نخستین مجموعه «گیم‌نت» بانوان در مشهد راه‌اندازی شد دعوت بانوان نخبه کشور از مردم برای مشارکت در انتخابات اظهارات نامزد‌های انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ در حوزه زنان و خانواده (بخش چهارم) پاسخ به پرسش‌های حقوقی بانوان | آیا می‌توانم بعد از فوت همسرم، مستمری پدر بازنشسته‌ام را برای خودم فعال کنم؟ نامه‌نگاری‌ها برای فرزند دزدیده‌شده حسین قبادی، مباشر املاک آستان‌قدس‌رضوی، در ۸۰ سال پیش | دختری که هرگز پیدا نشد مادر باش و کارآفرین شو توانمندسازی زنان سرپرست‌خانوار در دولت شهید رئیسی + جزئیات راز تقویت مهارت گفتگو در مناجات عرفه تولید محصولات مشابه خارجی توسط زنان شهرک صنعتی چناران «دانش‌ورزی حاصلخیز» در کتاب‌فروشی‌ها | روایت حضور زنان در عرصه فناوری چلّه‌نشینی بانوان زائر و مجاور در حرم امام‌رضا(ع) برای ظهور منجی عالم از اعطای بسته اعتباری به زوج‌های جوان تا موضع‌گیری درباره حجاب؛ اظهارات نامزد‌های انتخابات در حوزه زنان و خانواده (بخش سوم) خانم‌ها این برق‌لب‌ها را نخرند پنج فایده شگفت انگیز روغن نارگیل برای سلامت مو زنان در برابر خشونت به کجا پناه می‌برند؟ درگذشت بانوی زائر ایرانی در مکه اظهارات کاندیدا‌های انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ در حوزه زنان و خانواده (بخش دوم) هوای مادری و دخترانه‌های دومین رویداد هم‌آفرینی دعوت در مشهد آخرین امضای شهید جمهور برای زنان خبر خوش برای روستاییان متولد دهه ۶۰ افزایش مصرف دخانیات در مدارس| دختران از پسران سبقت گرفتند
سرخط خبرها
قرص‌های ضدبارداری با بروز اضطراب مرتبط هستند

قرص‌های ضدبارداری با بروز اضطراب مرتبط هستند

  • کد خبر: ۲۳۳۱۸۵
  • ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۵
تحقیقات نشان می‌دهد که هورمون‌های مصنوعی موجود در قرص‌های ضدبارداری ممکن است بر سلامت روان تأثیر بگذارند.

به گزارش شهرآرانیوز محققان دریافته‌اند در موش‌هایی که استروژن‌های مصنوعی مورد استفاده در قرص‌های ضدبارداری استفاده شد، نسبت به موش‌هایی که استروژن طبیعی دریافت کردند، علائم اضطراب بیشتری نشان داده شد.

این مطالعه نشان داد که استروژن‌های مصنوعی در مقایسه با استروژن‌های طبیعی با گلوبولین اتصال‌دهنده به هورمون جنسی بالاتر و سطوح هورمون استروئیدی پایین‌تر مرتبط هستند.

استروژن مصنوعی مورد استفاده در اکثر قرص‌های ضدبارداری هورمونی ترکیبی موجود در بازار یک استروژن مصنوعی بسیار قوی به نام اتینیل استرادیول است.

محققان دریافتند موش‌های که استروژن مصنوعی دریافت کردند، پاسخ متفاوتی به وظیفه حافظه فضایی در آزمایش ماز داشتند، که اعتقاد بر این است که با رفتار‌های اضطراب‌مانند در موش‌ها مرتبط است.

نمونه‌های سرم همچنین نشان داد که هر دو نوع استروژن طبیعی و مصنوعی باعث کاهش تستوسترون در گردش می‌شوند.

نویسندگان خاطرنشان کردند که تحقیقات قبلی نشان داده است که سطوح بالاتر تستوسترون و استروژن باعث کاهش رفتار‌های مرتبط با اضطراب و بهبود حافظه فضایی می‌شود. آن‌ها پیشنهاد می‌کنند که نتایجی که دیده‌اند به دلیل تأثیر استروژن‌های مصنوعی بر مغز است.

منبع: مهر

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.