به گزارش شهرآرانیوز؛ نشست کارگروه پیشگیری و مقابله با سقط عمدی جنین دانشگاه علوم پزشکی شیراز دوشنبه اول تیر با حضور اعضا و نمایندگان معاونتهای مختلف برگزار شد و در آن راهکارهای اجرایی و تقویت همکاریهای بینبخشی مورد بررسی قرار گرفت.
معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این نشست اظهار کرد: پیشگیری از سقط عمدی جنین نیازمند نگاهی جامع، علمی و چندبخشی است و توجه به عوامل فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در این زمینه نقش مهمی در کاهش این پدیده دارد.
محمدرضا کریمی با تأکید بر اهمیت آموزش و فرهنگسازی افزود: حمایتهای اجتماعی و اقتصادی از مادران باردار میتواند به عنوان یکی از عوامل مؤثر در کاهش سقطهای عمدی مورد توجه قرار گیرد.
وی تصریح کرد: دستیابی به نتایج مؤثر در این حوزه مستلزم تعامل و همکاری مستمر میان بخشهای مختلف دانشگاه و دستگاههای مرتبط است و استفاده از ظرفیتهای موجود میتواند زمینه اجرای موفق برنامههای پیشگیرانه را فراهم کند.
در ادامه این نشست، مدیر جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گزارشی از اقدامات انجامشده ارائه کرد و گفت: با همکاری بسیج جامعه پزشکی و سایر بخشهای مرتبط، فرآیند شناسایی و ارتباط با افراد در معرض اقدام به سقط در دستور کار قرار گرفته است.
معصومه صفاری این اقدام را یکی از راهبردهای مهم در پیشگیری و مقابله با سقط عمدی جنین عنوان کرد و با تأکید بر ضرورت حمایتهای مشاورهای، اجتماعی و اقتصادی از مادران گفت: همکاری بینبخشی نقش مهمی در کاهش عوامل مؤثر بر سقط عمدی جنین دارد.
منبع: ایسنا