ویدئو | مادرانه | روایتی از دلتنگی مادران شهدا | شهید ابوالفضل حسن زاده سهم زنان از اهدای خون باید از ۵ به ۳۰ درصد برسد ارتقای سلامت کلیه‌ها در دوران بارداری با مصرف آب چغندر روایتی از عادی‌شدن مصرف دخانیات در میان زنان | آمار‌ها چه می‌گویند؟ مشخص شدن سرمربی تیم فوتسال زنان استقلال | مذاکرات برای جذب بازیکنان آغاز شد زنگ خطر «نامرئی شدن» در زندگی مشترک را جدی بگیرید فعالیت غرفه تولید دست‌سازه‌های تزئینی در عرصه میدان شهدا آغاز شد | خدمت‌رسانی دختران نوجوانان مشهدی در دهه پایانی ماه صفر انتشار برخی آمار‌های نادرست درباره تعداد «مجردان قطعی» در کشور | مجرد بودن با تجرد قطعی متفاوت است افزایش سقف وام برای زنان دهک‌های یک تا ۵ کشور | دسترسی به تسهیلات بانکی تسهیل می‌شود توصیه مادر رهبر شهید به همه مادران: به بچه‌هایتان دروغ نگویید تا آن‌ها هم دروغ نگویند دمپختک گوجه و سیب زمینی، غذایی محبوب و خوشمزه + فوت‌وفن‌های پخت اربعین، وقتی به مشهد می‌رسد رقابت باشگاه‌ها برای جذب بازیکنان شاخص در فصل جدید لیگ برتر فوتبال زنان ضرورت افزایش حضور زنان در عرصه کارآفرینی | کسب و کار‌های سبز در اولویت قرار بگیرند نجات جان مادر باردار سنندجی با یک عمل جراحی دشوار نگاهی به برنامه بازی تیم ملی ایران در رقابت‌های والیبال قهرمانی زنان آسیا میزبانی بوستان «رجا» از بانوان عزادار در دهه پایانی صفر روضه‌ای که پل بود به کوچه پس کوچه‌های مدینه با مصرف روزانه گردو با پوکی استخوان مبارزه کنید انجام کدام فعالیت‌های روزمره در دوران بارداری ممنوع است؟
سرخط خبرها
حفظ سلامت استخوان‌ها و عضلات در زنان با مصرف منظم آلو خشک

حفظ سلامت استخوان‌ها و عضلات در زنان با مصرف منظم آلو خشک

  • کد خبر: ۳۳۷۵۸۹
  • ۲۰ خرداد ۱۴۰۴ - ۰۸:۳۸
پژوهشگران دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا دریافتند، مصرف منظم آلو خشک از راهکار‌های مناسب برای حفظ سلامت استخوان‌ها و عضلات در زنان میانسال و پس از یائسگی است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ پژوهشگران دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا دریافتند، مصرف منظم آلو خشک از راهکار‌های مناسب برای حفظ سلامت استخوان‌ها و عضلات در زنان میانسال و پس از یائسگی است.

محور اصلی تحقیقات آنها، اثرات مصرف آلو خشک بر بافت عضلانی و ساختار استخوان به‌ویژه در افراد بالای ۴۵ سال بود؛ گروهی که معمولاً با تغییرات طبیعی ناشی از یائسگی و روند پیری روبه‌رو می‌شوند.

آلو خشک حاوی ترکیبات مغذی قابل توجهی است؛ از جمله ویتامین‌ها و پلی‌فنول‌ها. پلی‌فنول‌ها ترکیبات شیمیایی هستند که به خواص آنتی‌اکسیدانی‌شان شهرت دارند و می‌توانند به سلامت سلولی کمک کنند. محققان معتقدند که آلو خشک علاوه بر کمک به هضم غذا، می‌تواند در حفظ سلامت عضلات و استخوان‌ها نیز مؤثر باشد.

محققان دانشگاه پنسیلوانیا در این مطالعه به بررسی اثرات مصرف آلو خشک بر ساختار استخوانی زنان یائسه پرداختند. نتایج آنها نشان می‌دهد که مصرف روزانه آلو خشک می‌تواند روند تغییرات منفی استخوانی در این گروه را کندتر کند.

در این مطالعه، زنانی که روزانه دست‌کم چهار تا شش عدد آلو خشک مصرف می‌کردند، ثبات قابل توجهی در شاخص‌های تراکم استخوان از خود نشان دادند. داده‌ها نشان دادند که بسیاری از این شرکت‌کنندگان در طول یک سال توانستند کیفیت استخوان‌های خود را حفظ کنند.

منبع: همشهری آنلاین

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.