معرفی کتاب | حسنیه در دربار هارون، شرح مناظرات بانویی از شاگردان امام صادق(ع) بهره‌مندی بانوان زائر و مجاور از کارگاه‌های مشاوره آموزشی قرائت قرآن کریم چه کار کنیم فرزندمان چاق نشود؟ ممنوعیت حجاب برای زنان مسلمان فرانسوی در المپیک پاریس چرا زنان بعد از یائسگی دچار بی اختیاری ادرار می‌شوند؟ دست‌هایی که بوی خیر می‌دهند موقوفات زنان از صفویه تا قاجار در مشهد ویدئو | زنان و دختران، قربانی‌های روابط بی حد و مرز آزادی جنسی سوء استفاده از کودکان را در تبلیغات ممنوع کنید پردرآمدترین مشاغل خانگی برای بانوان کدام‌اند؟ این خانم معلم کودکان بازمانده از تحصیل را نجات می‌دهد ضربه مهلک غرب بر بنیان خانواده با به رسمیت شناختن خانواده‌های تک والد و همجنس تأثیر شیردهی بر سیستم ایمنی مادر و نوزاد دستگیری مدیر یک آرایشگاه زنانه به خاطر استفاده دختر بچه در تبلیغات فرزندآوری باید یک ضرورت ملی باشد نسل جوانِ باغیرت، متعهد و مسئولیت‌پذیر، نیاز آینده جامعه ماست شرایط حجاب با اجرای طرح نور تغییری کرده است؟ رسالت رو به گسترش آموزش زنان؛ کاهش شکاف جنسیتی کاهش مصرف نمک، راهی برای تسکین دردهای زنانه تدوین منشور مشاوره خانواده نهایی شد رشد ۲.۴۳ درصدی موالید مادران ۲۰ تا ۲۴ سال
سرخط خبرها
حضور دختران رای اولی در نخستین دورهمی باشگاه حرف آورد خراسان رضوی

حضور دختران رای اولی در نخستین دورهمی باشگاه حرف آورد خراسان رضوی

  • کد خبر: ۲۱۲۵۳۳
  • ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۸
نخستین دورهمی‌بزرگ باشگاه حرف آورد خراسان رضوی با موضوع انتخابات و انقلاب اسلا‌می‌ایران در مشهد برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، وجیهه رفائی، مسئول برگزاری دورهمی‌ باشگاه حرف آورد استان درخصوص این گردهمایی که در فرهنگسرای غدیر مشهد برگزار شد، گفت: پویش حرف آورد از سوی امور بانوان و خانواده سازمان تبلیغات اسلا‌می‌ حدود سه سال پیش طراحی شده است که ابتدا به صورت پویش برگزار می‌شد و امسال برای نخستین بار به باشگاه تبدیل شده و افراد می‌توانند به عنوان عضو در این رویداد شرکت کنند.

وجیهه رفائی درخصوص شرکت‌کننده‌های پویش حرف آورد اظهار کرد: مخاطبان این پویش دختران ۱۳ تا ۲۵ سال هستند که از طریق پایگاه‌های فرهنگی مساجد، مدارس و فعالان فرهنگی هر شهر شناسایی می‌شوند. این دختران باید در زمینه گویندگی، فن بیان، تولید محتوای موبایلی و اجرا مهارت اولیه را داشته باشند و باشگاه به شکوفایی این استعداد و علاقه دختران کمک می‌کند.

رفائی درباره این دوره از برگزاری پویش حرف آورد استانی چنین توضیح داد: این دوره به صورت استانی با حضور بیش از ۱۰۰ دختر نخبه فرهنگی و رسانه‌ای در مشهد برگزار شده است. افراد ابتدا در دوره‌های آموزش مقدماتی و کوتاه مدت فنی و محتوایی از قبیل نرم‌افزار‌های موبایلی تهیه ویدیو، سواد رسانه، اهمیت شرکت در انتخابات و آشنایی با انقلاب اسلا‌می‌ایران شرکت می‌کنند.

مسئول موسسه فرهنگی رایحه جان مهر که ویژه دختران فعالیت می‌کند، افزود: این دوره کوتاه‌مدت دو روزه در مشهد برگزار شده است. سپس شرکت کنندگان ۵ روز فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه حرف آورد در محل کانون رایحه جان مهر ارسال کنند و در نهایت به بهترین آثار جوایز نفیسی اهدا خواهد شد و در فضای مجازی و بستر‌هایی که وجود دارد منتشر می‌شود.

سیده عطیه حسینی‌نژاد که از شهر بردسکن به این رویداد آمده است درخصوص انتخابات ۱۱ اسفند و حضورش در این برنامه گفت: ما در حرف آورد یادگرفتیم به صورت منطقی به شبهات و حرف‌هایی که ضد جمهوری اسلا‌می‌ایران گفته می‌شود پاسخ دهیم و مخاطب را اقناع کنیم.

شرکت در انتخابات هم به فرموده رهبر انقلاب، لیله‌القدر نظام است و ما به عنوان دختران ایرانی باید به این مسائل آگاه باشیم و از خود بپرسیم چرا دشمن روی انتخابات تمرکز کرده است و نمی‌خواهد ما به پای صندوق رأی برویم. انتخابات مهم‌ترین مسئولیتی است که اجازه می‌دهد جامعه انقلابی و توحیدی با انتخاب مردم به سرانجام برسد.

فاطمه حسن‌پور که اهل مشهد است و در یکی از دبیرستان‌های معتبر درس می‌خواند به عنوان یک رأی اولی دیگر بیان کرد: به عنوان یک رأی اولی با وجود اینکه چند روز بیشتر به انتخابات نمانده حس خاصی ندارم چراکه نه مدرسه ما در این‌باره صحبت کرده است و نه فضای تبلیغی شاخصی در سطح شهر نمی‌بینم در حالی‌که حس می‌کنم اهمیت رأی اولی‌ها ۱۰ سال پیش برای جامعه بیشتر بوده است.

برنامه‌هایی مانند حرف آورد در ایجاد زاویه دید و نوع نگاه ما به مسائل جاری کشور از جمله انتخابات بسیار موثر است و تازه اینجا به قدرت تفکری که داریم پی می‌بریم و ارزش خود را بیشتر می‌فهمیم درحالی‌که مدرسه برای من این‌طور نبوده است و میزان عملگرایی و کشف استعداد‌ها و مباحثه و تبادل نظر در مدارس کم است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.