نیست، چرا که خیلی زود دروغ‌ها فاش می‌شوند.

به طور کلی، ما دروغگو را نه از طریق دروغ گفتن اش به ما، بلکه از طریق دروغگویی او به دیگران می‌شناسیم. در واقع، وقتی که او این کار را با دیگران انجام می‌دهد، چرا با ما انجام ندهد؟

البته گاهی هم برخی چنان زیرکانه و حرفه‌ای دروغ می‌گویند، که تشخیص آن دشوار است؛ بنابراین یکی از راه‌هایی که کمک می‌کند این افراد را بهتر بشناسیم، نوع رفتاری است که با دیگران دارند.

اعتماد به فردی که دروغ می‌گوید، خطاست. دیری نمی‌گذرد که خودمان را در مرحله‌ای می‌بینیم که داریم جاسوسی اش را می‌کنیم، زیرا اعتمادمان خدشه دار شده است و حس می‌کنیم حتی دارد به ما خیانت می‌کند.

افرادی که شما را سرکوب می‌کنند

وقتی زندگی با فردی را شروع می‌کنید که همواره سرکوب تان می‌کند، انگار هر دم روی پوسته شکننده تخم مرغ گام برمی دارید. عموماً هر آنچه انجام می‌دهید، هر چه می‌گویید، کردار و رفتارتان بی وقفه نقد و نفی می‌شود.

این رفتار به ویژه در افرادی که ثروتمند هستند، و بیشتر خواهان کسی در کنارشان هستند که مطیع باشد و دقیق طبق نظر آنها رفتار کند، مشهودتر است. 

در کنار چنین شرکای عاطفی‌ای همیشه احساس می‌کنید مورد ارزیابی قرار گرفته اید و بسیار تحقیر می‌شوید. وقتی که ایده‌ای به نظرتان می‌رسد، قبل از اینکه آن را فی البداهه به زبان بیاورید و بعد با همفکری بپرورانیدش، باید که هزار جور آن را طبق سلایق همسرتان بالا و پایین کنید تا در نهایت نقد کمتری متوجه تان شود، پر واضح است که در چنین شرایطی ریشه خلاقیت شما می‌خشکد و از به زبان آوردن ایده‌های تان پشیمان می‌شوید. شما به مرور تبدیل به کسی می‌شوید که دائم ساکت است و چه بسا حرفی برای زدن برای تان باقی نمی‌ماند.

در شدیدترین موارد، این زنان و مردان کنترل‌کننده و خودشیفته در نهایت به خشونت روی می‌آورند، چون هیچ وقت هم همه چیز و همه کس باب میل آنها نیست؛ و در چنین شرایطی بیشترین فشار روانی شان را بر شریک زندگی شان می‌آورند. 

به همین دلیل است که آنها ارعاب را انتخاب می‌کنند، که می‌تواند شامل بازی‌های روان‌شناختی ظریف یا حتی اقدامات مستقیم فیزیکی باشد. با این تیپ افراد هرگز نمی‌توانید خوشحال باشید! 

پس لطفا قبل از آنکه شریک زندگی تان را انتخاب کنید، دقت کنید که دستکم شناختی نسبی از او به دست آورید.

منبع: عصر ایران

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.