دهه شصتی‌ها، اصلی‌ترین سرمایه انسانی کشور| تعداد متاهلین چقدر است؟ کسب مدال طلا توسط تیم تنیس روی میز بانوان ایران در بازی‌های جهانی کارگران یونان آشنایی با مهم‌ترین عوامل علاقه‌مندکردن کودکان به کتاب‌خوانی دستور پخت حلوای سه آرد مجلس مخصوص در خانه + فیلم دیدگاه امام خمینی (ره) درباره جایگاه زنان مومن و مادران پاکدل چه بود؟ حملات آسم در بین زنان زیر ۳۵ سال با قرص‌های ضدبارداری حاوی پروژسترون چرا مصرف دانه چیا برای زنان مفید است؟ بازداشت مهدیه اسفندیاری، نمادی از برخورد دوگانه غرب با مفهوم حقوق بشر بررسی نقش بانوان در تحقق آرمان‌های انقلاب امام خمینی (ره) ۲۲ درصد متخصصان هوش مصنوعی در جهان، زنان هستند روند افزایشی گرایش زنان روستایی و عشایر در خراسان شمالی به بیمه و استفاده از خدمات آن لزوم تشکیل کمیته توسعه چوگان ویژه بانوان در فدراسیون کسب سومین پیروزی پیاپی تیم امید بانوان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا سرمربی تیم ملی والیبال زنان ایران: بازیکنان تمرینات سختی را پشت سر گذاشتند هر بند سخنان رهبر معظم انقلاب باید پیوست عملیاتی داشته باشد ۱۲ تا ۱۵ درصد سالمندان تنها زندگی می‌کنند درس‌های انیمیشن باب اسفنجی به کودکان! حضور تنهاملی پوش خراسانی تیم ملی فوتبال بانوان در دیدار دوستانه این تیم با عراق
سرخط خبرها
یک کتاب کودک زمانی موفق است که بتواند نیازها و خواسته‌های مخاطبش را برآورده کند

یک کتاب کودک زمانی موفق است که بتواند نیازها و خواسته‌های مخاطبش را برآورده کند

  • کد خبر: ۲۹۸۷۱۰
  • ۱۶ آبان ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۵
یک پژوهشگر ادبیات کودک و نوجوان با اشاره به اینکه مخاطب امروز از نظر شناختی با مخاطب دیروز تفاوت دارد، گفت: یک کتاب کودک زمانی موفق است که بتواند نیازها و خواسته‌های مخاطبش را برآورده کند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ مریم جلالی بااشاره به اینکه مخاطب امروز از نظر شناختی با مخاطب دیروز تفاوت دارد؛ از نظر نیاز عاطفی و مسائل احساسی نیز با مخاطب دیروز متفاوت است، اظهار کرد: طبیعی است که باید چیزی نوشته شود که بتواند این نیاز‌ها را تأمین کند. یک کتاب کودک زمانی می‌تواند موفق باشد که بتواند نیاز‌ها و خواسته‌های مخاطبش را برآورده کند.

وی ادامه داد: اگر من نویسنده‌ای باشم که در دهه ۵۰ به دنیا آمده‌ام و نیاز‌ها را در آثارم بر اساس تصورات خودم از کودک دهه‌پنجاهی بیان کنم، قطعاً این خوراک برای مخاطب دهه ۸۰ یا دهه ۹۰ مناسب نخواهد بود. خوراک دهه‌نودی‌ها باید محصولی باشد که نویسنده با آن زیسته و حسش کرده باشد.



این پژوهشگر ادبیات کودک و نوجوان افزود: هرگز نمی‌توانیم با شعار‌ها و بزرگ‌نمایی‌ها به موفقیت دست یابیم؛ بلکه تنها با عمل است که می‌توانیم در مسیر موفقیت قرار بگیریم.

منبع: خبرگزاری کتاب

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.