شهرداری مشهد در ۱۸۰ مسجد، خدمات رایگان مشاوره خانواده ارائه می‌دهد + فیلم نگاه ویژه شورای ششم مشهدمقدس توجه به پروژه‌های زیربنایی و بلندمدت است در نظر گرفتن ۳ سایت ویژه ساماندهی انبار‌های ضایعات سطح شهر مشهد | بهره‌برداری از فاز یک مجتمع فروش پرندگان (۱۸ مهر ۱۴۰۳) افزایش واگن‌های خط یک قطار شهری مشهد در اولویت شهرداری تزریق اتوبوس‌های جدید به ناوگان حمل‌ونقل مشهد (۱۷ مهر ۱۴۰۳) با نصب نرم‌افزار شهرمن از تخفیفات ویژه بهره‌مند شوید سومین مرکز امداد گل و گیاه شهرداری مشهد در آستانه بهره‌برداری در جست‌وجوی تاریخ ۶۰۰‌ساله «مهر مادر» پروژه‌های زودبازده؛ الگوی موفق سهیم‌شدن مردم مشهد در مدیریت شهر سنگ‌نگاره‌های تاریخی «دیزدر» مشهد در پناه قانون ۱۱۰۰‌میلیارد تومان، سهم شهرداری منطقه ۲ مشهد از اعتبارات عمرانی ۱۴۰۳ سنگ‌نگاره‌های روستای شلگرد در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد (۱۷ مهر ۱۴۰۳) بهسازی بافت آبکوه مشهد با نظرات شهروندان عملیات اجرایی پروژه بوستان موضوعی کودک و سلامت در مشهد به زودی آغاز می‌شود برنامه‌ریزی ویژه شهرداری مشهد برای بازی تیم‌های فوتبال ایران و قطر درباره مسیری که روزگاری میزبان جنوبی‌ترین قراول‌خانه مشهد بود | «مهرآیین»؛ کوچه‌ای گرفتار بین دیروز و امروز مشهد، پیشگام در پایش امواج الکترومغناطیسی شهری ترافیک سنگین در سه‌راه راهنمایی و میدان‌های جهاد و سپاد در مشهد (۱۶ مهر ۱۴۰۳) اعمال‌قانون ۳۰۷۳ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۷۹ خودروی متخلف توقیف شدند (۱۶ مهر ۱۴۰۳) مه‌گرفتگی در گردنه تیوان دید رانندگان را محدود کرد (۱۶ مهر ۱۴۰۳) پروژه‌های راکد مشهد تعیین تکلیف شدند امید و انتظار برای اجرای شارستان امیرالمؤمنین (ع) در محله کوی مهدی مشهد
سرخط خبرها

نگاه ویژه شورای ششم مشهدمقدس توجه به پروژه‌های زیربنایی و بلندمدت است

  • کد خبر: ۲۹۳۴۸۰
  • ۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۶
نگاه ویژه شورای ششم مشهدمقدس توجه به پروژه‌های زیربنایی و بلندمدت است
در جلسه رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با جمعیت حامیان انقلاب اسلامی استان، رویکرد‌های شاخص شورای ششم، از جمله توسعه زیرساخت‌‎ها و آیند‌ه‌نگری و توجه به پروژه‌های زیربنایی مورد تاکید قرار گرفت.

به گزارش شهرآرانیوز، نشست صمیمی مهدی ناصحی، رئیس و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با جمعیت حامیان انقلاب اسلامی استان خراسان رضوی برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، اعضای جمعیت به طرح سوالات، دغدغه‌ها و مسائل و پیشنهادات خود پیرامون موضوعات مدیریت شهری، شهرداری و شورای اسلامی شهر مشهد مقدس پرداختند.

از جمله موضوعات مطرح شده می‌توان به مسائل حوزه جوانان و خانواده، طرح‌های تفصیلی و بلاتکلیفی شهروندان با مرزبندی‌های جدید و ... اشاره داشت.

دیگر حاضران در این جلسه، بر لزوم توجه به حوزه ورزش پرداختند و از تنزل جایگاه مشهد و استان خراسان رضوی در عرصه ورزش قهرمانی گلایه داشتند.

اجرای قانون جامع حمایت از معلولان، توجه مضاعف به حاشیه شهر و ساماندهی اراضی بایر و خالی بزرگ‌مقیاس سطح شهر و همچنین برخورد با ساخت‌وساز‌های ناایمن و غیرمجاز دیگر موضوعات طرح شده در این جلسه بود.

عملکرد بی‌بدیل مدیریت شهری به لحاظ فرآیندی و توسعه زیرساخت‌ها

مهدی ناصحی در ادامه، پاسخگوی سوالات و دیدگاه‌های اعضای حاضر در جلسه بود و اظهارکرد: آرمانگرایی از اصول اولیه انقلاب اسلامی بوده و اقدامات و تلاش‌های متعددی در حوزه‌های مختلف صورت گرفته ولی در عین حال، در برخی حوزه‌ها، فاصله زیادی با شرایط ایده‌آل داریم.

وی افزود: شورای ششم اقدامات ارزشمندی را در حوزه تعریف و پیشبرد کلان‌پروژه‌های شهری انجام داده و اتفاقات بزرگی به لحاظ ساختاری، فرآیندی و توسعه زیرساخت‌ها و پیگیری امور شکل گرفته که در عمر مدیریت شهری بی‌بدیل است.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس تصریح کرد: از جمله این اتفاقات می‌توان به تعریف پروژه‌های زودبازده، آزادسازی اراضی پادگان ارتش، بازگشایی بلوار‌های بصیرت و قمربنی‌هاشم(ع)، استحصال اراضی بزرگ‌مقیاس، تکمیل تقاطع غیرهمسطح آزادگان، تعریض پل دهرود و ... اشاره داشت.

ناصحی با بیان اینکه سطح کیفی خدمات شهری در شهر مشهد مقدس قابل قیاس با کلانشهر‌های دیگر از جمله تهران نیست، گفت: فضای سبز مشهد و نظافت این شهر را درنظر بگیرید؛ سرانه ناوگان اتوبوسرانی نسبت به جمعیت و عمر ناوگان و ... را هم مقایسه نمایید تا اختلاف سطح کیفی را مدنظر قرار دهید.

وی افزود: قانون جامع معلولان و توانیابان را اشاره داشتید؛ شورای ششم خود را ملزم به رعایت این قانون در حد اختیارات خود می‌داند و حتی ناوگان جدید اتوبوسرانی را به نحوی خریداری می‌شوند که مناسب برای این عزیزان باشند؛ مناسب‌سازی پیاده‌رو‌ها و اخیرا هم تصویب طرح حمایت از سالمندان و بازنشستگان را داشتیم که دیگر اقدامات ارزنده در این حوزه است که البته تا رسیدن به سطح مطلوب فاصله داریم.

ناصحی با اشاره به فقدان نظام مدیریت یکپارچه شهری، گفت: دغدغه‌های مطرح شده در این جلسه را ارج می‌نهیم و برای آنها ارزش قائلیم ولی متولی همه مسائل و امور شهر، نیستیم؛ در عین حال، از دستگاه‌های متولی پیگیری‌های لازم را خواهیم نمود تا قدمی در راستای حل مسائل شهر و شهروندان داشته باشیم.

نگاه شورای ششم توجه به پروژه‌های زیربنایی و بلندمدت است

دیگر عضو حاضر در این جلسه، حسین حسامی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد مقدس بود.

حسامی با اشاره به بودجه ۵۶ همتی شهرداری مشهد مقدس در سال ۱۴۰۳، اظهارکرد: ۲۳۰۰ پروژه مختلف برای امسال تعریف و مصوب کردیم که با جدیت پیگیر به ثمر نشستن و اجرایی شدن آنها هستیم.

وی با بیان اینکه شهرداری مشهد ماهانه هزار میلیارد تومان، حقوق کارکنان خود را پرداخت می‌کند، گفت: هزینه اجرای پروژه‌های عمرانی به شدت بالا رفته و امروز ساخت هر کیلومتر مترو، ۵۰ میلیون دلار هزینه دارد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد مقدس افزود: نگاه شورای ششم، توجه به پروژه‌های زیربنایی است و با همین نگاه بود که با تمام توان، پروژه احداث خطوط قطارشهری مشهد را دنبال کردیم؛ در شرایطی که با هزینه یک کیلومتر احداث مترو، می‌توانیم ۸ کلان‌پروژه روبنایی شهری اجرا کنیم.

حسامی اظهارکرد: نگاه و برنامه‌ریزی شورای ششم، برنامه‌ریزی بلندمدت بوده و مصداق بارز دیگری از پیاده‌سازی این رویکرد، خرید و تامین پساب برای افق ۲۵ ساله شهر مشهد مقدس است.

وی از تعیین تکلیف طرح‌های تفصیلی شهر مشهد پس از ۱۷ سال در این دوره از مدیریت شهری سخن گفت و افزود: با وجود تراز مالی منفی، ابلاغ این طرح‌ها را دنبال کردیم و قانون‌مدار کردن توسعه شهری را حائز اهمیت دانستیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->