مومیایی قدرتمندترین رهبر زن مصر باستان کشف شد ۵۲.۳ درصد از سالمندان کشور را بانوان تشکیل می‌دهند زوج‌های جوان گلستانی در حمایت از جبهه مقاومت سنگ‌تمام گذاشتند لزوم بهره‌مندی از تلاش‌های استادان در راستای تحول در حقوق زنان و خانواده دختران نوجوان مشهدی در نگاه بین‌المللی تاثیرگذار هستند تولد یک نوزاد ۵ کیلویی از یک مادر اهل چهارمحال و بختیاری قصه مادربزرگ‌های فلسطینی توانسته فلسطین را زنده نگه دارد موضوع دفاع مقدس و سینمای مقاومت شور و ارادتی در آن است بخشیدن ۲۳۰ گرم طلای بانوی آبادانی به جبهه مقاومت اجرای نمایش «شب‌های طهرون» در پردیس تئاتر و موسیقی باغ کتاب تهران به کارگردانی فلورا سام نخستین نشست «یاوران مقاومت فاطمی» ویژه دختران در مشهد برگزار شد | سیاهی چادر دختران باعث استمرار حرکت جبهه‌ی مقاومت است رشد دو برابری انتصاب زنان در مشاغل مدیریتی در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۳۹۹ درباره طعم دهنده‌هایی که چای را خوش طعم می‌کنند چه می‌دانید؟ «شهردخت» بهانه‌ای برای خواهرانگی اهدای ۲۵ سکه توسط مادر و همسر شهیدان غفاری‌دوست برای کمک به جبهه مقاومت ۶۱ اثر به دبیرخانه کنگره ملی بزرگداشت خواهر دباغ رسیده است هدف اصلی دانشگاه الزهرا، تحقق مرجعیت علمی در حوزه زن و خانواده است رونمایی از پوستر فراخوان پانزدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار در منزل ننه عصمت خانواده در شکل‌‎گیری هویت در دوره نوجوانی و انتقال ارزش‌ها نقش مهمی دارد
سرخط خبرها
چگونه همیشه خانه‌ای درخشان، تمیز و مرتب داشته باشیم؟

چگونه همیشه خانه‌ای درخشان، تمیز و مرتب داشته باشیم؟

  • کد خبر: ۲۹۵۷۵۱
  • ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۸
همه ما دوست داریم خانه‌ای درخشان، تمیز و مرتب داشته باشیم. اما هیچ چیز به اندازه دیدن وسایل زرد شده، لذت یک فضای زیبا و دلنشین را از بین نمی‌برد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ شاید هم برای شما پیش آمده باشد که پس از مدتی استفاده از وسایلی مثل یخچال، ماکروویو، وسایل پلاستیکی یا حتی دیوار‌های سفید، متوجه زردی آزاردهنده‌ای بر روی آنها شده باشید. این زردی نه تنها جلوه زیبای خانه را از بین می‌برد، بلکه نشان‌دهنده کثیفی یا فرسودگی نیز است. اما چطور می‌توانیم از این زردی‌ها جلوگیری کنیم؟ و اگر وسایل زرد شدند، چه راهکار‌هایی برای بازگرداندن شفافیت و زیبایی آنها وجود دارد؟ در ادامه با ما همراه باشید تا از جدیدترین و موثرترین روش‌های جلوگیری و رفع زردی وسایل خانه مطلع شوید.

۱. محافظت از نور مستقیم خورشید

اشعه UV موجود در نور خورشید یکی از اصلی‌ترین عوامل زرد شدن وسایل پلاستیکی، دیوار‌های سفید و مبلمان است. راهکار ساده این است که وسایل خود را از نور مستقیم خورشید دور نگه دارید. استفاده از پرده‌های ضخیم یا محافظ‌های UV برای پنجره‌ها نیز می‌تواند تا حد زیادی مانع از زرد شدن شود.

۲. تهویه مناسب خانه

رطوبت بالا و جریان هوای ضعیف می‌تواند باعث زرد شدن وسایل شود، به خصوص در آشپزخانه و سرویس بهداشتی. مطمئن شوید که تهویه مناسبی در این مکان‌ها دارید تا بخار و رطوبت نتوانند بر وسایل تأثیر بگذارند.

۳. تمیز کردن منظم و استفاده از مواد مناسب

آلودگی‌های محیطی، گرد و غبار و چربی‌ها به مرور زمان روی وسایل می‌نشینند و در صورت تمیز نکردن مداوم، به زردی تبدیل می‌شوند. استفاده از شوینده‌های ملایم و مخصوص برای هر نوع وسیله و تمیز کردن منظم، می‌تواند این روند را کندتر کند.

۴. اجتناب از مواد شیمیایی خورنده


استفاده از مواد شیمیایی قوی، نه تنها وسایل را تمیز نمی‌کند، بلکه می‌تواند به آنها آسیب زده و باعث زرد شدن سریع‌تر شود. انتخاب مواد شوینده ملایم و متناسب با نوع سطح مورد نظر می‌تواند به جلوگیری از این مشکل کمک کند.

۵. استفاده از اسپری ضد UV

بسیاری از وسایل به دلیل تابش مداوم نور خورشید زرد می‌شوند، به خصوص وسایل پلاستیکی، مبلمان و وسایل الکترونیکی. یکی از روش‌های مدرن برای جلوگیری از این مشکل، استفاده از اسپری‌های ضد UV است. این اسپری‌ها یک لایه محافظ روی وسایل ایجاد می‌کنند که جلوی تابش مستقیم اشعه فرابنفش را می‌گیرد و زرد شدن را به تأخیر می‌اندازد.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.