مشارکت ۶۰۰ مکبر نوجوان و جوان در نماز‌های جماعت حرم مطهر رضوی مشهدالرضا(ع) آماده برگزاری جشن‌های باشکوه عید غدیرخم | جشن بزرگ عید غدیر در حرم امام‌رضا(ع) برگزار می‌شود جشن ازدواج ۱۱۴ زوج دانشجوی مشهدی در حرم امام‌رضا(ع) برگزار شد مردم و  خواص در  منطق حکومتی امام علی (ع) کتاب «عیدگاه» منتشر شد | بازسازی فضای تاریخی و بومی مشهد ویژه مخاطب نوجوان تبلور اندیشه‌های شریعتی، فراتر از ایران گفتاری از دکتر علیرضا واسعی در تحلیل وضعیت اجتماعی و سیاسی دوران امام علی‌النقی(ع) برپایی ایستگاه‌های نقاشی غدیر ویژه کودکان در حرم مطهر رضوی برگزاری ۵۰۰ جشن غدیر با همکاری مردم در مشهد بازگشت زائران بدحال از عربستان با اولین پرواز‌ها (یکم تیر ۱۴۰۳) چیستی عید غدیرخم در  تبیین پیامبراکرم‌(ص) بررسی شبهات مرتبط با «غدیر» | تلاش شکست خورده برای تحریف تاریخ میهمانی غدیر در ۳۰۰ شهر برگزار می‌شود ۱۰۰ هزار بوته و شاخه گل نذر عید ولایت شدند فضاآرایی ویژه حرم مطهر امام‌رضا(ع) به مناسبت دهه ولایت و عید سعید غدیر خم میراثبان نفائس خطی حرم رضوی | یادی از مرحوم میرزا مهدی ولایی، فهرست‌نگار کتابخانه حرم حرص پسندیده و ناپسند در اخلاق رضوی چرا به زیارت امام‌رضا(ع) حج فقرا گفته می‌شود؟ | جان به قربان تو شاها که حج فقرایی
سرخط خبرها

مسئله اول آزادگان جهان

  • کد خبر: ۲۳۱۱۶۷
  • ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۵
مسئله اول آزادگان جهان
داستان فلسطین داستان عجیبی است؛ قصه اشغال و مبارزه؛ قصه‌ای که چند نسل در سرزمین مقدس فلسطین و قبله اول مسلمین، با آن زندگی کرده‌اند.

داستان فلسطین داستان عجیبی است؛ قصه اشغال و مبارزه؛ قصه‌ای که چند نسل در سرزمین مقدس فلسطین و قبله اول مسلمین، با آن زندگی کرده‌اند؛ داستانی که با همه ویژگی‌ها و جوانب مختلفش، یک داستان آخرالزمانی است. چه رژیم غاصب صهیونیستی و چه مسلمانان در ماجرای فلسطین، رگه‌هایی از اتفاقات آخرالزمانی را می‌بینند و هرکدام از زاویه‌ای به آن اقبال دارند.

انگار سالیان سال با قضیه فلسطین، به مسلمانان دارد یادآوری می‌شود که مبارزه و جهاد هیچ‌گاه متوقف نمی‌شود و همیشه باید دشمن درجه‌یک خودشان را در این ماجرا ببینند؛ مسئله‌ای که بار‌ها بیان شده است که با وجود تمام مسائل و اتفاقات، مسئله اول جهان اسلام بوده است و خواهد بود.

با وجود دغدغه‌های دینی به‌خاطر حمایت از مسلمانان فلسطین و دشمنی با اسرائیلی‌ها، جمهوری اسلامی برترین منطق را درمورد حل ماجرای فلسطین ارائه داده است که رهبر معظم انقلاب در این‌باره فرمودند: «محو اسرائیل یعنی مردم فلسطین که صاحبان واقعی آن سرزمین‌اند -چه مسلمانشان، چه مسیحی‌شان، چه یهودی‌شان- خود، صاحبان اصلی دولت خودشان را انتخاب بکنند؛ بیگانه‌ها و اراذل‌واوباشی مثل نتانیاهو و ... را که واقعا اراذل‌اند، از بین خودشان بیرون کنند.» ۲۴/۰۸/۱۳۹۸ بار‌ها بیان شده است مردمی که صاحبان و ساکنان واقعی این سرزمین هستند، باید خودشان سرنوشت کشورشان را تعیین کنند و زورگو‌ها و غاصبان باید از این سرزمین بیرون رانده شوند.

برخی هم که متوجه مسئله نیستند، از سالیان گذشته تابه‌حال همیشه روش گفتگو و دیپلماسی را برای حل این مسئله پیشنهاد کرده‌اند که در طول سالیان هیچ‌گاه پاسخ نداده و موجب پایان‌دهی به اتفاقات بد در این سرزمین نشده است. رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند: «اسرائیل ثابت کرده است که جز زبان زور، چیز دیگری نمی‌فهمد. با او جز با زبان قدرت یک ملت و قدرت یک امت اسلامی در سراسر عالم، نمی‌شود حرف زد». ۲۷/۰۷/۱۳۷۰، اما اکنون بعد از عملیات طوفان‌الاقصی، ماجرای فلسطین وارد مرحله حساس و جدیدی شده است؛ هم از نظر شدت ظلمی که دارد به مردم مظلوم و بی‌پناه فلسطین می‌شود و هم از این نظر که دنیا امروز متوجه این ظلم شده است و در کشور‌های مختلف آمریکایی و اروپایی، تظاهرات مختلف و تجمعات فراوان و جالب توجهی علیه ظلم اسرائیل تشکیل شده است و امروز غزه که آخرین سنگر مقاومت فلسطین است، نه‌تن‌ها مسئله اول دنیای اسلام است که تبدیل به مسئله اول مردم آزاده جهان شده است و می‌بینیم که جنایت بی‌سابقه و غمبار رفح، این روز‌ها حتی ساکنان فلسطین را به فریاد واداشته است.

یکی از فلسطینی‌های ظلم‌دیده‌ای که هیچ‌گاه امید خود را از دست نداده‌اند، این روز‌ها در شبکه‌های اجتماعی نوشته بود: «من از شهادت آیت‌ا... رئیسی ناراحت و اندوهگین هستم، اما به این دلیل که او نیست تا نابودی اسرائیل را ببیند». رهبر معظم انقلاب، جملات نویدبخش زیادی درباره فلسطین دارند که در یکی از این جملات می‌فرمایند: «ما یقین داریم با ادامه مبارزات مردم مسلمان فلسطین و حمایت جهان اسلام، فلسطین به فضل الهی آزاد می‌شود و بیت‌المقدس و مسجدالاقصی و سایر نقاط آن سرزمین اسلامی به آغوش جهان اسلام بازمی‌گردد؛ ان‌شاءا...». ۰۴/۰۲/۱۳۸۰ از خداوند بزرگ می‌خواهیم که توفیق عمل به وظیفه را در این شرایط حساس دنیای اسلام به همه ما عنایت کند و دیدن پیروزی فلسطین و نابودی رژیم غاصب را روزی‌مان کند. ان‌شاءا...!

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->