نرخ باروری در پنج سال آینده باید به عدد ۲.۵ برسد | نرخ سالمندی رو به افزایش است ثبت نام دوره آموزش مجازی «ایده آلی برای زن» آغاز شد اعطای نشان سفیر محیط‌زیست به دختری که قهرمان جهان شد نگاه ویژه به سلامت زنان ضروری است | اهمیت همکاری فعالان مدنی جهت پیشگیری از سرطان پستان با کودک پرخاشگر خود چگونه رفتار کنم؟ دختران ملی پوش راگبی‌باز ایران از سکوی قهرمانی جاماندند سبزیجات خام بهتر است یا پخته؟ سخنگوی دولت: بخش خصوصی عزت و آبروی کشور است پادکست | نخستین بانوی دارنده دکترای ریاضی در خراسان‌رضوی | انتگرال زندگی و حساب عاشقی! تأثیر دنبال‌کردن بلاگر‌ها بر زندگی فردی و خانوادگی زنان | دور دوری که کار دستمان می‌دهد حضور زنان نویسنده در رویداد ملی ادبیات حماسی بیش از مردان بود هشت جمله که استفاده از آن‌ها روابط را تضعیف می‌کند نفرات برتر مسابقات تکواندو دختران خراسان رضوی مشخص شدند بانوی تیرانداز ایرانی طلایی شد شکست خاتون بم برابر ملبورن سیتی استرالیا در نخستین دیدار فراز و نشیب‌های مادران دانشجو با شروع سال تحصیلی جدید | ضعف اجرای قوانین حمایت از جوانی جمعیت در دانشگاه‌ها پاسخ به پرسش‌های حقوقی بانوان | چرا ارث زن نصف مرد است؟ تشخیص و جلوگیری از پیشرفت «سرطان پستان» با هوش مصنوعی ایرانی ۷۷ درصد از جمعیت دانشجویان موردحمایت بهزیستی، زن هستند آغاز ششمین پویش غربالگری و آگاهی بخشی درباره سرطان پستان | بیش از ۱۶ هزار زن ایرانی به سرطان سینه مبتلا هستند
سرخط خبرها
حضور زنان نویسنده در رویداد ملی ادبیات حماسی بیش از مردان بود

حضور زنان نویسنده در رویداد ملی ادبیات حماسی بیش از مردان بود

  • کد خبر: ۲۹۳۲۵۸
  • ۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۳
رئیس حوزه هنری خراسان رضوی گفت: در رویداد ملی ادبیات حماسی حضور و آثار ارسالی بانوان حدود ۱/۵ برابر آقایان بوده است.

حدیث فاطمی | شهرآرانیوز، مجید عسکری در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: مشارکت بانوان چه در بخش نویسندگان درجه یک کشور چه در حوزه‌ی ادبیات تاریخ شفاهی و چه در حوزه‌ی ادبیات داستانی در اختتامیه‌ی چهارمین جایزه‌ی ملی ادبیات حماسی که در مشهد برگزار شد بسیار پررنگ بوده است.

عسکری افزود: آثار ارسالی بانوان نویسنده در این رویداد بیش از مردان بوده است. تعداد آثار حدود یک و نیم برابر بیشتر بوده که نشان می‌دهد نسل جدیدی از بانوان نویسنده در عرصه ادبیات حماسی حضور دارند و قلم می‌زنند.

وی در مورد ارتباط دوسویه‌ی هنر نویسندگی و بانوان اظهار کرد: نویسندگی هنری مرتبط با تخیل است. ضمن اینکه بانوان به دلیل داشتن فرصت بیشتر، از توانمندی بیشتری هم برخوردارند و برای قلم زدن در حوزه‌ی حماسه تمرکز بهتری دارند.

عسکری تصریح کرد: با توجه به این که جمهوری اسلامی ایران و ادبیات انقلاب اسلامی با تفکر انقلابی و اجتماعی کردن نقش زن مسلمان موافق است، زمینه‌های رشد و بالندگی بانوان نویسنده‌ی کشورمان نیز بیش از پیش فراهم شده و آینده‌ امیدبخشی برای این قشر را می توان پیش‌بینی کرد.

وی با بیان اینکه مشهد و خراسان در زمینه‌ی نویسندگی و ادبیات همیشه مکتب‌ساز بوده است، تشریح کرد: به‌واسطه‌ی حضور قله‌هایی مانند سعید تشکری، مسعود انوری و عزیزانی از این دست که در ادبیات و داستان بومی و همچنین ادبیات خراسان کار کردند، در دامنه نیز نویسندگانی خوب از نسل جدید پرورش یافته که در این میان بانوان نویسنده و هنرمند توانستند گامی رو به جلو بردارند و توانمندی خود را نشان دهند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.