بررسی نقش و جایگاه پروین اعتصامی در آموزش و پرورش افغانستان در یک نشست فرهنگی روایت شهادت شهیده «سیده مهدیس حمیدی» در جنگ تحمیلی سوم از زبان پدر| همه چیز در چند ثانیه تغییر کرد آیا می توان در آشپزی، صرفه جویی کرد؟| معرفی راهکارهایی ساده برای کاهش دورریز مواد غذایی صدور بیمه اجتماعی برای بیش از ۳ هزار بانوی سرپرست خانوار در تهران ویدئو| مادرانه| روایتی از دلتنگی مادران شهدا| شهید احمد عاقبتی بهروزآذر: در روز‌های سخت، «خانواده ایران» معنای تازه‌ای یافت زنان باردار نیاز به رژیم غذایی جداگانه ندارند| افزایش وزن مناسب، نشانه رشد مطلوب جنین ناکامی تیم ملی والیبال زنان ایران در چهارمین مسابقه خود در جام آسیا کاهش میانگین سنی بازیکنان در اردوی اخیر تیم ملی فوتسال بانوان ششمین همایش علمی بین المللی فاطمة الزهراء (س) + جزییات سهم ۶۶ درصدی زنان در مشارکت در طرح سنجش سلامت روان| هدف اصلی، غربالگری آسیب‌های روانی جنگ است تصویب مصوبه‌ای به نفع تیم ملی بسکتبال با ویلچر بانوان| بازنگری یک سیاست زنان روستایی به بازار ملی کشور متصل می‌شوند دعوت از ۸ بانوی خراسان رضوی در نهمین اردوی تیم ملی بسکتبال با ویلچر + اسامی پیشگیری از بیماری‌های مادرزادی با ارائه ۲۶ هزار مشاوره ژنتیک در خراسان رضوی فعالیت بیش از ۳۰۰ صندوق خرد بانوان روستایی و عشایری در خراسان شمالی| مزایای این صندوق‌ها چیست؟ طرز تهیه میکادو در منزل + فیلم
سرخط خبرها
کاهش چشمگیر شکستگی استخوان در زنان با مصرف روزانه آلوی خشک

کاهش چشمگیر شکستگی استخوان در زنان با مصرف روزانه آلوی خشک

  • کد خبر: ۳۶۴۳۰۲
  • ۱۷ مهر ۱۴۰۴ - ۰۹:۰۰
نتایج یک تحقیق در دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا بیانگر این است که زنان یائسه تنها با خوردن ۴ تا ۶ عدد آلو خشک در روز می‌توانند تراکم و استحکام استخوان‌های خود را حفظ کنند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ نتایج یک تحقیق در دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا بیانگر این است که زنان یائسه تنها با خوردن ۴ تا ۶ عدد آلو خشک در روز می‌توانند تراکم و استحکام استخوان‌های خود را حفظ کنند و خطر شکستگی را به شکل قابل‌توجهی کاهش دهند. با استفاده از تصویربرداری سه‌بعدی پیشرفته، پژوهشگران دریافته‌اند زنانی که آلو خشک مصرف می‌کردند، کیفیت استخوان را در بخش‌های مهمی که وزن بدن را تحمل می‌کنند، بهتر از کسانی که این میوه را نمی‌خوردند، حفظ کرده‌اند. آلو خشک به دلیل داشتن ترکیبات ضدالتهابی، می‌تواند یک متحد طبیعی در مقابله با پوکی استخوان باشد.

۲۳۵ زن یائسه در ۳ گروه در این کارآزمایی مورد بررسی قرار گرفته‌اند که شامل «بدون مصرف آلو خشک»، «مصرف روزانه ۵۰ گرم» (۴–۶ عدد) و «مصرف روزانه ۱۰۰ گرم» (۱۰–۱۲ عدد) می‌شوند. هر شش ماه، تراکم و استحکام استخوان آنان با روش pQCT بررسی شد. نتایج این مطالعه نشان می‌دهد زنانی که آلو خشک نمی‌خوردند، طی یک سال کاهش تراکم و استحکام استخوان در ساق پا داشتند. در مقابل، زنانی که روزانه ۴–۶ عدد آلو خشک خوردند، تراکم و ساختار استخوانی خود را ــ به‌ویژه در استخوان قشری ــ حفظ کردند.

استخوان‌ها همواره با کمک سلول‌هایی به نام «استئوبلاست‌ها» و «استئوکلاست‌ها» بازسازی می‌شوند که با افزایش سن، تعادل این فرآیند به هم می‌خورد و استخوان سریع‌تر از آنچه جایگزین شود، تخریب می‌شود. این مسئله، منجر به پوکی استخوان می‌شود؛ بیماری‌ای که بیش از ۱۰ میلیون نفر در آمریکا به آن مبتلا هستند و اغلب این افراد، زنان و افراد مسن هستند.

در دوران یائسگی، کاهش هورمون «استروژن» سبب تسریع تحلیل استخوان می‌شود. با وجود دارو‌های موجود برای درمان پوکی استخوان، بسیاری از زنان از آنها استفاده نمی‌کنند. به گفته پژوهشگران، آلو خشک به دلیل داشتن پلی‌فنول‌ها می‌تواند مسیر‌های التهابی مؤثر در تحلیل استخوان را مهار کند و یک گزینه طبیعی و امیدبخش باشد.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.