صعود دختران پینگ پنگ ایران در رنکینگ جهانی مسائل تخصصی زنان در کمیسیون بانوان و خانواده شورای شهر مشهد مطرح خواهد شد میانگین عدد سن امید به زندگی در ایران برای بانوان ۷۸.۵۴ سال است راه‌های جذب ویتامین D در پاییز و زمستان ۷ زن و دختر اینستاگرامی در بوشهر احضار شدند مهتاب کرامتی، بازیگری که خیلی دیر چهره شد ۱۴.۴ درصد زنان بالای ۱۵ سال کشور در سال گذشته شاغل بودند انتشار کتاب از خاطرات مادر شهید حزب‌الله لبنان به قلم محبوبه‌سادات رضوی‌نیا راهکارهایی برای اصلاح کودکانی که دست بزن دارند وزیر میراث فرهنگی: ایران از نظر جذابیت گردشگری رتبه هفتم را در جهان دارد پایان رقابت دختران دوومیدانی خراسان رضوی در رکوردگیری انتخابی تیم ملی دردسر‌های «فومو» در دنیای دیجیتال | پدیده‌ای روانشناختی که بلای جان شده است سن ازدواج یکی از متغیر‌های مسأله ازدواج و خانواده به شمار می‌آید| تأثیرات رسانه‌های غرب در افزایش سن ازدواج المیرا دهقانی در لباس راهبه‌ها در نمایش «گالیله» یک‌سوم زنان دچار ریزش مو می‌شوند | راهکار‌های پیشگیری از نازکی و کم‌پشت‌شدن مو‌ها در شقیقه‌های سر حضور معاون رئیس جمهور در منزل جانباختگان حادثه معدن طبس+ ویدئو حضور زنان در عرصه‌های مدیریتی کشور از دولت سازندگی تا امروز
سرخط خبرها
مسائل تخصصی زنان در کمیسیون بانوان و خانواده شورای شهر مشهد مطرح خواهد شد

مسائل تخصصی زنان در کمیسیون بانوان و خانواده شورای شهر مشهد مطرح خواهد شد

  • کد خبر: ۲۹۴۴۷۶
  • ۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۶
رئیس کمیسیون ویژه بانوان و خانواده شورای اسلامی مشهد مقدس گفت: موضوعات تخصصی مسائل زنان از مسئولین دیگر دستگاه‌ها و بالادستی در شورا پیگیری می‌شود.

فاطمه سلیمی در گفتگو با شهرآرانیوز اظهار کرد: در کمیسیون ویژه بانوان و خانواده علاوه بر مسائلی که در مدیریت شهری پرداخته می‌شود مسائل شهروندان خانم و درخواست‌هایشان از مدیریت شهری نیز مطرح و پیگیری می‌شد و اقداماتی طی سه سال گذشته از زمان تشکیل کمیسیون انجام شده است.

سلیمی بیان کرد: رویکرد دیگر کمیسیون بانوان و خانواده مربوط به موضوعات تخصصی مسائل زنان است که باید از مسئولین دیگر دستگاه‌ها و بالادستی پیگیری کرد که در حوزه اختیارات بنده به عنوان عضو شورای شهر نیست.

وی افزود: نیاز است دغدغه‌ها، نقطه نظرات و دیدگاه‌های خانم‌های فعال شهر به گوش نماینده‌های مجلس برسد تا به مرحله قانون گذاری برسد و در طرح‌ها بودجه‌ها این موضوعات  را لحاظ کنند.

عضو شورای شهر مشهد توضیح داد: نشستی که امروز از سوی کمیسیون ویژه بانوان و خانواده با حضور حجت الاسلام پژمانفر برگزار شد با رویکرد دوم بود که موضوع بیمه تامین اجتماعی بانوان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

سلیمی با بیان این مطلب که بخش‌های مختلفی در حوزه حمایت‌های حقوقی بانوان مطرح شد عنوان کرد: حمایت‌های حقوقی دختران دهه شصتی، تسهیلات ازدواج به ویژه ازدواج متولدین دهه شصت، بیمه زنان خانه دار، حق عائله مندی و حق اولاد زنان شاغل در ادارات، مواردی مربوط به جوانی جمعیت و فرزندآوری، بیمه اشتغال و کارآفرینی بانوان، بیمه مشاغل خانه‌داری و هنری مانند آرایشگاه بانوان، از جمله مواردی بود که در نشست مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.  

وی اضافه کرد: برخی موضوعات نیز از سوی معاون سازمان تامین اجتماعی استان مطرح شد و نکات خوبی را بیان کردند از جمله وجود مراکز مشاوره در شعبه‌های مختلف تامین اجتماعی مشهد و تلفن گویای ۱۴۲ که می‌تواند پاسخگوی سوالات مراجعان باشد. گاهی اوقات برخی مسائل در ذهن پیش می‌آید که از آنها اطلاع نداریم، اما وجود مشاوره‌های تخصصی در مراکز و ادارات بسیار کمک کننده است.

رئیس کمیسیون ویژه بانوان و خانواده تصریح کرد: هدف از برگزاری چنین جلساتی با حضور مسئولان مختلف کسب تجربه‌های افراد چه در حوزه قانون گذاری، چه در حوزه معاونت زنان ریاست جمهوری و چه بخش‌های دیگر است تا کار‌های انجام شده در مشهد و کشور را بیان کنند و بدانیم چه برنامه‌هایی در حوزه زنان رقم خورده است و از موازی کاری جلوگیری شود.   علاوه بر این ارتباط نزدیک بین نمایندگان مجلس و مدیران دستگاه‌های اجرایی از دیگر مزایای این سلسله جلسات است تا دغدغه‌ها بی واسطه مطرح شود.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.