چگونه حضانت فرزند از پدر گرفته می‌شود؟ «روشنگری» مهم‌ترین نقش زنان در جامعه است دخالت در سیاست و مقدرات اساسی کشور حق و تکلیف زنان است عنبر بسای و عود بسوزان و گل بریز* از کدام بانوان ورزشکار خراسانی در نخستین دوره اعطای نشان «کاوه»، تقدیر شد؟ میهن مثل مادر است آیا روتین‌های پوستی معجزه می‌کنند؟ تحقق الگوی سوم زن مسلمان، مطالبه جدی جامعه زنان از رئیس‌جمهور آینده است جشن مادر دختری «غدیر، عید هم عهدی» در حرم مطهر رضوی برگزار شد اسرار قهوه برای زیبایی پوست اختصاص ۲ فصل از سند تحول کشور به زنان و خانواده روایتی از حال و هوای ۵۰ زوج بوشهری که ماهشان را در حرم امام رضا (ع) عسل کردند علامه‌ها عاشق‌ترند حقیقت فراموش‌شده‌ای به نام «زنان پشتیبان در جنگ» دو چالش مهم دختران مجرد دهه‌های ۵۰ و ۶۰ چیست؟ نظرات چند بانوی نویسنده درباره رمان دینی «اردو در قبرستان ژغاره» | ژانر وحشت و معمایی این کتاب باعث جذب مخاطب شده است گام دوم رویداد «ایراندخت» حمایت از بانوان کارآفرین است لزوم ارتقای فرهنگ اصیل ایرانی‌اسلامی علل شایع خونریزی در سه‌ماهه اول بارداری چیست؟ چهار قاتل خاموش روابط در زندگی مشترک را بشناسید پرداخت ۱۱۵ همت تسهیلات به مشاغل خانگی طی ۳ سال گذشته
سرخط خبرها
دولت سیزدهم و شهید آیت‌الله رئیسی به حوزه بانوان نگاه ویژه‌ای داشتند

دولت سیزدهم و شهید آیت‌الله رئیسی به حوزه بانوان نگاه ویژه‌ای داشتند

  • کد خبر: ۲۳۴۹۵۲
  • ۰۱ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۳
مشاور امور بانوان کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه این نهاد به دلیل گستردگی جامعه هدف و تعدد زنان تحت حمایت، از جایگاه خاصی برخوردار است، گفت: دولت سیزدهم و شخص شهید آیت‌الله رئیسی به حوزه بانوان نگاه ویژه‌ای داشتند.

به گزارش شهرآرانیوز، لاله افتخاری افزود: کمیته امداد در موضوعات مرتبط با زنان در حوزه‌های مختلف حقوقی و قضایی، مسکن، اشتغال، فرهنگی، حمایت، سلامت و امور مجلس در حال خدمت‌رسانی است هر کدام از این حوزه‌ها به نحوی با زنان مرتبط است.

وی در مورد اقدامات کمیته امداد در بحث قانون جوانی جمعیت تاکید کرد: کمیته امداد در خصوص قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اقدامات خوبی را در راستای حمایت از بانوان شاغل در این نهاد و همچنین بانوان مددجو و فرزندانشان انجام داده است.

مشاور امور بانوان کمیته امداد امام خمینی (ره) ادامه داد: راه اندازی مهد کودک، حمایت از دورکاری مادران و مرخصی‌های ایام بارداری از جمله مواردی است که در رابطه با بانوان شاغل در این نهاد انجام شده است و در بحث حمایت از بانوان مددجو نیز حمایت‌های مالی از مادران نیازمند و فرزندانشان و همچنین مادران شیرده را انجام داده ایم.

افتخاری به موضوع تامین جهیزیه مددجویان هم اشاره کرد و بیان داشت: مشاوره‌های قبل از ازدواج ویژه مددجویان و فرزندانشان از دیگر اقداماتی است که توسط کمیته امداد انجام می‌شود و چنانچه مددجو یا فرزندان آنها نیاز به مشاوره‌های بعد از ازدواج و رفع اختلافات زوجین داشته باشند نیز خدماتی به آنها ارائه می‌شود.

نماینده ادوار گذشته مردم تهران در مجلس در ادامه درباره اقدامات فرهنگی حوزه بانوان شاغل در کمیته امداد اظهار کرد: در این راستا برنامه‌ای در قالب هم‌اندیشی بالندگی برای کارکنان امداد برگزار می‌شود.

مشاور بانوان کمیته امداد در همه استان‌های کشور فعال است

مشاور امور بانوان کمیته امداد تصریح کرد: مشاور بانوان کمیته امداد در همه استان‌های کشور فعال است و آنها گزارش‌های فعالیت خود را به صورت دایم ارائه می‌دهند و نشست‌های آنلاین از مرکز برگزار شده و نقاط ضعف و قوت این بخش در سراسر کشور مورد بررسی قرار می‌گیرد.

افتخاری با اشاره به اینکه فعالیت مشاور امور بانوان کمیته امداد در استان‌ها قابل لمس و تاثیرگذار است، افزود: با استفاده از ظرفیت‌های خوب این کمیته و با کمک مشاوران بانوان در استان‌ها، نظام مسائل حوزه زنان و خانواده به صورت علمی تهیه شده و اولویت مسائل زنان را در جامعه هدف بررسی کرده‌ایم.

وی اعلام کرد: گام بعدی دختران هستند که از چند ماه قبل اقدام به تهیه این نظام مسائل در عرصه‌های مختلف علمی، پژوهشی، نخبگان، ازدواج و سبک زندگی کردیم تا در راستای شناسایی نیاز‌ها و برنامه‌ریزی برای رفع آنها اقدام شود.

مشاور امور بانوان کمیته امداد از تصویب هیات اندیشه‌ورز در حوزه زنان و خانواده خبر داد و گفت: هیات اندیشه‌ورز در این نهاد جایگاه خاصی دارد و تاکنون چند جلسه برای بررسی موضوعات مختلف و رسیدگی به مشکلات حوزه زنان برگزار شده است.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.