ویدئو | مادرانه | روایتی از دلتنگی مادران شهدا | شهید ابوالفضل حسن زاده سهم زنان از اهدای خون باید از ۵ به ۳۰ درصد برسد ارتقای سلامت کلیه‌ها در دوران بارداری با مصرف آب چغندر روایتی از عادی‌شدن مصرف دخانیات در میان زنان | آمار‌ها چه می‌گویند؟ مشخص شدن سرمربی تیم فوتسال زنان استقلال | مذاکرات برای جذب بازیکنان آغاز شد زنگ خطر «نامرئی شدن» در زندگی مشترک را جدی بگیرید فعالیت غرفه تولید دست‌سازه‌های تزئینی در عرصه میدان شهدا آغاز شد | خدمت‌رسانی دختران نوجوانان مشهدی در دهه پایانی ماه صفر انتشار برخی آمار‌های نادرست درباره تعداد «مجردان قطعی» در کشور | مجرد بودن با تجرد قطعی متفاوت است افزایش سقف وام برای زنان دهک‌های یک تا ۵ کشور | دسترسی به تسهیلات بانکی تسهیل می‌شود توصیه مادر رهبر شهید به همه مادران: به بچه‌هایتان دروغ نگویید تا آن‌ها هم دروغ نگویند دمپختک گوجه و سیب زمینی، غذایی محبوب و خوشمزه + فوت‌وفن‌های پخت اربعین، وقتی به مشهد می‌رسد رقابت باشگاه‌ها برای جذب بازیکنان شاخص در فصل جدید لیگ برتر فوتبال زنان ضرورت افزایش حضور زنان در عرصه کارآفرینی | کسب و کار‌های سبز در اولویت قرار بگیرند نجات جان مادر باردار سنندجی با یک عمل جراحی دشوار نگاهی به برنامه بازی تیم ملی ایران در رقابت‌های والیبال قهرمانی زنان آسیا میزبانی بوستان «رجا» از بانوان عزادار در دهه پایانی صفر روضه‌ای که پل بود به کوچه پس کوچه‌های مدینه با مصرف روزانه گردو با پوکی استخوان مبارزه کنید انجام کدام فعالیت‌های روزمره در دوران بارداری ممنوع است؟
سرخط خبرها
چرا مصرف چای به سلامت قلب کمک می‌کند؟

چرا مصرف چای به سلامت قلب کمک می‌کند؟

  • کد خبر: ۴۰۱۷۷۸
  • ۰۴ فروردين ۱۴۰۵ - ۱۱:۳۴
پژوهشگرانی از چین و ایالات متحده به تازگی در پژوهشی دریافتند مصرف دو فنجان چای می‌تواند به سلامت قلب کمک کرده و حتی موجب عمر طولانی‌تر در افراد شود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ پژوهشگرانی از چین و ایالات متحده به تازگی در پژوهشی دریافتند مصرف دو فنجان چای می‌تواند به سلامت قلب کمک کرده و حتی موجب عمر طولانی‌تر در افراد شود.

این پژوهش که جزئیاتش در مجله Beverage Plant Research منتشر شده نشان می‌دهد پلی‌فنول‌های چای به‌ویژه ترکیباتی به نام کاتچین‌ها مهم‌ترین مواد مؤثره‌ی چای در ارتقای سلامت محسوب می‌شوند. این آنتی‌اکسیدان‌های قوی با سلامت قلب و پیشگیری از سرطان ارتباط دارند. یک فنجان چای سبز دم‌کرده معمولاً ۲۴۰ تا ۳۲۰ میلی‌گرم کاتچین دارد که شناخته‌شده‌ترین آن EGCG (اپی‌گالوکاتچین-۳-گالات) است.

یافته‌های اصلی چه بودند؟

قوی‌ترین شواهد علمی، به گفته این مرور، مربوط به پیشگیری از بیماری‌های قلبی‌عروقی است. یک فراتحلیل شامل ۳۸ مطالعه‌ی آینده‌نگر نشان داد که مصرف متوسط چای (حدود دو فنجان در روز) با کاهش خطر مرگ‌ومیر ناشی از همه علل، بیماری‌های قلبی و سرطان مرتبط است.

بیشترین تأثیر محافظتی برای بیماری‌های قلبی در بازه‌ی ۱.۵ تا ۳ فنجان در روز مشاهده شد و حتی در مصرف بالاتر نیز این اثر ادامه داشت.

تأثیر بر وزن و دیابت

شواهدی نیز وجود دارد که چای (به‌ویژه چای سبز) می‌تواند به کاهش وزن و پیشگیری از دیابت نوع ۲ کمک کند. در چندین کارآزمایی بالینی، مصرف چای سبز باعث کاهش وزن، چربی بدن و کلسترول LDL شد. در یکی از این مطالعات، نوشیدن چهار فنجان چای سبز در روز به مدت هشت هفته منجر به کاهش وزن، کاهش استرس اکسیداتیو و بهبود شاخص‌های متابولیک شد.

این یافته‌ها در زندگی واقعی چه معنایی دارند؟

پیام اصلی ساده است: چای را خودتان در خانه دم کنید.

وقتی چای را خودتان آماده می‌کنید، کنترل کامل روی ترکیبات آن دارید: بدون قند افزوده، بدون شیرین‌کننده مصنوعی و بدون مواد نامشخص.

منبع: سلامت نیوز

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.