طرحی برای شروع زندگی مشترک در سرزمین وحی تفاوت تأثیرات آسیب‌های طلاق و فوت بر افراد خانواده زنان، مدیران غیررسمی در بحران‌های مختلف برتری تیم فوتبال دختران زیر ۲۰ سال ایران مقابل مالزی در انتخابی جام ملت‌ها تاثیر مستقیم سقط جنین بر رشد جمعیت درباره «نفس»، مرکزی مردمی که مانع از سقط جنین می‌شود نگاهی به جزئیات پرونده مفقودی الهه حسین‌نژاد و صدور حکم اعدام برای قاتل تأخیر در فرزندآوری، پدیده‌ای چندلایه‌ای کاهش مرگ کودکان پس از تولد با شروع زودهنگام شیردهی نقش چاقی در کاهش موفقیت روش‌های درمان ناباروری نقش زنان در تحقق انسجام اجتماعی بانوی خراسانی به مدال برنز کوراش آسیا دست یافت نقش کلیدی رسانه‌ها در تبیین مسائل خانواده در فضای اجتماعی کشور حضور ۹والیبالیست خراسان رضوی به اردو‌های ملی زنان واقف قرآن را می توان در سده های کهن یافت کاهش ۱.۴ درصدی آمار ازدواج در خراسان رضوی طی دو سال گذشته پرداخت ۷۳ همت وام ازدواج و فرزندآوری به بیش از ۳۰۰ هزار نفر از متقاضیان دستورپخت کیک هویج در خانه + فیلم
سرخط خبرها
افزایش سرمایه عاطفی در کسب‌وکار‌های خانوادگی

افزایش سرمایه عاطفی در کسب‌وکار‌های خانوادگی

  • کد خبر: ۳۲۸۰۸۹
  • ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۴ - ۱۴:۵۱
به گفته معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در حالی سرمایه عاطفی در کسب‌وکار‌های خانوادگی افزایش می‌یابد که در این نوع از سرمایه هیچ نوع دیگری از فعالیت‌های اقتصادی یافت نمی‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ زهرا بهروزآذر با اشاره به ارزش‌های نهفته در کسب‌وکار‌های خانوادگی گفت: امسال، سال سرمایه‌گذاری برای تولید نامگذاری شده و دغدغه و اولویت همه ما آن است چگونه این سرمایه‌گذاری را انجام دهیم. ما با انواع مختلفی از سرمایه روبه‌رویم، اما فقط یک نوع سرمایه وجود دارد که فقط در یکجا تولید می‌شود و آن سرمایه اجتماعی عاطفی است که در کسب‌وکار‌های خانوادگی تولید و افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه سرمایه اجتماعی عاطفی‌ای که در این نوع کسب‌وکار‌ها وجود دارد، در هیچ نوع دیگری از فعالیت‌های اقتصادی یافت نمی‌شود، اظهار داشت: این سرمایه، نه در جایی متولد می‌شوند و نه در جایی رشد می‌کنند جز در بستر خانواده. در برخی تصمیم‌گیری‌ها، صاحبان کسب‌وکار‌های خانوادگی حتی حاضرند برخلاف منافع و قواعد اقتصادی عمل کنند و دلیل آن، حفظ روابط خانوادگی، آبرو و انسجام درون‌خانوادگی است. حفظ آبروی خانواده منجر به یک خودتنظیمی می‌شود، به‌گونه‌ای که آنها حاضر نیستند برای حفظ خوشنامی و اعتبار خانوادگی‌شان، به سمت انحصارطلبی، اقدامات خلاف قانون یا خلاف عرف بروند. همین باعث بقای آنها شده است، تا جایی که امروز شاهد هستیم ۷۰ درصد GDP جهان توسط کسب‌وکار‌های خانوادگی تولید می‌شود.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده ادامه داد: ما در کشور خودمان پیشینه بسیار طولانی در این حوزه داریم. افراد در اشکال مختلف، کسب‌وکار‌های خانوادگی دارند. بعضی‌ها صرفاً کسب‌وکار‌های خانوادگی‌اند.

معاون رئیس‌جمهور به اصل ۱۰ قانون اساسی اشاره و تصریح کرد: به اعتقاد ما کسب‌وکار‌های خانوادگی هم موجب تعالی و تحکیم خانواده می‌شود و هم موتور محرکه رشد اقتصادی، رفع ناترازی‌ها، حل مشکلات ملی و ایجاد توسعه پایدار می‌شود؛ بنابراین جهت‌گیری و سیاست‌های ما باید مبتنی بر توسعه کسب‌وکار‌های خانوادگی باشد و این ماموریت را معاونت امور زنان و خانواده دنبال می‌کند.

منبع: خبرگزاری آنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.