نفرات برتر دختران تکواندوکار استان مشخص شدند بانوی تیرانداز ایرانی طلایی شد شکست خاتون بم برابر ملبورن سیتی استرالیا در نخستین دیدار فراز و نشیب‌های مادران دانشجو با شروع سال تحصیلی جدید | ضعف اجرای قوانین حمایت از جوانی جمعیت در دانشگاه‌ها پاسخ به پرسش‌های حقوقی بانوان | چرا ارث زن نصف مرد است؟ تشخیص و جلوگیری از پیشرفت «سرطان پستان» با هوش مصنوعی ایرانی ۷۷ درصد از جمعیت دانشجویان موردحمایت بهزیستی، زن هستند آغاز ششمین پویش غربالگری و آگاهی بخشی درباره سرطان پستان | بیش از ۱۶ هزار زن ایرانی به سرطان سینه مبتلا هستند صدای مشاور | تک فرزندها ترس بیشتری را تجربه  می کنند فائزه غروی پس از درخشش خیره‌کننده: سوارکاری در آسیا می‌تواند مدال‌آور باشد درخشش «سارا دیدار» در اولین بازی «خاتون بم» در لیگ قهرمانان زنان آسیا | «دیدار» آسیایی قهرمانی تیم‌های تکواندوی دختران ایران در جهان دختر دونده رکورددار ایران: هزینه‌ها بالاست به کمک فدراسیون نیاز دارم برگزاری دومین گام از رویداد نیلوفرانه در مشهد | ارسال ۱۳۰ اثر هنری به دبیر خانه تیراندازی با کمان خراسان رضوی در مسابقات آزاد کشوری بانوان دو مدال کسب کرد برگزاری رویداد «الفبای فتح قریب» در مکتب نرجس مشهد بیش از ۵۰۰ بانوی زائر غیرایرانی در حرم امام‌رضا(ع) جنایات اخیر رژیم صهیونیستی را محکوم کردند هشداری جدی درباره مصرف فراورده‌های دامی آلوده | مراقب باشید این بیماری‌ها را نخورید با این سه تیپ شخصیتی ازدواج نکنید دختر یکی از سران حزب‌الله لبنان: بیانات رهبر انقلاب تاریخی و در حمایت از فلسطین است
سرخط خبرها
تشخیص و جلوگیری از پیشرفت «سرطان پستان» با هوش مصنوعی ایرانی

تشخیص و جلوگیری از پیشرفت «سرطان پستان» با هوش مصنوعی ایرانی

  • کد خبر: ۲۹۳۰۷۳
  • ۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۷
دکتر صادق کاظمی‌فرد گفت: الگوریتم هوش مصنوعی توسعه داده شده با شناسایی بافت سرطان سینه در مراحل ابتدایی، پزشکان را قادر به جلوگیری از گسترش بیماری می‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز، گروهی از محققان ایرانی با همکاری محققانی از دانشگاه معتبر آمریکا، الگوریتم هوش مصنوعی "سینا" را برای شناسایی بافت‌های سرطان پستان توسعه داده‌اند. این الگوریتم قادر است بافت‌های سرطانی بسیار ریزی را که در آزمایشات معمول به سختی قابل تشخیص هستند را شناسایی کند.

در حوزه درمان سرطان پستان از زمان تشخیص زود هنگام به عنوان زمان طلایی یاد می‌شود که می‌تواند نقش بسزایی در درمان و کاهش آسیب‌های احتمالی ایفا کند.

گاهی اوقات بافت‌های سرطانی با استفاده از سیستم‌های ماموگرافی و سونوگرافی قابل رؤیت نیستند و یا به اشتباه به عنوان کیست در نظر گرفته می‌شوند و این امر باعث می‌شود که تشخیص با خطا همراه باشد.

دکتر صادق کاظمی‌فرد؛ مجری این پروژه، دقت بالای تشخیص را از مزیت‌های این روش عنوان کرد و گفت: الگوریتم هوش مصنوعی توسعه داده شده با شناسایی بافت سرطان در مراحل ابتدایی، پزشکان را قادر به جلوگیری از گسترش بیماری می‌کند.

کاظمی‌فرد همچنین خاطرنشان کرد: "مدل هوش مصنوعی 'سینا' توانسته است تاییدیه سازمان بهداشت جهانی (WHO) را کسب کند و از ابتدای سال ۲۰۲۵ در اختیار مراکز درمانی و تحقیقاتی قرار خواهد گرفت.

الگوریتم هوش مصنوعی سینا در آخرین کارآزمایی بالینی خود بار دیگر توانایی‌های خود را در تشخیص دقیق سرطان به نمایش گذاشت و توانست توده سرطانی را در بافت سینه خانم جوانی شناسایی کند که در آزمایشات اولیه به اشتباه به عنوان کیست تشخیص داده شده بود.

کاظمی‌فرد در این‌باره توضیح داد: این بیمار که در معاینات معمول مشکوک به سرطان تشخیص داده شده و با کمک هوش مصنوعی و انجام آزمایش ماموگرافی بافت سرطان در دو نقطه به طور دقیق شناسایی شد و بیماری با بیوپسی صحت تشخیص مسجل شد و روند درمان برای بیمار آغاز شد.

وی تأکید کرد: هوش مصنوعی سینا با استفاده از الگوریتم‌های پیشرفته و تحلیل داده‌های تصویری، به طور چشمگیری دقت تشخیص‌های سرطان را افزایش داده است. این دستاورد، نویدبخش تحول در روش‌های غربالگری سرطان و کاهش تشخیص‌های نادرست است و نشان‌دهنده اهمیت همکاری‌های بین‌المللی در پیشرفت‌های علمی به شمار می‌رود.

منبع: تسنیم

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.