روایت هایی مستندگونه از اهدای طلا توسط زنان به محور مقاومت در کتاب «جان و دل» صدور پیام دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) خطاب به بانوان و مادران ایرانی| امروز پیام نذر‌های مادران ایران به جهانیان رسیده است مهم‌ترین مأموریت زن تراز انقلاب اسلامی چیست؟ نقش مهم وراثت در چندقلوزایی اشک عشق پای دوخت ۱۳هزار لباس برای مراسم جهانی شیرخوارگان حضرت علی‌اصغر(ع) در حرم مطهر رضوی پیمان عاشقانه زوج‌های مشهدی در دل روز‌های جنگ تربیت بانوان کنشگر بین‌المللی، اولویت مهمی برای دوران پساجنگ تحمیلی رژیم صهیونیستی به ایران مشهدی‌ها الگویی از مقاومت، امید و عشق به زندگی در سایه جنگ شهادت یاسمین باکوئی در حملات رژیم صهیونیستی، داغی بر دل دانشگاه شریف شهدای پزشک زن ایرانی در حمله رژیم صهیونیستی را بشناسیم؟ توصیه‌های یک روانشناس برای پر کردن اوقات فراغت کودکان با رویکردی هوشمندانه خانواده‌های شهدا «خاکریز دوم» در برابر دشمنان هستند ۱.۸ میلیون بانوی در  سن باروری، مخاطب طرح ملی آمایش امید در  مشهد درباره عوارض سزارین‌های تقویمی| تنها ۲ تا ۳ درصد سزارین‌ها به درخواست مادر است خرده‌روایت‌هایی از زبان ۴۰ زن و همسر بازمانده از فاجعه انفجار هم‌زمان ۴ هزار پیجر در لبنان در کتاب «دشواری مبارک» سهم خراسان جنوبی از تسهیلات فرزندآوری تنها ۰.۴۵ درصد است زنان، کنترل‌گران عاطفی جامعه در بحبوحه جنگ مادر، روح خانه ایرانی و زیرساخت آن است
سرخط خبرها
آموزش مسئولیت‌پذیری به کودکان با تمرکز بر رشد هوش هیجانی آن‌ها

آموزش مسئولیت‌پذیری به کودکان با تمرکز بر رشد هوش هیجانی آن‌ها

  • کد خبر: ۳۱۷۸۷۸
  • ۰۴ اسفند ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۹
یک روانشناس با اشاره به اینکه اگر می‌خواهیم بچه‌هایمان را مسئولیت‌پذیر تربیت کنیم باید ابتدا بر رشد هوش هیجانی آنها تمرکز داشته باشیم، گفت: تقویت مسئولیت‌پذیری کودکان در خانواده و مدرسه الزامی است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ تقی ابوطالبی‌احمدی با اشاره به تاثیرمیزان هوش درمسئولیت‌پذیری افراد می‌گوید: انسان مسئولیت‌پذیر کسی است که از نظر هوش هیجانی متوسط به بالا یعنی IQ ۱۰۰ به بالا‌ست؛ بنابراین اگر می‌خواهیم بچه‌هایمان را مسئولیت‌پذیر تربیت کنیم باید ابتدا بر رشد هوش هیجانی آنها تمرکز داشته باشیم.

وی با اشاره به نقش والدین و معلمان در این زمینه می‌افزاید: غیر از توجه به ارتقای هوش هیجانی کودک، ما باید به این نکته نیز توجه کنیم که غیر از خانواده، محیط مدرسه هم در ایجاد و تقویت یک ویژگی بسیار مهم است، زیرا ما به‌عنوان معلم، کودکان را در قالب دانش‌آموز از خانواده تحویل می‌گیریم و سپس به‌عنوان شهروند به جامعه تحویل می‌دهیم؛ بنابراین از آنجایی که کودکان عملگرا هستند و طبق مشاهده یاد می‌گیرند بسیار مهم است که کودکان هم در محیط خانواده و هم در مدرسه الگو‌های مناسبی را نظاره‌گر باشند.

ابوطالبی‌احمدی با بیان این‌که اگر می‌خواهیم کودک مسئولیت‌پذیری داشته باشیم، باید مسئولیت‌پذیری را از خودمان آغاز کنیم، ادامه می‌دهد: برخی پدر و مادر‌های امروزی نسبت به گذشته با مهارت تربیتی فاصله دارند و عده زیادی از آنها در بسیاری از زمینه‌ها مثل کنترل خشم، تاب‌آوری و... دچار چالش هستند. طبیعتا در چنین شرایطی کودک نمی‌تواند متفاوت از والدین خود شود و ویژگی‌های مثبت شخصیتی را فرا بگیرد؛ بنابراین بیش از هرچیز برای داشتن فرزندانی مسئولیت‌پذیر به والدینی آگاه و آموزش‌دیده نیازمندیم و والدین خواستار هر ویژگی‌ای که در کودکان خود هستند باید ابتدا خودشان آن را دارا باشند.

منبع: جام جم

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.