کاهش مصرف نمک، راهی برای تسکین دردهای زنانه تدوین منشور مشاوره خانواده نهایی شد رشد ۲.۴۳ درصدی موالید مادران ۲۰ تا ۲۴ سال در چه سنی میزان باروری زنان پایان می‌یابد؟ سیده ملک‌خاتون نخستین زن حکمران شیعه مروری بر زندگی نخستین بانوی دارنده دکترای ریاضی در خراسان‌رضوی | انتگرال زندگی و حساب عاشقی! قرار نیست همه‌چیز به «خاطره» تبدیل شود تجلیل از بانوان موفق جامعه کارگری رشد بیش از ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم برابری جنسیتی همیشه به نفع بانوان نیست ویدئو | کودکان، قربانی بلاگر‌های آرایشی رکوردشکنی جوانمردی در جام‌جهانی پاراتیراندازی | تیم ایران طلا گرفت ویدئو | استقبال ویژه خانوادگی از سرمربی قهرمان آسیا با پرچم متبرک تمامی خدمات کلینیک مشاوره حرم مطهر رضوی رایگان است | مراجعه بیش از ۶ هزار مراجع خانم به مرکز مشاوره باب الهادی در ۱۴۰۲ زنان بخوانند| مقابله با عوارض جنسی داروهای ضد افسردگی محمود پاک نیت: زنان جوان ایرانی همه فرزند دوست هستند
سرخط خبرها
نقش تربیتی زنان در عرصه جهاد و مقاومت؛ از دفاع مقدس تا وعده صادق

نقش تربیتی زنان در عرصه جهاد و مقاومت؛ از دفاع مقدس تا وعده صادق

  • کد خبر: ۲۲۱۹۰۳
  • ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۴۷
نگاهی به تاریخ انقلاب اسلامی ایران نشان می‌دهد زنان در عرصه‌های مختلف نقش آفرینی داشتند و در حمایت از این انقلاب حضور پر رنگی داشتند و دارند.

به گزارش شهرآرانیوز، بعد از آنکه رژیم جنایتکار و کودک کش صهیونیستی ۱۳ فروردین ماه سال جاری به کنسولگری ایران در سوریه (دمشق) حمله هوایی کرد و آن را به تلی از خاک تبدیل کرد هفت تن از جمله فرمانده ارشد نیروی قدس سپاه پاسداران، سرتیپ محمدرضا زاهدی شهید شدند و به گفته رهبر انقلاب و حقوقدانان و سیاستمداران، این حمله مصداق تعدی به خاک کشور است و پاسخی دندان شکن خواهد داشت و رژیم صهیونیستی تنبیه خواهد شد.

همه منتظر پاسخ ایران بودند تا اینکه بامداد امروز، یکشنبه ۲۶ فروردین ماه ۱۴۰۳ شمسی، ایران حرکت پهپاد‌ها که حامل موشک بودند را اعلان عمومی کرد و چند ساعتی طول کشید تا این پهپاد‌ها به هدف مورد نظر برسد. نکته قابل توجه این است که این اعلان آمادگی چند ساعت طول کشیده و یکباره نبوده تا مردمی که قصد پناه گرفتن دارند فرصت کافی برای این کار داشته باشند.

اما صحبت این گزارش درباره این موضوعات نیست؛ بلکه قصد داریم به حضور و حمایت زنان و مادران که تا چه حد می‌توانند در پیروزی یا شکست یک جبهه موثر باشند بپردازیم. مادران و زنانی انقلابی که خود زمینه ساز انقلابی بزرگ‌تر می‌توانند باشند و از عرصه تربیت زنانه نباید غافل بود.

اگر به تاریخ انقلاب اسلامی ایران نگاهی بیندازیم عرصه‌های زیادی را خواهیم یافت که دختران و زنان و مادران این سرزمین، شیر بچه‌هایی را در دهه ۴۰ به دنیا آوردند و بزرگ کردند که توانستند به حمایت از امام خمینی (ره) رهبر کبیر انقلاب برخیزند و انقلاب اسلامی ایران را رقم بزنند که صدایش در جهان پیچید و هنوز هم آثار تربیتی آن در دنیا قابل لمس است.

زنان و مادرانی که از حضور فرزندان و همسرانشان در راهپیمایی‌های قبل انقلاب حمایت کردند و خودشان نیز در عرصه میدان حضور داشتند.

زنان و مادرانی که بعد از انقلاب هم لباس رزم پوشیدند و پشت جبهه و حتی خط مقدم در هشت سال دفاع مقدس به دفاع از خاک وطن برخاستند و حامی و یار همسران و پسرانشان بودند و عنوان مادر و همسر شهید را بر دوش خود حک کردند و زنانی مانند معصومه آباد که دوران سخت و طاقت فرسای اسارت را تجربه کردند، اما حاضر نشدند ذره‌ای از مواضع انقلابی و دینی خود دست بردارند و نام ایران را برای دستگاه‌های دشمن زنده نگهدارند.

نقش تربیتی زنان در عرصه جهاد و مقاومت؛ از دفاع مقدس تا وعده صادق

زنان و مادرانی که در عرصه‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و ... باز هم از آرمان‌های انقلاب دست نکشیدند و تبدیل شدند به زنانی اثرگذار در میادین جهانی که نام و آوازه ایران را به گوش جهانیان برسانند و پرچم عزیز کشورمان را به اهتزاز درآورند.

زنان و مادرانی که بعد از جنگ هم اسلحه تربیت خود را بر زمین نگذاشتند و شدند همسران شهدای ترور، همسران شهدای مدافع حرم، همسران جانبازان و تمام سختی‌ها و تهدید‌ها و فشار‌های رسانه‌ای و اجتماعی داخلی و خارجی را متحمل شدند؛ و امروز نیز عرصه دیگری برای دفاع از حرم جمهوری انقلاب اسلامی ایران به پا شده است. امروز که ایران پاسخی کوبنده به رژیم صهیونیستی داده است و زنان و مادران انقلابی همچنان پای کارند و در کارزار‌های حضور انقلابی نقش پر رنگی دارند.

از نخستین لحظات که اخبار حمله موشکی ایران مخابره شده است مردم در حمایت از رزمندگان اسلام تجمعات مختلفی در سراسر ایران برگزار کردند؛ از مشهد و سمنان بگیر تا ایلام و کردستان و تهران و شمال و جنوب کشور؛ همه و همه در این میادین حضور دارند و باز هم این زنان هستند که توانسته‌اند مردان خود را پای حمایت از انقلاب و جمهوری اسلامی ایران بیاورند.

زنان بیانیه می‌دهند، کنار همسران و فرزندان و برادران خود حضور پیدا می‌کنند، آنها که صفحات مجازی دارند بیکار ننشسته‌اند و دارند با سلاح رسانه به جنگ افکار عمومی می‌روند. آنها که قلمی دارند در راستای جهاد تبیین قلم می‌زنند. مربیان و مدرسان، دانش آموزان و دانشجویان خود را به چالش می‌کشند و آنها را به اتفاقی که افتاده است آگاه می‌کنند و در نهایت زینب وار، رسالتی را که بر دوش دارند به اهلش می‌رسانند تا این برگ از تاریخ زرین ایران نیز فراموش نشود.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.