خانم‌ها این برق‌لب‌ها را نخرند پنج فایده شگفت انگیز روغن نارگیل برای سلامت مو زنان در برابر خشونت به کجا پناه می‌برند؟ درگذشت بانوی زائر ایرانی در مکه اظهارات کاندیدا‌های انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ در حوزه زنان و خانواده (بخش دوم) هوای مادری و دخترانه‌های دومین رویداد هم‌آفرینی دعوت در مشهد آخرین امضای شهید جمهور برای زنان خبر خوش برای روستاییان متولد دهه ۶۰ افزایش مصرف دخانیات در مدارس| دختران از پسران سبقت گرفتند از بانوان تأثیرگذار منتخب تقدیر خواهد شد برنامه نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری در حوزه زنان و خانواده (بخش اول) باید از توانمندی، قدرت و هوش بانوان در حوزه کارآفرینی استفاده کنیم «لایحه اهدای تخمک» ابلاغ می‌شود اجرای قانون جوانی جمعیت با کمک و نظارت مردم | اعطای تسهیلات فرزندآوری آسان شود مجاهدت همسران شهدا کمتر از شهادت نیست قرص‌های ضدبارداری با بروز اضطراب مرتبط هستند افزایش سهم دانشجویان دختر در تحصیلات دانشگاهی دختران «ملکه» سوگوار شهید جمهور شدند | قصه شهید جمهور را مادران برای فرزندانشان تعریف کنند معادل یک سوم تولدهای سال گذشته سقط شدند! بالیوود ایرانی! حکم ازدواج فرد مسلمان با فرد مسیحی چیست؟
سرخط خبرها
وظیفه زنان در مقابل شهادت رئیس جمهور، روایت صادقانه است

وظیفه زنان در مقابل شهادت رئیس جمهور، روایت صادقانه است

  • کد خبر: ۲۲۹۷۲۰
  • ۰۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۲
یک پژوهشگر حوزه زنان در تاریخ اسلام گفت: مهمترین نقش زنان بعد از مادری و همسری روایتگری صادقانه است و اگر زنان این نقش را به خوبی انجام دهند دیگر مسیری برای دروغ پردازی باقی نمی‌ماند.

ناهید طیبی در گفتگو با شهرآرانیوز در خصوص شهادت آیت الله ابراهیم رئیسی اظهار کرد: شهادت رئیس جمهور اتفاق بسیار ناگوار و جانسوزی است و نمی‌توانیم ابعاد آن را در حال حاضر بررسی کنیم و نیاز به زمان دارد؛ از طرفی مرگ تقدیر همه انسان‌هاست، اما اینکه نوع مرگ چگونه باشد انتخابی است که انسان‌ها در زندگی خود دارند.

طیبی بیان کرد: همانطور که روش زندگی ما بر خواب‌هایی که می‌بینیم اثرگذار است و بر اساس انتخاب‌های روزانه ماست، نوع مرگ هم به همین گونه است و انسان بر اساس انتخاب‌هایی که فرد در زندگی دارد برایش رقم می‌خورد و با توجه به نگرش و بینشی که نسبت به دنیا دارد مرگ خود را انتخاب می‌کند.

وی با اشاره به زندگی صادقانه و ساده‌ای که رئیس جمهور داشت، افزود: مثلا اگر به زندگی شهید رئیسی نگاه کنیم می‌بینیم ایشان در طول زندگی خودش، مرگی که در راه خدا باشد را انتخاب کرد لذا در راه خدمت شهید شد.

پژوهشگر حوزه زنان در تاریخ اسلام تصریح کرد: وظیفه زنان در مقابل شهادت رئیس جمهور و همراهانش تبیین است. هر زنی در هر جایگاه و نقشی که قرار دارد؛ چه مادر باشد، چه مبلغ، چه معلم، چه پژوهشگر و نویسنده و اگر هیچ سمتی ندارد به عنوان انسانی که تبیین گر است این قصه را باید برای مردم شفاف کند و مجاهدت‌های ایشان را به عنوان یک الگو بازگو کند. این روایتگری از نوع انتخاب، زیست و تلاش مستمری که رئیس جمهور برای رسیدن به اهدافش داشت می‌تواند برای آیندگان روشن کننده باشد.

نویسنده کتاب تاریخی شهربانو ابراز کرد: من به عنوان یک مادر، زن یا محقق اگر روایت صحیحی از شخصیت ایشان ارائه دهم روایت‌های نادرست، تاثیری در افکار عمومی‌و فرزندان ما نخواهد داشت.

طیبی تاکید کرد: تاریخ اسلام، زن را به عنوان یک روایتگر صادق معرفی کرده است. روایتگری حضرت زهرا (س) از اتفاقاتی که بعد از رحلت پیامبر اکرم (ص) افتاد، ماجرای خلافت و فدک یا روایت حضرت زینب (س) از واقعه کربلا، باعث شده امروز تاریخ سالم و روایت دقیقی به دست ما برسد.

وی مهمترین نقش زنان بعد از مادری و همسری را روایتگری صادقانه دانست و ادامه داد: اگر زنان این نقش را به خوبی انجام دهند دیگر مسیری برای دروغ پردازی باقی نمی‌ماند. به عنوان نمونه اگر به عاشورا نگاهی بیندازیم خواهیم دید عاشورا به نفع اسلام تمام شده؛ چرا که روایتگر صادقی همچون حضرت زینب (س) داشته است و راه را برای روایتگری‌های دروغ بسته است.

بسیار حایز اهمیت است که بدانیم در حادثه کربلا کسانی که در جبهه حق ایستاده بودند تعدادشان اندک بود و جبهه دشمن فراوان؛ اگر بنا بود روایت‌های آنها در تاریخ بماند امروز کربلا آنطور که ما روایت می‌کنیم نخواهد بود و این روایت صحیح تنها از طریق حضرت زینب (س) به دست ما رسیده است؛ لذا ما برای انقلاب اسلامی‌ایران، برای انسان‌های پاکی مانند شهید رئیسی و هر اتفاقی که در کشور ما می‌افتد باید این وظیفه را ادامه دهیم.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.