ویدئو | مادرانه | روایتی از دلتنگی مادران شهدا | شهید ابوالفضل حسن زاده سهم زنان از اهدای خون باید از ۵ به ۳۰ درصد برسد ارتقای سلامت کلیه‌ها در دوران بارداری با مصرف آب چغندر روایتی از عادی‌شدن مصرف دخانیات در میان زنان | آمار‌ها چه می‌گویند؟ مشخص شدن سرمربی تیم فوتسال زنان استقلال | مذاکرات برای جذب بازیکنان آغاز شد زنگ خطر «نامرئی شدن» در زندگی مشترک را جدی بگیرید فعالیت غرفه تولید دست‌سازه‌های تزئینی در عرصه میدان شهدا آغاز شد | خدمت‌رسانی دختران نوجوانان مشهدی در دهه پایانی ماه صفر انتشار برخی آمار‌های نادرست درباره تعداد «مجردان قطعی» در کشور | مجرد بودن با تجرد قطعی متفاوت است افزایش سقف وام برای زنان دهک‌های یک تا ۵ کشور | دسترسی به تسهیلات بانکی تسهیل می‌شود توصیه مادر رهبر شهید به همه مادران: به بچه‌هایتان دروغ نگویید تا آن‌ها هم دروغ نگویند دمپختک گوجه و سیب زمینی، غذایی محبوب و خوشمزه + فوت‌وفن‌های پخت اربعین، وقتی به مشهد می‌رسد رقابت باشگاه‌ها برای جذب بازیکنان شاخص در فصل جدید لیگ برتر فوتبال زنان ضرورت افزایش حضور زنان در عرصه کارآفرینی | کسب و کار‌های سبز در اولویت قرار بگیرند نجات جان مادر باردار سنندجی با یک عمل جراحی دشوار نگاهی به برنامه بازی تیم ملی ایران در رقابت‌های والیبال قهرمانی زنان آسیا میزبانی بوستان «رجا» از بانوان عزادار در دهه پایانی صفر
سرخط خبرها
استحکام استخوان‌های جنین با مصرف مکمل‌های ویتامین D

استحکام استخوان‌های جنین با مصرف مکمل‌های ویتامین D

  • کد خبر: ۳۰۳۲۸۷
  • ۱۲ آذر ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۲
تحقیقات جدید محققان بریتانیایی نشان می‌دهد که مصرف مکمل‌های ویتامین D در دوران بارداری نه‌تنها برای مادر مفید است، بلکه تأثیرات قابل توجهی بر سلامت استخوان‌های کودک در سال‌های بعدی زندگی او دارد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ تحقیقات جدید محققان بریتانیایی نشان می‌دهد که مصرف مکمل‌های ویتامین D در دوران بارداری نه‌تنها برای مادر مفید است، بلکه تأثیرات قابل توجهی بر سلامت استخوان‌های کودک در سال‌های بعدی زندگی او دارد. این مطالعه تازه منتشر شده نشان می‌دهد کودکانی که مادرانشان در دوران بارداری از این مکمل استفاده کرده‌اند، در سنین ۴ تا ۷ سالگی استخوان‌های قوی‌تری دارند و احتمال ابتلا به مشکلات استخوانی در سنین بالاتر در آنها کاهش می‌یابد.

محققان دانشگاه ساوتهمپتون بریتانیا با انجام یک مطالعه جامع بر روی بیش از ۱۰۰۰ زن باردار به این نتیجه رسیدند که مصرف ویتامین D می‌تواند اثرات درازمدتی بر سلامت استخوان‌های کودک داشته باشد. این تحقیق که شامل دو گروه از زنان باردار بود، نشان داد کودکانی که مادرانشان روزانه ۱۰۰۰ واحد بین‌المللی ویتامین D مصرف کرده‌اند، در سنین ۴ و ۷ سالگی تراکم استخوانی بیشتری نسبت به کودکانی داشتند که مادرانشان دارونما مصرف کرده بودند.

دکتر «ربکا مون»، سرپرست تیم تحقیق، در این خصوص گفت: «این نتایج نشان‌دهنده اهمیت مصرف ویتامین D در دوران بارداری است. این ویتامین به‌طور مؤثری استخوان‌های کودکان را تقویت می‌کند و می‌تواند از ابتلا به بیماری‌هایی مانند پوکی استخوان و شکستگی‌های استخوانی در سنین بالاتر جلوگیری کند.»

ویتامین D از مهم‌ترین مواد مغذی برای بدن انسان است و نقش بسیار حیاتی در رشد و تقویت استخوان‌ها و دندان‌ها ایفا می‌کند. این ویتامین به تنظیم سطوح کلسیم و فسفات در بدن کمک می‌کند، دو ماده معدنی اصلی که برای سلامت استخوان‌ها، دندان‌ها و عضلات ضروری هستند. بدن انسان به‌طور طبیعی ویتامین D را در معرض نور خورشید تولید می‌کند، اما در شرایطی مانند بارداری، دریافت مکمل‌های این ویتامین می‌تواند به‌ویژه برای مادران و جنین ضروری باشد.

منبع: سلامت نیوز

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.