نگاه ویژه به سلامت زنان ضروری است | اهمیت همکاری فعالان مدنی جهت پیشگیری از سرطان پستان با کودک پرخاشگر خود چگونه رفتار کنم؟ دختران ملی پوش راگبی‌باز ایران از سکوی قهرمانی جاماندند سبزیجات خام بهتر است یا پخته؟ سخنگوی دولت: بخش خصوصی عزت و آبروی کشور است پادکست | نخستین بانوی دارنده دکترای ریاضی در خراسان‌رضوی | انتگرال زندگی و حساب عاشقی! تأثیر دنبال‌کردن بلاگر‌ها بر زندگی فردی و خانوادگی زنان | دور دوری که کار دستمان می‌دهد حضور زنان نویسنده در رویداد ملی ادبیات حماسی بیش از مردان بود هشت جمله که استفاده از آن‌ها روابط را تضعیف می‌کند نفرات برتر مسابقات تکواندو دختران خراسان رضوی مشخص شدند بانوی تیرانداز ایرانی طلایی شد شکست خاتون بم برابر ملبورن سیتی استرالیا در نخستین دیدار فراز و نشیب‌های مادران دانشجو با شروع سال تحصیلی جدید | ضعف اجرای قوانین حمایت از جوانی جمعیت در دانشگاه‌ها پاسخ به پرسش‌های حقوقی بانوان | چرا ارث زن نصف مرد است؟ تشخیص و جلوگیری از پیشرفت «سرطان پستان» با هوش مصنوعی ایرانی ۷۷ درصد از جمعیت دانشجویان موردحمایت بهزیستی، زن هستند آغاز ششمین پویش غربالگری و آگاهی بخشی درباره سرطان پستان | بیش از ۱۶ هزار زن ایرانی به سرطان سینه مبتلا هستند صدای مشاور | تک فرزندها ترس بیشتری را تجربه  می کنند فائزه غروی پس از درخشش خیره‌کننده: سوارکاری در آسیا می‌تواند مدال‌آور باشد درخشش «سارا دیدار» در اولین بازی «خاتون بم» در لیگ قهرمانان زنان آسیا | «دیدار» آسیایی
سرخط خبرها
دختران ملی پوش راگبی‌باز ایران از سکوی قهرمانی جاماندند

دختران ملی پوش راگبی‌باز ایران از سکوی قهرمانی جاماندند

  • کد خبر: ۲۹۳۳۰۸
  • ۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۱
دیروز مسابقات قهرمانی راگبی آسیا به میزبانی نپال به پایان رسید و فیلیپینی‌ها جام قهرمانی را بالای سر بردند، تیم هند بازهم نایب‌قهرمان شد و گوام در جایگاه سوم ایستاد اما این رقابت‌ها یک غایب ویژه داشت؛ تیم سوم آسیا در سال گذشته.

مژده رنگیان | شهرآرانیوز،دختران راگبی‌باز ایران با حضور چهار ملی‌پوش استان و با هدایت سرمربی مشهدی از سفر به این مسابقات جا ماندند و نتوانستند تاریخ‌سازی پارسال را تکرار کنند.

اردوی متصل به اعزام دختران ملی‌پوش راگبی‌باز ایران به مسابقات قهرمانی آسیا از بیست‌وچهارم شهریور به میزبانی خراسان‌رضوی و در زمین چمنی در ییلاقات شاندیز آغاز شد و تا دهم مهر ادامه پیدا کرد تا در پایان اردو بلافاصله راهی کاتماندو در کشور نپال شوند. این اعزام قرار بود یک روز زودتر باشد تا دختران ملی‌پوش فرصت رفع خستگی و هماهنگی با وضعیت آب‌وهوایی مسابقات را داشته باشند.

با این حال، در این زمان تیم‌ملی با وجود حضور در فرودگاه، به‌دلیل لغو و محدودیت‌های پرواز‌ها نتوانست خود را به محل برگزاری بازی‌ها برساند. امسال تیم راگبی دختران ایران در گروه F مسابقات با تیم‌های هند، اندونزی و سریلانکا هم‌گروه شدند و در گروه E نیز فیلیپین، گوام، ازبکستان و نپال قرار داشتند. کادرفنی تیم‌ملی بسیار امیدوار بودند تا بتوانند جایگاه بالاتری را نسبت به سال قبل کسب کنند.

با اعلام نتایج پایانی مسابقات قهرمانی آسیا و سومی گوام در این دوره، دختران ملی‌پوش ایران بی‌شک می‌توانستند دست‌کم سومی در آسیا را تکرار کنند. آبان پارسال مسابقات راگبی هفت‌نفره آسیایی (آسیا ترافی) به میزبانی دوحه قطر برگزار شد و تیم زنان ایران موفق شد در مسابقه رده‌بندی ۱۰بر ۰ گوام را شکست دهد و به مدال برنز برسد. زنان ایران پیش از این در مرحله گروهی قطر میزبان و ازبکستان را نیز شکست دادند تا صعودشان را قطعی کنند، اما در نیمه‌نهایی مغلوب هند شدند. پارسال نیز هند نایب‌قهرمان شد.

زهرا قربانی سرمربی مشهدی تیم‌ملی راگبی بانوان ایران است که پارسال با شاگردانش و دو بازیکن خراسانی دیگر دست به تاریخ‌سازی زد و اولین‌بار در تاریخ تیم‌ملی زنان ایران به مدال برنز مسابقات آسیایی دست یافت. آنها امسال به‌دنبال بهبود جایگاهشان یا تکرار مقام سومی در جمع تیم‌های برتر آسیا بودند.

اردوی مشهد با حضور پانزده ورزشکار منتخب از میان ۲۵ بازیکن دعوت‌شده به مرحله اول برگزار شد و درنهایت دوازده نفر در فهرست پایانی جای گرفتند. این دوره در ترکیب تیم‌ملی راگبی هفت‌نفره بانوان ایران چهار ملی‌پوش مشهدی به نام مهدیه کریمی، زهرا ایزانلو، نسترن فلاح و لیلا جوانمرد نیز حضور داشتند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.