بررسی دلایل نادیده‌گرفتن کودکان در طراحی‌های شهری پوسیدگی دندان ربطی به جنسیت ندارد| انتقال میکروب‌های پوسیدگی دندان از مادر به نوزاد در دوران شیردهی مادران، نقطه آغازین تربیت نسل مقاومت هستند دستور پخت حلوا تَرَک در خانه + فیلم انجام برنامه‌ریزی‌های مستمر برای ایجاد دفتر همکاری‌های اقتصادی بانوان ایران در قاره آفریقا بی‌بی «متهم گریخت» و آرزوی بازی در تلوزیون و طنزهای ماندگار ۱۰ اشتباه رایج که خانه‌تان را کوچک‌تر نشان می‌دهد نتایج غافلگیرکننده اعتماد به مدِ «فرزندپت» سفیدشویی جنایات جنگی با بهره‌گیری از جاذبه جنسی پدیده جدید «شرم‌ساری از چهره»، یک عقبگرد فرهنگی خطرات مصرف بیش از حد آهن در دوران سالمندی آغاز دومین اردوی آماده‌سازی تیم‌های ملی بزرگسالان و زیر ۱۸ سال از ۷ شهریور لزوم ایجاد شرایط مناسب برای رشد بیشتر زنان پژوهشگر راهکارهایی ساده برای پرورش کودک شاد و مسئول در روزهای سخت اقتصادی من تا لحظه مرگ خواهم جنگید بررسی ارتباط میان تداوم تعارض مخرب والدین و کودکانی با خلق و خوی منفی مریلین مونرو: نماد انحطاط اخلاقی یا عروس پروپاگاندای یهود؟
سرخط خبرها
افزایش سرمایه عاطفی در کسب‌وکار‌های خانوادگی

افزایش سرمایه عاطفی در کسب‌وکار‌های خانوادگی

  • کد خبر: ۳۲۸۰۸۹
  • ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۴ - ۱۴:۵۱
به گفته معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در حالی سرمایه عاطفی در کسب‌وکار‌های خانوادگی افزایش می‌یابد که در این نوع از سرمایه هیچ نوع دیگری از فعالیت‌های اقتصادی یافت نمی‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ زهرا بهروزآذر با اشاره به ارزش‌های نهفته در کسب‌وکار‌های خانوادگی گفت: امسال، سال سرمایه‌گذاری برای تولید نامگذاری شده و دغدغه و اولویت همه ما آن است چگونه این سرمایه‌گذاری را انجام دهیم. ما با انواع مختلفی از سرمایه روبه‌رویم، اما فقط یک نوع سرمایه وجود دارد که فقط در یکجا تولید می‌شود و آن سرمایه اجتماعی عاطفی است که در کسب‌وکار‌های خانوادگی تولید و افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه سرمایه اجتماعی عاطفی‌ای که در این نوع کسب‌وکار‌ها وجود دارد، در هیچ نوع دیگری از فعالیت‌های اقتصادی یافت نمی‌شود، اظهار داشت: این سرمایه، نه در جایی متولد می‌شوند و نه در جایی رشد می‌کنند جز در بستر خانواده. در برخی تصمیم‌گیری‌ها، صاحبان کسب‌وکار‌های خانوادگی حتی حاضرند برخلاف منافع و قواعد اقتصادی عمل کنند و دلیل آن، حفظ روابط خانوادگی، آبرو و انسجام درون‌خانوادگی است. حفظ آبروی خانواده منجر به یک خودتنظیمی می‌شود، به‌گونه‌ای که آنها حاضر نیستند برای حفظ خوشنامی و اعتبار خانوادگی‌شان، به سمت انحصارطلبی، اقدامات خلاف قانون یا خلاف عرف بروند. همین باعث بقای آنها شده است، تا جایی که امروز شاهد هستیم ۷۰ درصد GDP جهان توسط کسب‌وکار‌های خانوادگی تولید می‌شود.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده ادامه داد: ما در کشور خودمان پیشینه بسیار طولانی در این حوزه داریم. افراد در اشکال مختلف، کسب‌وکار‌های خانوادگی دارند. بعضی‌ها صرفاً کسب‌وکار‌های خانوادگی‌اند.

معاون رئیس‌جمهور به اصل ۱۰ قانون اساسی اشاره و تصریح کرد: به اعتقاد ما کسب‌وکار‌های خانوادگی هم موجب تعالی و تحکیم خانواده می‌شود و هم موتور محرکه رشد اقتصادی، رفع ناترازی‌ها، حل مشکلات ملی و ایجاد توسعه پایدار می‌شود؛ بنابراین جهت‌گیری و سیاست‌های ما باید مبتنی بر توسعه کسب‌وکار‌های خانوادگی باشد و این ماموریت را معاونت امور زنان و خانواده دنبال می‌کند.

منبع: خبرگزاری آنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.