سخنگوی دولت: خط قرمز تصمیمات دولت چهاردهم، سفره مردم است بانوی بجنوردی در آستانه تاریخ‌سازی برای کوهنوردی ایران خاتون‌بم با بدشانسی برتری را از دست داد موارد مشروع عدم تمکین زن از شوهر چیست؟ دام بلاگری برای نسل آلفا | استثمار کودکان به صورت آنلاین مراقب این ماده سرطان زا در لوازم آرایشی باشید گردهمایی طلاب مکتب نرجس و دانش‌آموزان مدارس مشکات در حرم امام‌رضا(ع) انتخاب اسم در آینده فرزندمان تاثیرگذار است؟ فعالیت بدنی منظم، خطر ابتلا به سرطان پستان را کاهش می‌دهد کنترل کودکان تا پنج‌سالگی با اجرای طرح «کنترل سلامت جنین» ساره جوانمردی: خداحافظی من از تیم ملی پاراتیراندازی همچنان پابرجاست تخم مرغ، بمب انرژی است | وعده طلایی که نباید از دست بدهید چند پیشنهاد خوراکی با تخم‌مرغ + دستور پخت ویدئو | راهکاری برای حل دعوای زن و شوهر میزبانی مشهد از بدمینتون بانوان تیم ملی تنیس روی میز زنان ایران از صعود جاماند عواقب حقوقی درج‌نکردن نام مادر در گذرنامه چیست؟ نرخ باروری در پنج سال آینده باید به عدد ۲.۵ برسد | نرخ سالمندی رو به افزایش است ثبت نام دوره آموزش مجازی «ایده آلی برای زن» آغاز شد اعطای نشان سفیر محیط‌زیست به دختری که قهرمان جهان شد نگاه ویژه به سلامت زنان ضروری است | اهمیت همکاری فعالان مدنی جهت پیشگیری از سرطان پستان
سرخط خبرها
بانوی بجنوردی در آستانه تاریخ‌سازی برای کوهنوردی ایران

بانوی بجنوردی در آستانه تاریخ‌سازی برای کوهنوردی ایران

  • کد خبر: ۲۹۳۵۶۵
  • ۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۰
«افسانه حسامی فرد» بانوی کوهنورد بجنوردی که صعود به قله اورست را در کارنامه دارد با صعود به قله هشت هزار و ۱۳ متری «شیشاپانگما» تبت در آستانه پیوستن به باشگاه هشت هزار متری‌های جهان است.

به گزارش شهرآرانیوز، افسانه حسامی فرد از بانوان ایرانی است که الفبای خواستن و توانستن را صرف کرده و نشان داد، بانوان این مرز و بوم نه تنها در علم و فناوری بلکه در عرصه ورزش نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.

هر فردی در جامعه مسیری برای شکوفایی و موفقیت انتخاب می‌کند، اما این بانوی شجاع خراسان شمالی مسیر پر از سختی و صخره‌های خشن را برای درخشیدن نام ایران بر بام‌های جهان انتخاب کرد.

مسیری میان مرگ و زندگی که بار‌ها این فکر به ذهن شان خطور می‌کند، مبادا صعود پیش رو آخرین صعودی است که انجام می‌دهند، زیرا که هیچ چیز در این مسیر سخت قابل پیش بینی نیست.

افسانه حسامی فر جزو معدود بانوان ایران است که ورزش پرخطر و طاقت فرسا کوهنوردی را انتخاب کرد و کارنامه ورزشی آن از سرشار از صعود به قله‌های سخت و خشن در سراسر دنیا است.

اخیرا نیز این بانوی ورزشکار با صعود به قله هشت هزار و ۱۳ متری «شیشاپانگما» تبت چین در آستانه پیوستن به باشگاه هشت هزار متری‌های جهان و کسب عنوان نخستین بانوی ایرانی فاتح ۱۴ قله هشت هزار متری است.

افسانه حسامی فرد را بهتر بشناسیم

افسانه حسامی فرد متولد ۱۳۵۵ در شهر بجنورد و فارغ التحصیل رشته پزشکی است.

وی به عنوان پزشک تیم‌های ورزشی، مدرس پزشکی کوهستان، مربی درجه سه کوهپیمایی و رییس هیات کوهنوردی و صعود‌های ورزشی خراسان شمالی مشغول به کار است.

حسامی فرد فعالیت حرفه‌ای خود را در زمینه پزشکی از سال ۱۳۸۸ آغاز کرده، اما با فتح اورست در سال ۱۴۰۱ به عنوان چهارمین بانوی فاتح چهره شد.

بانوی بجنوردی در آستانه تاریخ‌سازی برای کوهنوردی ایران

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.