ملی‌پوش میز مستطیلی | مهشید اشتری، هفت سال با لباس تیم ملی آغاز اجرای طرح کارت امید مادر از ابتدای سال ۱۴۰۵ کمپ‌های غیراستاندارد ترک اعتیاد و نبود حمایت خانوادگی از زنان معتاد | راه سخت برگشت بانوان معتاد به خانه بِلاگری یا بَلاگری؟ زندگی در قاب فالوئر‌ها درباره نمایشگاه عکاسی فاطمه حسنی با عنوان «خاک جان» در مشهد | دوربین عکاس؛ پلی میان واقعیت و روایت سهم قابل‌توجه زنان در بحث پژوهش آغاز ثبت نام تسهیلات ویژه به زنان روستایی و عشایری دعوت از تیم ملی فوتسال بانوان ایران برای حضور در یک تورنمنت ۴جانبه روایت خبرنگار شهرآرا از دیدار با آیت‌الله علم‌الهدی، امام‌جمعه مشهد| شهر برای بانوان باید مناسب‌سازی شود یک پیمانه برنج، کمتر گفت‌وگو با زهرا داوری درباره کتاب «شیرین‌تر از خواب» و جایگاه لالایی در ادبیات کودک | زمزمه‌هایی برای آرام‌کردن جهان سهم ۶۴ درصدی زنان در مدیریت کسب و کار‌های اینترنتی کشور روایت زنی که امدادگری را از جوانی تا امروز ادامه داده است زنگ امید در حاشیه شهر مشهد تربیت زن تراز انقلاب اسلامی؛ محور اقدامات و فعالیت‌های بسیج خراسان رضوی آغاز دور رفت مرحله مقدماتی لیگ دسته ۲ والیبال زنان ایران افتتاح ۲ مرکز رویش در مشهد تا پایان سال ۱۴۰۴ آشنایی با اشتباهات کوچک در لباس‌شویی
سرخط خبرها
سفیدشویی جنایات جنگی با بهره‌گیری از جاذبه جنسی

سفیدشویی جنایات جنگی با بهره‌گیری از جاذبه جنسی

  • کد خبر: ۳۵۴۷۶۴
  • ۰۶ شهريور ۱۴۰۴ - ۱۲:۴۸
گزارشی تکان‌دهنده فاش می‌کند که اسرائیل با یک راهبرد رسمی و بی‌سابقه، از جاذبه جنسی و نمایش‌های تحریک‌آمیز در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها برای منحرف کردن افکار عمومی از جنایات جنگی خود، به‌ویژه در غزه، بهره‌برداری می‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز، پایگاه «مینت پرس نیوز» در گزارشی آورده، اسرائیل از صحنه‌های جنسی به‌عنوان ابزاری برای سفیدشویی جنایات خود بهره می‌برد. این کار از طریق حساب‌های فعال در شبکه‌های اجتماعی و کارزار‌های رسانه‌ای انجام می‌شود که در آن سربازان زن به صورتی تحریک‌آمیز نشان داده می‌شوند.

در گزارش آمده است که این پدیده تصادفی نیست، بلکه بخشی از راهبرد رسمی دولت اسرائیل است. هدف آن هم منحرف کردن توجهات از تصاویر جنایات در غزه و جذب جوانان پسر از طریق محتوای جنسی است. در این محتوا، هویت نظامی اسرائیل با جذابیت جنسی به نمایش گذاشته می‌شود تا جنایات ارتش عادی به نظر برسد.

در این گزارش تأکید شده است که همزمان با ادامه حملات اسرائیل، ده‌ها حساب وابسته به ارتش رژیم صهیونسیتی در شبکه‌های اجتماعی فعال شده که هرکدام صد‌ها هزار یا میلیون‌ها دنبال‌کننده دارند. دولت اسرائیل به این حساب‌ها مشروعیت بخشیده و از آنها به‌عنوان ابزاری برای «جذب جوانان» استفاده می‌کند.

بعد از شروع جنگ در ۷ اکتبر ۲۰۲۳، بیشتر کاربران شبکه‌های اجتماعی شاهد ویرانی اماکن غیرنظامی در غزه بودند. با این وجود در همین زمان، بسیاری از مردان جوان با وجه دیگری از ارتش اسرائیل مواجه شدند؛ حساب‌هایی با نام‌هایی مثل «دختران ارتش اسرائیل» یا «دختران داغ ارتش» که دنبال‌کنندگان زیادی دارند و محتوای جنسی را در کنار تبلیغ سرباز بودن منتشر می‌کنند.

برخی از سربازان زن اسرائیلی نیز حساب‌های شخصی دارند. معروف‌ترین آنها ناتالیا فادییف است که در پلیس نظامی فعالیت می‌کند و با نام مستعار «گان وایفو» فعالیت دارد. او تصاویر جنسی همراه با شعار‌هایی در حمایت از رژیم صهیونسیتی منتشر می‌کند و میلیون‌ها دنبال‌کننده جذب کرده است. تنها در «تیک‌تاک» پیش از تعلیق حسابش ۲.۷ میلیون دنبال‌کننده داشت.

او در محتوای خود هم نفرت‌پراکنی علیه مسلمانان دارد و هم اخبار جنایات رژیم صهیونسیتی را ادعا‌هایی دروغین می‌داند. مثلاً نوشته است: «می‌رویم تا چند مسلمان اسیر کنیم» یا در جایی دیگر خطاب به مخاطبان پسرش پرسیده است: «به چشمانم نگاه کن، واقعاً فکر می‌کنی می‌توانم جنایت جنگی انجام دهم؟».

این نمایش‌های جنسی تنها محدود به شبکه‌های اجتماعی نیست. رسانه‌های اسرائیلی هم هنگام انتشار خبر مرگ بعضی از سربازان زن، از تصاویر تحریک‌آمیز استفاده می‌کنند. به‌عنوان مثال، یک روزنامه‌نگار اسرائیلی در یادداشتی در مورد مرگ «کارین وِرنیکوف» که در حمله ۷ اکتبر کشته شد، تصویری از او منتشر کرد که لباس ورزشی تنگ به تن داشت و بدنش را به شکلی جنسی مقابل دوربین نمایش می‌داد.

بیش از این، ایده نمایش تصاویر تحریک‌آمیز و معرفی سربازان زن اسرائیلی به‌عنوان «نیروی جنسی» ابتکار خود رژیم صهیونسیتی بود. وزارت خارجه اسرائیل در سال ۲۰۱۷، یک کارزار روابط عمومی برای تقویت تصویر خود در آمریکا شروع کرد. در این طرح، به دنبال همکاری با شرکای آمریکایی برای انتشار تصاویر نیمه‌ برهنه از سربازان زن رفت. نتیجه، همکاری با مجله مردانه «ماکسیم» و انتشار مطالبی با تیتر‌هایی مستهجن بود.

دیوید دورفمن، مشاور رسانه‌ای کنسولگری اسرائیل در آمریکا، درباره دلیل راه‌اندازی این کارزار گفته بود: «مردان در این سن هیچ احساسی نسبت به اسرائیل ندارند و ما این را یک مشکل به حساب می‌آوریم. در نتیجه به ایده‌ای رسیدیم که می‌تواند آنها را جذب کند».

از دیگر تلاش‌های ارتش رژیم صهیونسیتی برای بهبود تصویر خود، دعوت از چهره‌های مشهور آمریکایی به واحد‌های زنانه بود. در سال ۲۰۱۷، کمدین معروف «کونان اوبراین» به اسرائیل سفر کرد و فیلمی از تمرین با سربازان زن ارتش اشغالگر تهیه کرد. دو سال بعد هم بازیگر و خواننده «هایلی استاینفلد» به دعوت دولت رژیم صهیونسیتی به آنجا رفت.

استفاده از تصاویر جنسی تنها محدود به اینجا نبود. روزنامه‌های عبری نزدیک به دایره قدرت نیز در مقالات یادبود کشته‌شدگان ارتش این تصاویر را منتشر می‌کردند. روزنامه «تایمز آو اسرائیل» در خبر کشته شدن «رومی الیاهو برنات» عکسی مستهجن منتشر کرد. در گزارشی دیگر در مورد مرگ «لیراز نیسان» ــ که هنگام فرار از جشنواره موسیقی «سوپرنوا» کشته شد ــ تصویری از او در ۲۰ سالگی به شکل نیمه‌برهنه منتشر شد.

نمونه دیگر «شانی لوک» بود؛ دختر جوانی که در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ کشته شد. رژیم صهیونسیتی هنگام اعلام خبر مرگ او، چند تصویر نامناسب را در صفحه رسمی خود در اینستاگرام منتشر کرد. این اقدامات نشان می‌دهد که دولت خود به صورت مستقیم چنین محتوایی را ترویج می‌کند.

استفاده از جذابیت‌های جنسی برای جذب یهودیان

براساس قانون رژیم صهیونسیتی، همه یهودیان حق دریافت گذرنامه اسرائیلی و مهاجرت به این سرزمین را دارند. برای تشویق این روند، دولت سفر‌های رایگان به فلسطین اشغالی ترتیب می‌دهد که هزینه هرکدام هزاران دلار است. اما قبل از آن، عقاید متقاضیان مورد بررسی قرار می‌گیرد تا مطمئن شوند طرفدار فلسطینی‌ها نیستند. تا به امروز نزدیک به یک میلیون جوان در این سفر‌ها شرکت کرده‌اند.

در این سفرها، طرحی با عنوان «حق تولد» توسط دولت اسرائیل اجرا می‌شود. به گفته کارکنان، براساس این طرح روابط جنسی بین یهودیان محلی و بازدیدکنندگان به صورت فعال تشویق می‌شود و حتی مقدمات این کار نیز انجام می‌شود.

«مینت پرس نیوز» نوشت که آمار نشان می‌دهد یهودیانی که در قالب این طرح به فلسطین اشغالی سفر می‌کنند، ۱۶۰ درصد بیشتر از دیگران احتمال دارد با یک شریک یهودی ازدواج کنند. این سیاست همچنین به حل «مشکل جمعیتی» رژیم صهیونسیتی کمک می‌کند.

همزمان با این روابط، شرکت‌کنندگان تاریخ تحریف شده رژیم صهیونسیتی را می‌آموزند، از مکان‌های مهم بازدید می‌کنند و حتی اغلب با نتانیاهو ملاقات دارند. نتانیاهو قول داده است بیش از ۱۰۰ میلیون دلار بودجه دولتی به پشتیبانی از این طرح اختصاص دهد.

سفیدشویی جنایات جنگی با بهره‌گیری از جاذبه جنسی

تصاویر جنسی در اپلیکیشن‌های دوست‌یابی

راه دیگری که سربازان رژیم صهیونسیتی زندگی نظامی را با جنسیت پیوند می‌دهند، انتشار تصاویر آنها در پروفایل‌های اپلیکیشن‌های دوست‌یابی اسرائیلی است. طبق یک برآورد، بیش از یک سوم این پروفایل‌ها مردان و زنانی را نشان می‌دهند که لباس ارتش اسرائیل را پوشیده‌اند.

این تصاویر متفاوت هستند؛ برخی لباس نظامی دارند، لبخند می‌زنند و اسلحه به دست گرفته‌اند، برخی دیگر اموال فلسطینی‌ها را دزدیده‌اند، در برابر ساختمان‌های ویران‌شده ایستاده‌اند، از ویرانی غزه لذت می‌برند و حتی بعضی تصاویر نشان می‌دهد افراد به صورت عمدی دست به تخریب مساجد می‌زنند.

اگرچه این پدیده بسیاری از ناظران بین‌المللی را شوکه کرده است، با این وجود سربازان در بازار دوست‌یابی اسرائیل به کالایی پرطرفدار تبدیل شده‌اند. یک سرباز ذخیره به روزنامه «هاآرتص» گفته است: «از وقتی خدمت ذخیره‌ام را آغاز کردم و تصاویر خودم را با لباس نظامی بارگذاری کردم، دختران بیشتر به من علاقه پیدا کردند. احساس می‌کنم لباس نظامی مثل ایستادن کنار یک فراری است و موقعیت اجتماعی افراد را نشان می‌دهد.»

اسرائیل تنها رژیمی نیست که با انتشار تصاویر محرک تلاش می‌کند حمایت از ارتش خود را افزایش دهد؛ آمریکا نیز چنین کاری انجام می‌دهد. با این وجود، رژیم صهیونسیتی به صورت آشکار و گسترده این تصاویر را تبلیغ می‌کند، کاری که ارتش ایالات متحده به این شدت انجام نمی‌دهد.

با توجه به اینکه رژیم صهیونسیتی حمایت غرب را برای پروژه استعماری خود ضروری می‌داند، از این روش تبلیغاتی به شدت حمایت می‌کند. به همین دلیل بودجه روابط عمومی وزارت خارجه رژیم صهیونسیتی بیش از ۲۰۰۰ درصد افزایش پیدا کرده و در حال حاضر به ۱۵۰ میلیون دلار رسیده است. بخشی از این بودجه برای جذب جوانان و ایجاد تصویر جنسی از سربازان مصرف می‌شود.

«مینت پرس نیوز» در ادامه نوشت: با این وجود، تاثیر این کارزار روشن نیست. تنها ۹٪ از آمریکایی‌های زیر ۳۵ سال از اقدامات رژیم صهیونسیتی در غزه حمایت می‌کنند، درحالی‌که این عدد برای افراد بالای ۵۵ سال ۴۹٪ است. این بی‌میلی نسبت به رژیم صهیونسیتی در بین جوانان یهودی آمریکایی نیز مشاهده می‌شود؛ بیشتر آنها قبل از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ هم اسرائیل را یک «دولت آپارتاید» می‌دانستند.

این تفاوت نظر ریشه در تفاوت رسانه‌های مصرفی نسل‌های مختلف دارد. آمریکایی‌های مسن‌تر که هنوز به روزنامه و اخبار تلویزیونی اعتماد دارند از رژیم صهیونسیتی حمایت می‌کنند، با این وجود نسل‌های جوان‌تر که با نظرات متنوع در شبکه‌های اجتماعی مواجه‌اند، از این نگاه دور شده‌اند.

جاناتان گرینبلات، مدیر اجرایی سازمان «انجمن ضد اهانت» حامی اسرائیل، گفته است: «ما مشکل بزرگی با تیک‌تاک داریم.» این تعصب آشکار به نفع اسرائیل باعث شد قانون‌گذاران آمریکایی در مارس گذشته این پلتفرم را ممنوع اعلام کنند.

در پایان باید تأکید کرد که با وجود همه این حربه‌های جنسی و فسادآلود، اینگونه اقدامات نتوانسته‌اند موج احساسات منفی نسبت به رژیم صهیونسیتی و اقداماتش در فلسطین، سوریه و لبنان و دیگر کشور‌ها را متوقف کنند.

«مینت پرس نیوز» نوشت: روشن شده است که نمی‌توان با استفاده از جذابیت‌های جنسی خود را از ارتکاب جنایت تبرئه کرد.

منبع: فارس

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.