پرداخت بیش از ۱۷ میلیارد تومان مستمری ماهانه به خانواده‌های چندقلو در خراسان رضوی قطع اعتبار دولتی برای  بیمه مادران خانه دار روستایی و عشایر خراسان رضوی دارای سه فرزند و بیشتر زنان در سنین ۲۰ تا ۴۰ سال بیشترین فرزندآوری را در کشور دارند شهریور بهترین ماه برای خانه‌تکانی | از پاکیزگی تا پیشگیری از بیماری‌های فصلی ۹ گیاه آپارتمانی سمی که برای کودکان خطرناک هستند! چهره‌های کوچکی که زود بزرگ می‌شوند | پشت پرده بلوغ زودرس چیست؟ پدافند فرهنگی ما به درستی عمل نمی‌کند | انسیه شاه‌حسینی زنگ خطر را برای سینمای ایران به صدا درآورد چگونه والدین شاغل از تحصیل فرزندان عقب نمانند؟ روایت چندلایه «دختران قبیله جنگ» از فوعه تا عشق بی‌سرانجام جزئیات بیشتر از اولین مربی خارجی تیم ملی هندبال زنان ایران فریب مردم با انجام تبلیغات نمک‌های فانتزی پیروزی تیم زیر ۱۶ سال دختران ایران مقابل ازبکستان در رقابت‌های کاپ آسیا ۲۰۲۵ درباره چالشی به نام بلوغ زودرس در کودکان ضرورت ارائه آموزش بهداشت بلوغ به دختران نوجوان سومی خراسانی‌ها در مسابقات قهرمانی دوومیدانی دختران کشور
سرخط خبرها
افزایش تعداد شاعران زن در کشور، مسیری رو به پیشرفت در عرصه ادبیات

افزایش تعداد شاعران زن در کشور، مسیری رو به پیشرفت در عرصه ادبیات

  • کد خبر: ۳۴۵۰۲۹
  • ۲۴ تير ۱۴۰۴ - ۰۹:۱۱
عضو هیأت علمی گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه بین‌الملل امام خمینی قزوین با اشاره به افزایش تعداد شاعران زن در کشور و رشد چاپ کتاب‌های آنها، گفت: این میزان رشد، مسیر رو به پیشرفت در عرصه ادبیات معاصر را نشان می‌دهد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ نرگس باقری اظهار کرد: از زمان مشروطه به بعد توجه به زنان و حقوق زن مورد توجه قرار می‌گیرد و شعر پروین اعتصامی در مرز میان سنت و مدرنیته، در عین اینکه در چهارچوپ قالب‌های سنتی‌ست، اما زبانی اجتماعی و سیاسی پیدا کرده است و به نوعی مقاومت از درون است، اگر چه زبان شعرهایش زنانه نیست.

وی با اشاره به اینکه از دهه هفتاد تاکنون با افزایش چشمگیر شاعران زن روبه‌رو هستیم، ادامه داد: زنان هم در نقد ادبی، هم در هیات‌های داوری نقش دارند، در شعر زنان، امروز اتفاق‌هایی افتاده که مسیر رو به پیشرفتی را نشان می‌دهد.

عضو هیأت علمی گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه بین‌الملل امام خمینی قزوین یاداور شد: زنان از حاشیه به سمت مرکز حرکت کرده‌اند، اما این موقعیت، زمانی تثبیت می‌شود که شعر آنها نه به عنوان یک گونه‌ی حاشیه‌ای بلکه به عنوان بخشی از جریان اصلی ادبیات معاصر ایران، بدون نیاز به صفت زنانه خوانده شود.

منبع: ایپنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.