بانوان نقش تاثیرگذاری در شکل گیری تفکر سیاسی خانواده دارند تاکید شهید جمهور بر مساله تعهد به خانواده و عدالت جنسیتی حضور زنان در انتخابات از پیش نیاز‌های توسعه یافتگی سیاسی است عرصه انتخابات هم حق و هم تکلیف بر زنان است بررسی مشارکت سیاسی زنان | مسائل زنان ایرانی متفاوت با سایر کشورهاست چگونه حضانت فرزند از پدر گرفته می‌شود؟ «روشنگری» مهم‌ترین نقش زنان در جامعه است دخالت در سیاست و مقدرات اساسی کشور حق و تکلیف زنان است عنبر بسای و عود بسوزان و گل بریز* از کدام بانوان ورزشکار خراسانی در نخستین دوره اعطای نشان «کاوه»، تقدیر شد؟ میهن مثل مادر است آیا روتین‌های پوستی معجزه می‌کنند؟ تحقق الگوی سوم زن مسلمان، مطالبه جدی جامعه زنان از رئیس‌جمهور آینده است جشن مادر دختری «غدیر، عید هم عهدی» در حرم مطهر رضوی برگزار شد اسرار قهوه برای زیبایی پوست اختصاص ۲ فصل از سند تحول کشور به زنان و خانواده روایتی از حال و هوای ۵۰ زوج بوشهری که ماهشان را در حرم امام رضا (ع) عسل کردند علامه‌ها عاشق‌ترند حقیقت فراموش‌شده‌ای به نام «زنان پشتیبان در جنگ» دو چالش مهم دختران مجرد دهه‌های ۵۰ و ۶۰ چیست؟ نظرات چند بانوی نویسنده درباره رمان دینی «اردو در قبرستان ژغاره» | ژانر وحشت و معمایی این کتاب باعث جذب مخاطب شده است
سرخط خبرها
گام دوم رویداد «ایراندخت» حمایت از بانوان کارآفرین است

گام دوم رویداد «ایراندخت» حمایت از بانوان کارآفرین است

  • کد خبر: ۲۳۵۲۸۹
  • ۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۹
مدیرعامل مرکز کارآفرینی و نوآوری تک گفت: رویداد «ایراندخت» با حمایت از اشتغال بانوان ادامه دارد و گام دوم آن ویژه بازدید از مراکز تجاری و کارخانجات مختص بانوان خواهد بود.

مرتضی عطایی‌نژاد در گفتگو با شهرآرانیوز اظهار کرد: «ایراندخت» صرفاً یک رویداد یک‌روزه و مقطعی نیست و تلاش می‌کند برای تقویت فعالیت شغلی و کارآفرینی بانوان زمینه‌سازی کند و در راستای افزایش مهارت و توانمندسازی آن‌ها گام بردارد.

عطایی‌نژاد افزود: رویداد ایراندخت نمایش‌دهنده و معرف اسطوره‌ها و تجربیات موفق این عرصه و مسیر‌هایی است که بانوان توانسته‌اند در آن، چه در زمینه‌ شغلی و چه در فضای ایجاد کسب‌وکار یا راهبری کسب‌وکار، موفقیت کسب کنند. ما از هر دو جنس در رویداد ایراندخت را داشتیم تا بانوان ما دریابند که این موضوع قطعاً شدنی است؛ اگرچه مسیر سخت باشد.

وی به حمایت دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی از مشاغل بانوان اشاره کرد و ادامه داد: ما هم در حوزه حمایت از اشتغال بانوان همراه هستیم. سعی می‌کنیم با مشارکت و همکاری با بخش‌های مختلف، کاری کنیم که بانوان در مسیر کسب‌وکار و فضای شغلی خود بتوانند بهتر عمل کنند.

این مدیر کارآفرین بیان کرد: زنان در حوزه شغلی خود نیازمند مشاوره کسب‌وکار و آموزش‌های اصولی هستند تا خود را هم در زمینه شغلی و هم فردی بهبود بخشند. موضوعاتی مانند زبان بدن، فن بیان، مقدمات راه‌اندازی کسب‌و‌کار‌های فناورانه و نوآورانه، اعتبارسنجی ایده کسب‌وکار و موضوعاتی از جنس کارآفرینی اجتماعی می‌توانند در حوزه آموزش‌های ویژه بانوان شاغل و کارآفرین قرار گیرند.

عطایی‌نژاد تصریح کرد: یکی از چالش‌ها و مسائلی که بانوان برای حضور در فضا‌های اجتماعی و مشاغل با آن‌ سروکار دارند، مسائل اخلاقی است که گاهی با آن روبه‌رو می‌شوند. از این رو نیاز دارند مهارت‌های فردی و اجتماعی خود را توسعه دهند تا در زمان لازم از آن استفاده کنند. به عنوان نمونه آموزش مفهوم «زبان بدن» از این جهت برای بانوان ضروری است که بدانند چگونه می‌تواند با زبان بدن خود، هم مرز‌های اخلاقی و خطوط قرمز خود را در مقابل دیگران شفاف کنند و هم حضور فعال و مؤثری داشته باشند.

وی بازدید از مراکز کارآفرینی را از دیگر راهکار‌ها برای آشنایی بیشتر بانوان با حوزه کارآفرینی و روند ایجاد یک شغل و ظرفیت‌های موجود در شهر دانست و ابراز کرد: فراهم‌کردن بازدید از کارخانجات کوچک و بزرگ را به همین دلیل در ادامه رویداد «ایراندخت» فراهم کردیم تا خانم‌ها، مشاغل و کسب‌و‌کار‌های مختلف را از نزدیک نظاره کنند و روش‌های پیشرفتشان را بشنوند و ببینند. بازدید‌ها از مجموعه‌های صنعتی، مجموعه‌های کسب‌و‌کاری و کارآفرینی که شکل گرفته و فرصت‌های شغلی که وجود دارد، انجام می‌شود تا خانم‌ها بتوانند فضای شغلی را عمیق‌تر درک کنند.

مدیرعامل مرکز کارآفرینی و نوآوری تک عنوان کرد: بعد از بازدید‌ها که حدود ۵ تا ۱۰ محل را پیش‌بینی کردیم و به‌زودی انجام خواهد شد، گام نخست رویداد ایراندخت به پایان می‌رسد، اما تلاش می‌کنیم این طرح ادامه یابد و برای اجرای دوباره آن برنامه‌ریزی می‌کنیم. همچنین خارج از فضای رویداد، ما در کنار مخاطبان «ایراندخت» در مسیر کارآفرینی بانوان هستیم و خدمات خود را عرضه می‌کنیم. به عنوان مثال اگر مخاطبی بخواهد ایده‌ای را ثبت کند، معاونت علمی‌فناوری ریاست‌جمهوری نیمی از هزینه‌های این موضوع را پرداخت می‌کند و ما نیز در این راه، او را همراهی خواهیم کرد.

گفتنی است رویداد «ایراندخت» ویژه بانوان کارآفرین و زنان شاغل، ۲۳ خرداد ماه سال جاری در مشهد برگزار شد.  

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.