معرفی راهکار‌هایی برای شناسایی مشکلات بینایی فرزندان توسط والدین ویدئو| مادرانه| روایتی از دلتنگی مادران شهدا| شهید حیدر آرام جو بازگشت رؤیا نونهالی به تلویزیون| سریال «روشنایی شب» برای پخش از رسانه ملی تولید می‌شود ترجمه کتاب «تب ناتمام» به زبان روسی| وقتی از زندگی شهید به روایت مادر استقبال می‌شود برگزاری بیست‌ویکمین دوره اعتکاف ویژه مادر و دختر در مساجد کشور فرزندآوری، عامل تقویت پیوند عاطفی در زندگی زوجین سیاست‌های ارتقای سلامت زنان بازنگری می‌شود هشدار درباره سردی روابط زوجین؛ وقتی حضور فیزیکی بدون حضور عاطفی کافی نیست لاجوردی: قانون عفاف و حجاب باید تعیین تکلیف شود مامان‌های مدرسه‌ای | راهکار‌هایی برای مادرانی که فرزند مدرسه‌ای دارند سحرِ آب | بانوی روشندلی که با «قورباغه طلایی» مدال‌ها را درو می‌کند نتایج یازدهمین قرعه‌کشی ایران خودرو مادران اعلام شد+جزییات «ابریشم‌باف»، روایتی زنانه از حماسه نوغان در سایه خورشید هشتم هفته یازدهم لیگ برتر بسکتبال بانوان برگزار شد| پیروزی نماینده مشهد برابر تیم فرآور شریف سبز آشنایی با فواید مصرف کلم بروکلی برای سلامت بانوان آغاز اردوی آماده‌سازی تیم ملی فوتبال بانوان برای حضور در جام ملت‌های آسیا از ۷ دی ماه ۱۴۰۴ افزایش خطر زایمان زودرس با وزن گیری کمتر از حد انتظار در دوران بارداری ناکامی هیات فوتبال خراسان رضوی در هفته هشتم لیگ برتر فوتسال زنان
سرخط خبرها
نقش کلیدی زنان در تحول فرهنگی کشور

نقش کلیدی زنان در تحول فرهنگی کشور

  • کد خبر: ۳۷۲۲۶۴
  • ۲۱ آبان ۱۴۰۴ - ۱۷:۰۳
معاون استانی مرکز راهبری و هماهنگی بانوان سازمان تبلیغات اسلامی گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، زنان مسلمان ایرانی با قدرت و توانمندی انقلابی در کشور ایجاد کردند، این حرکت عظیم زنان نیازمند تبیین و شناخت عمیق‌تر در جهاد تبیین است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ فاطمه قلانی با اشاره به تجربه‌ها و دغدغه‌های خود در این حوزه، بر اهمیت و جایگاه زنان در تاریخ طلایی تمدن اسلامی و نقش آنان در شکل‌گیری و پایداری این تمدن تأکید کرد.

وی با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، زنان مسلمان ایرانی با قدرت و توانمندی انقلابی در کشور ایجاد کردند، افزود: این حرکت عظیم زنان نیازمند تبیین و شناخت عمیق‌تر در جهاد تبیین است؛ وظیفه‌ای که بر عهده سازمان تبلیغات اسلامی قرار دارد.

معاون استانی مرکز راهبری و هماهنگی بانوان سازمان تبلیغات اسلامی در تشریح رویکرد جدید سازمان تبلیغات اسلامی اظهار کرد: پس از تغییر ساختار این نهاد از اداره‌کل به مرکز راهبری حوزه بانوان، تمرکز آن بر تبیین فرهنگ ناب اسلامی و گفتمان انقلاب اسلامی قرار گرفته است.

وی با اشاره به فعالیت ۱۲ بخش اصلی در حوزه بانوان در سطح کشور گفت: اعضای شورای راهبری بانوان در هر استان در بخش‌هایی، چون مبلغان، تشکل‌های دینی، هیئات، کانون‌ها و شورای حیات بانوان و مداحان فعالیت دارند و اخیراً نیز با رویکرد انتخاباتی و مشارکت بانوان در سطوح مدیریتی، تحولی قابل‌توجه در این عرصه شکل گرفته است.

معاون استانی مرکز راهبری و هماهنگی بانوان سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: بخش‌های نوجوانان، قرآنی، رسانه‌ای و فرهنگی سازمان تبلیغات نیز در حوزه‌های مختلف فرهنگی، تبلیغی و اجتماعی فعال هستند و برنامه‌هایی، چون محافل و جشن‌های خیابانی، نمونه‌هایی از حضور و اثرگذاری واقعی این مجموعه در میدان عمل محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به اهمیت آینده‌نگری در برنامه‌ریزی، از تدوین ۳۲ سند تبیینی و فرهنگی بانوان در استان‌های کشور خبر داد و گفت: استان فارس از جمله استان‌هایی است که این اسناد را تهیه کرده و انتظار می‌رود تمامی ارکان و نهاد‌های استانی برای ارتقا و تکمیل این اسناد همکاری مستمر داشته باشند تا نقش مؤثری در تحقق اهداف فرهنگی و تبیینی ایفا شود.

قلانی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت همدلی و همکاری میان دستگاه‌ها تأکید کرد و گفت: هدف نهایی تمامی این فعالیت‌ها، ارتقای ایران اسلامی و تحقق تمدن نوین ایرانی-اسلامی است که رهبر معظم انقلاب بر آن تأکید دارند. زنان در این مسیر نقش محوری دارند و باید با مطالعه، اندیشه‌ورزی و ارائه راهکار‌های دقیق، در تحقق این هدف مشارکت کنند.

وی با ابراز خرسندی از توجه به مفهوم مادری، همراهی و هم‌افزایی در کار‌های راهبردی، خاطرنشان کرد: در حوزه راهبری بانوان نباید به ساختار‌های اداری خشک محدود شد، بلکه باید با نگاه انسانی و فرهنگی به ارتقای جایگاه واقعی زنان پرداخت.

معاون استانی مرکز راهبری و هماهنگی بانوان سازمان تبلیغات اسلامی همچنین بر نقش محوری زنان در گفتمان‌های اولویت‌دار انقلاب اسلامی همچون مقاومت، امیدآفرینی و خانواده‌محوری تأکید کرد و افزود: در شرایط کنونی، بحران هویت در حوزه زنان یکی از چالش‌های اصلی جامعه است و باید با تمرکز بر روایت‌گری، گفت‌و‌گو و الگوسازی در میان زنان، این بحران را برطرف کرد.

وی با بیان اینکه در کشور بیش از ۴۵ میلیون زن حضور دارند که نیمی از جمعیت جامعه ۹۰ میلیونی را تشکیل می‌دهند، گفت: دیده‌شدن و توانمندسازی زنان در این عرصه یک ضرورت راهبردی است.

قلانی از انتشار فصلنامه‌ای خبر داد که به معرفی دستاورد‌های علمی، فرهنگی، رسانه‌ای و صنعتی زنان می‌پردازد و بستری برای معرفی الگو‌های برتر در جامعه زنان ایرانی فراهم می‌کند.

وی در ادامه سخنان خود تشکیل زیست‌بوم طبیعی تبلیغی را لازمه تحقق جهاد تبیین دانست و نقش بانوان و نوجوانان را عامل کلیدی در این فرآیند توصیف کرد.

معاون استانی مرکز راهبری و هماهنگی بانوان سازمان تبلیغات اسلامی با تأکید بر تصمیم‌سازی مؤثر شورای راهبری بانوان گفت: حضور منظم و همدلانه اعضا در جلسات و اتخاذ تصمیم‌های بنیادین فرهنگی، ضامن موفقیت در اجرای عملیات مشترک و تحقق اهداف بلندمدت در ارتقای جایگاه زنان است.

منبع: مهر

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.