روایت هایی مستندگونه از اهدای طلا توسط زنان به محور مقاومت در کتاب «جان و دل» صدور پیام دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) خطاب به بانوان و مادران ایرانی| امروز پیام نذر‌های مادران ایران به جهانیان رسیده است مهم‌ترین مأموریت زن تراز انقلاب اسلامی چیست؟ نقش مهم وراثت در چندقلوزایی اشک عشق پای دوخت ۱۳هزار لباس برای مراسم جهانی شیرخوارگان حضرت علی‌اصغر(ع) در حرم مطهر رضوی پیمان عاشقانه زوج‌های مشهدی در دل روز‌های جنگ تربیت بانوان کنشگر بین‌المللی، اولویت مهمی برای دوران پساجنگ تحمیلی رژیم صهیونیستی به ایران مشهدی‌ها الگویی از مقاومت، امید و عشق به زندگی در سایه جنگ شهادت یاسمین باکوئی در حملات رژیم صهیونیستی، داغی بر دل دانشگاه شریف شهدای پزشک زن ایرانی در حمله رژیم صهیونیستی را بشناسیم؟ توصیه‌های یک روانشناس برای پر کردن اوقات فراغت کودکان با رویکردی هوشمندانه خانواده‌های شهدا «خاکریز دوم» در برابر دشمنان هستند ۱.۸ میلیون بانوی در  سن باروری، مخاطب طرح ملی آمایش امید در  مشهد درباره عوارض سزارین‌های تقویمی| تنها ۲ تا ۳ درصد سزارین‌ها به درخواست مادر است خرده‌روایت‌هایی از زبان ۴۰ زن و همسر بازمانده از فاجعه انفجار هم‌زمان ۴ هزار پیجر در لبنان در کتاب «دشواری مبارک» سهم خراسان جنوبی از تسهیلات فرزندآوری تنها ۰.۴۵ درصد است زنان، کنترل‌گران عاطفی جامعه در بحبوحه جنگ مادر، روح خانه ایرانی و زیرساخت آن است
سرخط خبرها
روایت آشفتگی احساسی درون یک خانواده در فیلم سینمایی «در آغوش درخت»

روایت آشفتگی احساسی درون یک خانواده در فیلم سینمایی «در آغوش درخت»

  • کد خبر: ۳۰۰۷۴۰
  • ۲۸ آبان ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۵
فیلم سینمایی «در آغوش درخت» با حساسیتی عمیق و غنای فرهنگی، داستان کیمیا و فرید، زوجی در آستانه جدایی و تأثیر چالش‌های آنان بر دو پسر کوچکشان را روایت می‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ «فیلم «در آغوش درخت» اثری تاثیرگذار و دلنشین از کارگردان ایرانی بابک خواجه‌پاشا است که به ظرافت‌های پیچیده تعامل‌های خانوادگی می‌پردازد. این فیلم با حساسیتی عمیق و غنای فرهنگی، داستان کیمیا و فرید، زوجی در آستانه جدایی و تأثیر چالش‌های آنان بر دو پسر کوچکشان را روایت می‌کند. خواجه‌پاشا با تمرکز بر زوایه نگاه کودکان، به مخاطبان این امکان را می‌دهد تا وزن احساسی درگیری‌های خانوادگی را از منظر کوچک‌ترین اعضای خانواده لمس کنند. این فیلم همان‌قدر که داستانی از تاب‌آوری است، کاوشی در موضوع عشق و تلاش‌های اعضای خانواده برای حفظ پیوندهایشان نیز به شمار می‌رود.

رویکرد خواجه‌پاشا در روایت داستان، ساده و در عین حال تاثیرگذار است. او به جای تکیه بر درام‌های پرتنش، روشی متین و آرام را برمی‌گزیند که به احساسات خام شخصیت‌ها اجازه می‌دهد به شکلی طبیعی بروز و ظهور پیدا کنند. فیلمبرداری آرام فیلم، زیبایی بی‌صدای مناظر شمال ایران را به تصویر می‌کشد که در تضاد آشکار با آشفتگی احساسی درون خانواده است. از طریق این تضاد بصری، خواجه‌پاشا بر جهان‌شمول بودن تجربه‌های خانوادگی تأکید می‌کند، به‌طوری که هم منحصر به‌فرد بودن فرهنگ ایرانی و هم پیوند‌های مشترک میان خانواده‌ها در سراسر دنیا را به نمایش می‌گذارد.

بازی‌های بازیگران «در آغوش درخت» قوی و پر از جزییات است. به‌ویژه بازیگران کودکی که نقش طا‌ها و علیسان، دو پسر خانواده را ایفا می‌کنند. بازی آنها در به تصویر کشیدن معصومیت کودکی در میان آشفتگی‌های احساسی والدین‌شان، دلنشین و تأثیرگذار است. غرایز محافظتی طا‌ها و عزم او برای مراقبت از برادر کوچکش در برابر مشکلات والدین‌شان الهام‌بخش است و پیوند میان این دو برادر را به یکی از قوی‌ترین و تأثیرگذارترین عناصر فیلم تبدیل می‌کند. مارال بنی‌آدم و جواد قامتی نیز بازی‌هایی فوق‌العاده از خود به نمایش می‌گذارند و پیچیدگی‌های روابط بزرگسالی و کشمکش‌های درونی آنها را به خوبی به نمایش می‌گذارند.

منبع: آخرین خبر

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.