دومین برد در مقدماتی جام ملت‌های آسیا کسب شد| تیم ملی فوتبال دختران زیر ۲۰ سال ایران، روی خط پیروزی نگاهی به عوامل اثرگذار در ایجاد صمیمیت میان خواهر و برادر در خانواده توسعه مشاغل خانگی با ایجاد زیرساخت‌های حمایتی و آموزشی در کشور ضرورت تقویت عرصه تبلیغ دینی ویژه بانوان در پیاده روی اربعین زایمان طبیعی بی‌درد، دستاورد مهم پزشکی روایت حضور زنانه در مسیر پیاده‌روی اربعین در «خواهرانه» سقوط تیم ملی فوتبال بانوان ایران در رنکینگ جهانی افزایش آمادگی روانی زوجین برای والدگری با انجام مشاوره‌های روان‌شناسی ضرورت حمایت هم‌زمان از مادران دارای اختلال مصرف مواد و فرزندان آنها نوزادان عجول | روایتی از تولد در شرایط غیرمنتظره و آمادگی تیم‌های امدادی طرحی برای شروع زندگی مشترک در سرزمین وحی معرفی چند راهکار به والدین برای پرورش خلاقیت از  تولد تا  نوجوانی فرزندان تفاوت تأثیرات آسیب‌های طلاق و فوت بر افراد خانواده زنان، مدیران غیررسمی در بحران‌های مختلف برتری تیم فوتبال دختران زیر ۲۰ سال ایران مقابل مالزی در انتخابی جام ملت‌ها تاثیر مستقیم سقط جنین بر رشد جمعیت درباره «نفس»، مرکزی مردمی که مانع از سقط جنین می‌شود نگاهی به جزئیات پرونده مفقودی الهه حسین‌نژاد و صدور حکم اعدام برای قاتل تأخیر در فرزندآوری، پدیده‌ای چندلایه‌ای
سرخط خبرها
احیای نقش فراموش‌شده زنان در فیلم سینمایی «موسی کلیم‌الله»

احیای نقش فراموش‌شده زنان در فیلم سینمایی «موسی کلیم‌الله»

  • کد خبر: ۳۱۸۵۱۵
  • ۰۷ اسفند ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
موسی کلیم الله برخلاف بسیاری از فیلم‌های تاریخی که نقش زنان را در حاشیه روایت می‌کنند، نقطه شروع درستی را برای روایت خود برگزیده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ موسی کلیم الله برخلاف بسیاری از فیلم‌های تاریخی که نقش زنان را در حاشیه روایت می‌کنند، نقطه شروع درستی را برای روایت خود برگزیده است.

شخصیت محوری فیلم زنی است که رحم مطهر او پذیرای پیامبری بزرگ است. اما مادر موسی قبل از رسیدن به مقام مادری یک پیامبر، خود زنی برگزیده و کنشگر است. او در عین ایمان و خلق نیکو، یک زن سر به زیر بله قربان گوی همسر نیست تا اگر او موافق تصمیم بزرگش —که در حقیقت مأموریتی الهی است— نبود، از آن منصرف شود.

فیلم «موسی کلیم‌الله: به وقت طلوع» از چهارشنبه ۸ اسفند، اکران خود را در سینما‌های سراسر کشور آغاز می‌‎کند.

یکی از نکاتی که بهروز افخمی درباره‌ی فیلم موسی کلیم‌الله مطرح کرد، این بود که ابراهیم حاتمی‌کیا در این اثر، روایتی شخصی از مفهوم مادرانگی به تصویر کشیده است. او معتقد است که محور اصلی فیلم، ترس از تولد فرزند که دغدغه‌ای رایج در میان زنان است را به شکلی ملموس و تأثیرگذار نشان می‌دهد.

منبع: تسنیم

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.