سرخط خبرها
بررسی نقش زنان در توسعه صادرات ایران

بررسی نقش زنان در توسعه صادرات ایران

  • کد خبر: ۳۶۷۲۴۱
  • ۳۰ مهر ۱۴۰۴ - ۰۹:۰۸
حضور فعال زنان در تجارت بین‌الملل، نه صرفاً از منظر اقتصادی، بلکه از زاویه دیپلماسی فرهنگی نیز اهمیت دارد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ رئیس کانون زنان بازرگان خراسان رضوی اظهار کرد: زنان به دلیل نگاه دقیق‌تر به کیفیت، طراحی و روایت فرهنگی محصول، می‌توانند هویت ایرانی را در قالب برند‌های صادراتی بازآفرینی کنند.

آذر کیانی نژاد با بیان اینکه حضور فعال زنان در تجارت بین‌الملل، نه صرفاً از منظر اقتصادی، بلکه از زاویه دیپلماسی فرهنگی نیز اهمیت دارد، ادامه داد: چراکه هر زن صادرکننده می‌تواند به نوعی سفیر فرهنگی ایران در عرصه بین‌المللی باشد.

وی با اشاره به اینکه صادرات به‌عنوان موتور محرک رشد اقتصادی، یکی از شاخص‌های اصلی توسعه‌یافتگی کشور‌ها محسوب می‌شود، افزود: در ایران نیز، با وجود چالش‌های ساختاری اقتصاد و فشار‌های بین‌المللی، صادرات غیرنفتی همچنان یکی از مسیر‌های حیاتی برای تنوع‌بخشی به منابع درآمدی و کاهش وابستگی به نفت به شمار می‌آید.

رئیس کانون زنان بازرگان خراسان رضوی با بیان اینکه ساختار صادرات ایران هنوز از ظرفیت‌های بالقوه نیمی از جمعیت کشور یعنی زنان، بهره‌برداری کامل نکرده است، اضافه کرد: در شرایطی که زنان ایرانی سهم بالایی از آموزش عالی، نوآوری، و فعالیت‌های کارآفرینانه را به خود اختصاص داده‌اند، حضور آنها در عرصه صادرات هنوز محدود و گاه نمادین است.

منبع: روزنامه صبح امروز

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.