تاثیر استفاده کمتر از شبکه‌های اجتماعی بر افزایش اعتماد به نفس نگاهی به زندگی و خدمات مادر علم زنان و مامایی ایران ویدئو | فراخوان ثبت نام بیمه اجتماعی رایگان ویژه مادران صادر شد + لینک ثبت نام سرطان تخمدان؛ یکی از علل شایع مرگ و میر زنان نقش مهم ماما در کاهش مرگ و میر مادران و کودکان ویدئو | گفتگوی آزاد با دختران در خودرو ون پلیس زنان با ورزش در میانسالی می‌توانند سال‌های بدون فعالیت خود را جبران کنند چه عواملی در مشارکت سیاسی زنان نقش دارد؟ گذری بر تاریخ مامایی در ایران | قصه قابله روسی در مشهدِ یک قرن پیش ۱۵ هزار زوج مشهدی امسال در طرح «باهم» ثبت‌نام می‌شوند حواشی یک بازی و توهین به زنان کام همه را تلخ کرد | روز سیاه فوتبال سابقه شروع کاهش نرخ باروری به حدود دهه ۴۰ برمی‌گردد شاخصه‌های سبک زندگی مشترک از منظر امام صادق (ع) معرفی کتاب | حسنیه در دربار هارون، شرح مناظرات بانویی از شاگردان امام صادق(ع) بهره‌مندی بانوان زائر و مجاور از کارگاه‌های مشاوره آموزشی قرائت قرآن کریم چه کار کنیم فرزندمان چاق نشود؟ ممنوعیت حجاب برای زنان مسلمان فرانسوی در المپیک پاریس چرا زنان بعد از یائسگی دچار بی اختیاری ادرار می‌شوند؟ دست‌هایی که بوی خیر می‌دهند موقوفات زنان از صفویه تا قاجار در مشهد ویدئو | زنان و دختران، قربانی‌های روابط بی حد و مرز آزادی جنسی
سرخط خبرها
تعداد قدم‌های روزانه زنان برای جلوگیری از نارسایی قلبی

تعداد قدم‌های روزانه زنان برای جلوگیری از نارسایی قلبی

  • کد خبر: ۲۱۴۵۳۱
  • ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۸
یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که زنان ممکن است به تعداد گام‌های روزانه بسیار کمتری برای کاهش خطر نارسایی قلبی نسبت به آنچه فکر می‌کنند نیاز داشته باشند.

به گزارش شهرآرانیوز، به گفته محققان، توصیه معمول این است که افراد روزانه ۱۰۰۰۰ قدم بردارند، اما زنان ۶۳ ساله و بالاتر در واقع با حدود ۳۶۰۰ قدم در روز از فواید خوبی برای قلب بهره مند می‌شوند.

نتایج نشان می‌دهد که به طور متوسط ۳۶۰۰ قدم در روز با سرعت طبیعی با ۲۶ درصد کاهش خطر ابتلاء به نارسایی قلبی همراه است.

«مایکل لامونتی»، محقق ارشد و استاد اپیدمیولوژی و بهداشت محیط در دانشکده بوفالو، گفت: «۳۰۰۰ قدم در روز ممکن است هدف معقولی باشد که با میزان فعالیت روزانه زنان در این مطالعه مطابقت دارد.»

برای این مطالعه، محققان داده‌های نزدیک به ۶۰۰۰ زن ۶۳ ساله و بالاتر را تجزیه و تحلیل کردند.

شرکت کنندگان تا هفت روز متوالی، یک ردیاب حرکتی به روی لگن شأن وصل بود. آن‌ها به طور متوسط نزدیک به ۳۶۰۰ قدم در روز داشتند.

در میان این زنان، بیش از ۴۰۰ مورد نارسایی قلبی طی یک پیگیری ۷.۵ سال به طور متوسط رخ داد.

نتایج نشان می‌دهد که خطر ابتلاء به نارسایی قلبی برای هر ۷۰ دقیقه تمرینات با شدت سبک در روز، ۱۲ درصد کمتر و برای هر ۳۰ دقیقه فعالیت روزانه با شدت متوسط تا شدید، ۱۶ درصد کمتر است.

در مقایسه، هر یک ساعت و نیم بی تحرکی با ۱۷ درصد بیشتر خطر ابتلاء به نارسایی قلبی همراه بود.

فعالیت بدنی سبک شامل فعالیت‌های معمول روزانه مانند کار‌های خانه بود، در حالی که فعالیت‌های متوسط تا شدید شامل پیاده‌روی با سرعت عادی، بالا رفتن از پله‌ها یا انجام کار‌های حیاط بود.

این مطالعه همچنین به طور خاص نارسایی قلبی با کسر جهشی حفظ شده (HFpEF) را مورد بررسی قرار داد، که زمانی اتفاق می‌افتد که عضله قلب آنقدر ضخیم و سفت می‌شود که خون کمتری را در حفره‌های پایینی خود نگه می‌دارد. قلب با اثربخشی طبیعی می‌تپد، اما قادر به پمپاژ خون کافی برای رفع نیاز‌های بدن نیست.

لامونتی گفت: «HFpEF رایج‌ترین شکل نارسایی قلبی است که در زنان مسن‌تر مشاهده می‌شود، و در حال حاضر گزینه‌های درمانی معدودی وجود دارد از اینرو پیشگیری اولیه برای HFpEF اولویت دارد.»

این مطالعه نشان داد که فعالیت بدنی سبک و متوسط، خطر ابتلاء به HFpEF را به همان شیوه‌ای که نارسایی قلبی به طور کلی کاهش می‌دهد، کم می‌کند. به همین ترتیب، بی تحرکی طولانی مدت خطر ابتلاء به HFpEF را افزایش می‌دهد.

خطر نارسایی قلبی، از جمله HFpEF، در حدود ۲۵۰۰ قدم در روز به میزان قابل توجهی کاهش یافت. در ۳۶۰۰ قدم، ۲۵ تا ۳۰ درصد خطر نارسایی قلبی و HFpEF کمتر بود.

محققان خاطرنشان کردند که زنان مجبور نیستند برای به دست آوردن مزایای حرکتی، خود را وارد فعالیت‌های سنگین کنند.

منبع: مهر

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.