گامی نو در اشتغال‌زایی بانوان | اولین مرکز کاریابی زنان در مشهد راه‌اندازی می‌شود زنان تنها ۴.۶ میلیون نفر از جمعیت شاغل کشور را تشکیل داده‌اند| محرومیت بانوان شاغل از حق عائله‌مندی بررسی برخی عوامل افزایش شمار جنایتی به نام سقط جنین | نسل‌کشی سوداگران ۳ تا ۵ سال، اختلاف سنی مطلوب بین فرزندان استفاده از ظرفیت داوران زن برای قضاوت در هفته پایانی بیست‌و‌چهارمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران تدوین و اجرای طرح‌های ملی برای توانمندسازی اقتصادی زنان روستایی و عشایری کاهش جمعیت، چالشی جهانی خانواده، بنیان بسیاری از تحولات اساسی کشور مشکلات لگن و بی‌اختیاری ادرار در زنان بالای ۴۰ سال بیشتر است لزوم اصلاح سازوکار‌ها درراستای تحقق مشوق‌های اقتصادی فرزندآوری برای خانواده‌ها ثبت ازدواج بیش از ۵۵ هزار نفر با اختلاف سن کمتر از یک سال بین زوجین لزوم معرفی الگو‌های برجسته بانوان شهید و انقلابی به جامعه تصویب بودجه یک درصدی برای حوزه زنان، دستاوردی مهم در دولت سیزدهم اثرگذاری سبک زندگی سالم در انجام مراحل درمان ناباروری
سرخط خبرها
لزوم گفتمان‌سازی و تبیین چهره زن انقلابی

لزوم گفتمان‌سازی و تبیین چهره زن انقلابی

  • کد خبر: ۲۹۹۹۶۷
  • ۲۴ آبان ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۷
مدیر مرکز راهبری و هماهنگی بانوان سازمان تبلیغات اسلامی به اهمیت گفتمان‌سازی الگوی سوم و مسائل هویتی در حوزه زن و خانواده در کنار تبیین چهره زن انقلابی تاکید کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ سارا طالبی با بیان اینکه در سازمان تبلیغات اسلامی چندین شبکه بانوان وجود دارد که در تلاشند از ظرفیت بانوان در جهاد تبیین استفاده کنند، اظهار کرد: شبکه اسماصبرا، بانوان مسجدی، شبکه دختران حاج قاسم ذیل بنیاد نوجوانان، شبکه بانوان مداح و شبکه بانوان نهضت قرآنی از جمله شبکه‌های این سازمان است.

وی با اشاره به اینکه در مرکز راهبری بانوان برای همگرایی و هم‌افزایی کردن شبکه‌های داخلی با شبکه‌های خارج از سازمان برنامه‌های متنوعی انجام شده است، افزود: مجموعه‌های فرهنگی متنوعی خارج از سازمان تبلیغات اسلامی نیز فعال هستند و هدف آنها هم‌افزایی، جهاد تبیین و راهبری است.

مدیر مرکز راهبری و هماهنگی بانوان سازمان تبلیغات اسلامی بیان کرد: برد مهم مرکز راهبردی بانوان تبیینی و محتوایی است چراکه اسلام در بسیاری از مسائل برای بانوان ارزش و استقلال قابل توجهی قائل شده و زنان می‌توانند در کنار نقش‌های دختر، همسر و مادر، در اجتماع نیز حضور فعال داشته باشند و در لایه‌های فکری و روحی جامعه تأثیرگذار باشند.

طالبی اهم اهداف مرکز راهبری بانوان را پرداختن به گفتمان‌سازی الگوی سوم با تأکید بر نقش مهم خانم‌ها در جهاد تبیین و رسانه بیان کرد و گفت: مساله حجاب، جمعیت، طلاق، نشاط مسائلی است که با مدیریت زنان و دختران هم‌سو با جهاد تبیین مدیریت می‌شود و بانوان پرچم‌دار این جهاد هستند.

وی به اهمیت گفتمان‌سازی الگوی سوم و مسائل هویتی در حوزه زن و خانواده اشاره کرد و توضیح داد: زنان باید با استفاده از ابزار‌های سنتی و مدرن به گفتمان‌سازی و تبیین چهره زن انقلابی بپردازند و وارد ماموریت خطیر راهبری شوند.

مدیر مرکز راهبری و هماهنگی بانوان سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه ایده انقلاب اسلامی در مورد زن بسیار فاخر است و فتنه‌های اخیر به دلیل آگاهی دشمن از این ایده بوده است، تصریح کرد: تلاش می‌شود مرکز راهبری و هم‌آهنگی بانوان تا حد ممکن با مجموعه‌های بیرون سازمان همچون صدا و سیما، سپاه، بسیج، شهرداری، استانداری و. هماهنگی داشته باشد.

طالبی به گفتمان‌سازی الگوی سوم و معرفی زن اسلامی در فضای رسانه‌ای اشاره کرد و گفت: باید زنانی مانند «بی بی مریم بختیاری» که در رشادت‌ها و مجاهدت‌های خود حرف زیادی برای گفتن داشته و قابلیت الگوبرداری دارند، از ناشناسی و گمنامی خارج و در قالب‌های مختلفی همچون تئاتر، موسیقی، مداحی، پرده‌خوانی به همگان معرفی شوند.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.