ویدئو | مادرانه | روایتی از دلتنگی مادران شهدا | شهید ابوالفضل حسن زاده سهم زنان از اهدای خون باید از ۵ به ۳۰ درصد برسد ارتقای سلامت کلیه‌ها در دوران بارداری با مصرف آب چغندر روایتی از عادی‌شدن مصرف دخانیات در میان زنان | آمار‌ها چه می‌گویند؟ مشخص شدن سرمربی تیم فوتسال زنان استقلال | مذاکرات برای جذب بازیکنان آغاز شد زنگ خطر «نامرئی شدن» در زندگی مشترک را جدی بگیرید فعالیت غرفه تولید دست‌سازه‌های تزئینی در عرصه میدان شهدا آغاز شد | خدمت‌رسانی دختران نوجوانان مشهدی در دهه پایانی ماه صفر انتشار برخی آمار‌های نادرست درباره تعداد «مجردان قطعی» در کشور | مجرد بودن با تجرد قطعی متفاوت است افزایش سقف وام برای زنان دهک‌های یک تا ۵ کشور | دسترسی به تسهیلات بانکی تسهیل می‌شود توصیه مادر رهبر شهید به همه مادران: به بچه‌هایتان دروغ نگویید تا آن‌ها هم دروغ نگویند دمپختک گوجه و سیب زمینی، غذایی محبوب و خوشمزه + فوت‌وفن‌های پخت اربعین، وقتی به مشهد می‌رسد رقابت باشگاه‌ها برای جذب بازیکنان شاخص در فصل جدید لیگ برتر فوتبال زنان ضرورت افزایش حضور زنان در عرصه کارآفرینی | کسب و کار‌های سبز در اولویت قرار بگیرند نجات جان مادر باردار سنندجی با یک عمل جراحی دشوار نگاهی به برنامه بازی تیم ملی ایران در رقابت‌های والیبال قهرمانی زنان آسیا میزبانی بوستان «رجا» از بانوان عزادار در دهه پایانی صفر
سرخط خبرها
نقش کافئین در کاهش تراکم استخوان در زنان پس از یائسگی

نقش کافئین در کاهش تراکم استخوان در زنان پس از یائسگی

  • کد خبر: ۳۳۴۳۷۹
  • ۰۳ خرداد ۱۴۰۴ - ۱۴:۳۸
مطالعات محققان مرکز سلامت زنان دانشگاه هلند نشان می‌دهد کافئین در کاهش تراکم استخوان در زنان پس از یائسگی نقش دارد. این ماده کلسیم استخوان‌ها را دفع کرده و آنها را ضعیف و بدون قدرت می‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ مصرف قهوه یک روش کاملاً محبوب برای غلبه بر تنبلی است در حالیکه مطالعات مرکز سلامت زنان دانشگاه هلند نشان می‌دهد کافئین در کاهش تراکم استخوان در زنان پس از یائسگی نقش دارد. این ماده کلسیم استخوان‌ها را دفع کرده و آنها را ضعیف و بدون قدرت می‌کند. همچنین ۶ میلی گرم کلسیم با مصرف فقط ۱۰۰ میلی گرم کافئین از بین می‌رود.

مطالعه دیگری در مرکز پژوهشی ایرلند، نشان می‌دهد قند اضافه شده به نوشیدنی‌های کافئین دار، اثرات مضر بیشتری بر سلامت استخوان زنانی دارد که از مرحله یائسگی عبور می‌کنند. برای جلوگیری از پوکی استخوان از مصرف قهوه‌های کافئین دار و چای و شکلات همراه هم خود داری کنید.

منبع: نمناک 

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.