مشخص شدن سرمربی تیم فوتسال زنان استقلال | مذاکرات برای جذب بازیکنان آغاز شد زنگ خطر «نامرئی شدن» در زندگی مشترک را جدی بگیرید فعالیت غرفه تولید دست‌سازه‌های تزئینی در عرصه میدان شهدا آغاز شد | خدمت‌رسانی دختران نوجوانان مشهدی در دهه پایانی ماه صفر انتشار برخی آمار‌های نادرست درباره تعداد «مجردان قطعی» در کشور | مجرد بودن با تجرد قطعی متفاوت است افزایش سقف وام برای زنان دهک‌های یک تا ۵ کشور | دسترسی به تسهیلات بانکی تسهیل می‌شود توصیه مادر رهبر شهید به همه مادران: به بچه‌هایتان دروغ نگویید تا آن‌ها هم دروغ نگویند دمپختک گوجه و سیب زمینی، غذایی محبوب و خوشمزه + فوت‌وفن‌های پخت اربعین، وقتی به مشهد می‌رسد رقابت باشگاه‌ها برای جذب بازیکنان شاخص در فصل جدید لیگ برتر فوتبال زنان ضرورت افزایش حضور زنان در عرصه کارآفرینی | کسب و کار‌های سبز در اولویت قرار بگیرند نجات جان مادر باردار سنندجی با یک عمل جراحی دشوار نگاهی به برنامه بازی تیم ملی ایران در رقابت‌های والیبال قهرمانی زنان آسیا میزبانی بوستان «رجا» از بانوان عزادار در دهه پایانی صفر روضه‌ای که پل بود به کوچه پس کوچه‌های مدینه با مصرف روزانه گردو با پوکی استخوان مبارزه کنید انجام کدام فعالیت‌های روزمره در دوران بارداری ممنوع است؟ نحوه تربیت کودک؛ یکی از چالش‌های پیچیده میان والدین و مادربزرگ‌ها و پدربزرگ ها
سرخط خبرها
احتمال ابتلای بانوان به بیماری‌های قلبی با مصرف شیر گاو

احتمال ابتلای بانوان به بیماری‌های قلبی با مصرف شیر گاو

  • کد خبر: ۳۰۱۱۸۰
  • ۰۱ آذر ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۵
بر اساس مطالعه جدیدی که در نشریه «بی ام سی مدیسین» (BMC Medicine) منتشر شده، احتمال ابتلای بانوان به بیماری‌های قلبی با مصرف شیر گاو به ۲۱ درصد افزایش یافته است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ بر اساس مطالعه جدیدی که در نشریه «بی ام سی مدیسین» (BMC Medicine) منتشر شده، نوشیدن شیر گاو معمولی می‌تواند خطر ابتلا به بیماری ایسکمیک قلبی (IHD) را افزایش دهد، وضعیتی که می‌تواند منجر به حملات قلبی شود.

به نوشته نیویورک پست، محققان دریافتند که هرچه شیر بیشتر نوشیده شود، خطر نیز افزایش می‌یابد، اما فقط نیمی از جمعیت باید نگران آن باشند. تیمی از محققان در دانشگاه اوپسالا در سوئد در نتیجه تحقیقات خود دریافتند که احتمال ابتلای زنان به بیماری‌های قلبی در صورت مصرف لبنیات بیشتر است، اما سلامت قلب مردان نیز به این شکل تحت تاثیر قرار نمی‌گیرد.

با بررسی اطلاعات مربوط به حدود ۶۰ هزار زن و ۴۰ هزار مرد، آنها دریافتند زنانی که ۴۰۰ میلی لیتر شیر در روز می‌نوشند، ۵ درصد افزایش خطر ابتلا به بیماری قلبی داشتند. برای درک این موضوع، می‌ٌتوان یک لیوان قهوه لاته بزرگ که حدود ۳۵۴ میلی لیتر شیر در آن استفاده شده را مثال زد.

افزایش این میزان مصرف به ۶۰۰ میلی لیتر ۱۲ درصد افزایش خطر ابتلا به بیماری قلبی را نشان می‌داد، در حالی که بالا بردن مصرف شیر روزانه تا ۸۰۰ میلی لیتر (معادل ۴ لیوان شیر) ۲۱ درصد افزایش خطر داشت.

پروفسور کارل مایکلسون، نویسنده این مطالعه گفت: رژیم غذایی سالم برای پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی ضروری است. تحلیل ما از ارتباط بین مصرف شیر بالاتر از ۳۰۰ میلی لیتر در روز و میزان افزایش بیماری ایسکمیک قلبی و انفارکتوس میوکارد به طور خاص در زنان و نه در مردان حمایت می‌کند.

خطر بالاتر در زنان بدون توجه به محتوای چربی شیر مشهود بود. مایکلسون افزود: جایگزینی شیر معمولی، کره و خامه (که به اصطلاح به آن شیر تخمیر نشده می‌گویند) با مصرف متوسط ماست، دوغ، کفیر و کشک (شیر تخمیر شده) می‌تواند باعث کاهش خطر ابتلای زنان به بیماری‌های قلبی شود.

براساس این تحقیق، احتمال ابتلای بانوان به بیماری‌های قلبی با مصرف شیر گاو به ۲۱ درصد افزایش یافته است.

منبع: عصر ایران

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.