ویدئو| مادرانه| روایتی از دلتنگی مادران شهدا| شهید علی اصغر اسدی درباره اولین دختر دروازه بان هندبال ایرانی که در لیگ اروپا حضور دارد، چه می‌دانید؟ آشنایی با غذا‌های ویژه عید فطر در کشور‌های اسلامی حضور تیم ملی بیسبال دختران ایران برای نخستین بار در رویداد‌های بین المللی واریز کمک هزینه خرید بسته‌های بهداشتی و سبد غذایی برای ۲۶ هزار مادر باردار نیازمند در خراسان شمالی «ازدواج سفید»، عامل مهم افزایش طلاق‌ها و فروپاشی خانواده‌ها آغاز اردوی تیم ملی بسکتبال زنان ایران با حضور ۱۸ بازیکن توجه ویژه ایران به نقش زنان و مادران در برنامه‌ریزی شهری اجرای ۳۵ درصدی قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در ۳ سال اخیر ۱۰۰ بانوی معینه در هتل‌های مکه و مدینه مستقر شده‌اند اثرگذاری دوران بارداری مادر بر عادات غذایی کودک ویدئو| مادرانه| روایتی از دلتنگی مادران شهدا| شهید نعمت‌الله حسنی باید و نباید‌های استفاده از اسپری مو در دوران بارداری الگوی سوم زن مسلمان از ارزش‌های دینی نشئت می‌گیرد نیاز روزانه نوزاد ۱۰ ماهه به حدود ۷۵۰ تا ۹۰۰ کالری بررسی ابعاد مختلف آیین‌نامه جدید دورکاری مادران شاغل مقام اول بانوان استان خراسان شمالی در شاخص اهدای خون
سرخط خبرها
حجاب استایل‌ها در اینستاگرام چه می‌کنند؟ | «استفاده از یک‌سری کالای حجاب به معنای تحقق حجاب نیست»

حجاب استایل‌ها در اینستاگرام چه می‌کنند؟ | «استفاده از یک‌سری کالای حجاب به معنای تحقق حجاب نیست»

  • کد خبر: ۲۱۶۹۶۵
  • ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۲
این روز‌ها تبلیغ نوع خاصی از پوشش در فضای مجازی به‌ویژه اینستاگرام زیاد شده است، افرادی که زیر عنوان حجاب استایل شناخته می‌شوند، با این وجود یک جامعه شناس معتقد است این تصاویر هیچ ارتباطی به حجاب ندارد و تنها تبلیغ کالا‌های حجاب است.

به گزارش شهرآرانیوز، استاد جامعه‌شناسی درخصوص بلاگر‌های حجاب یا حجاب استایلیست‌ها گفت: ما با یکسری بلاگر صنعت زیبایی روبه‌رو هستیم که از کالا‌های حجاب هم استفاده می‌کنند، مسائلی که پشت این تبلیغات است نشان می‌دهد پشت پرده داستان اصلا حجاب معنا ندارد.

سمیه فریدونی با بیان اینکه اساسا اسم بلاگر حجاب یا لایف استایل حجاب به اشتباه برای برخی افراد انتخاب شده است، اظهار کرد: این افراد در اصل تبلیغ‌کننده کالا‌های حجاب هستند و یکسری بازاریاب به شمار می‌روند که کار‌های مصرفی حجاب را تبلیغ می‌کنند. البته آن چیزی که تبلیغ می‌کنند ممکن است محصولی برای حجاب باشد، اما اساس هدف آنها ترویج فرهنگ حجاب نیست، زیرا وقتی شما نام حجاب را می‌آورید در واقع از یک دریچه ایمانی باید به موضوع نگاه کنید. حال این در حالی است که در نگاه توحیدی این حد از مصرف و تجمل‌گرایی پسندیده نیست. اساسا مصرف‌گرایی زیاد سیاست کشور‌های غربی و مستعمره است که تا از این طریق بازار‌های خودشان را تامین کنند.

این استاد جامعه‌شناس ابراز کرد: در هر صورت این بلاگر‌ها فرهنگی را ترویج می‌دهند که اساسا درست نیست، چون شیوه مصرف را مخدوش کرده و در آن زیاده‌روی را شاهد هستیم.

فریدونی تاکید کرد: اگر بخواهیم در مورد بلاگر‌های حجاب نتیجه گیری کنیم، اولا در مورد مفهوم حجاب باید به یک تفاهمی رسید، سپس کارکرد‌های این افراد را باید ببینیم که آیا این افراد کمکی به مفهوم حجاب و فرهنگ آن دارند یا اینکه در حال کمک کردن به چرخه‌های اقتصادی استعمار و فرهنگ مصرف بی‌رویه هستند. اگر از یکسری کالای حجاب استفاده می‌کنیم این لزوما تحقق حجاب نیست.

این استاد جامعه‌شناسی ابراز کرد: امروز برخی سراغ لواز آرایشی متنوع می‌روند و چشمان‌شان را به هزار شکل آرایش می‌کنند و بعد یک پوشیه می‌بندند و چشم آنها جذابیت بیشتری پیدا می‌کند، آیا این مفهوم حجاب است؟. در این شرایط باید گفت برخی بلاگر‌ها برای تبلیغ کالا‌های زیبایی خود حجاب را دست‌آویز کردند و با این شیوه انواع لوازم آرایشی و پوشاک و حتی لوازم خانگی را تبلیغ می‌کنند.

وی در پایان گفت: حجابی که برای یک بلاگر یا لایف استایل مطرح می‌شود کاملا کج فهمی است و برداشت اشتباهی در جامعه ایجاد کرده و در واقع باید گفت ما با یکسری بلاگر صنعت زیبایی روبه‌رو هستیم که از کالا‌های حجاب هم استفاده می‌کنند. از این رو مسائلی که پشت این تبلیغات است نشان می‌دهد در پشت پرده داستان اصلا حجاب معنایی ندارد.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.