باید در کابینه دولت جدید از زنان توانمند استفاده شود بانوان و مادران ما، پیشران شرکت در انتخاب هستند پیامدهای بلوغ زودرس؛ از ابتلا به سرطان سینه تا بیماری‌های قلبی آسیب شناسی تجربه مادری در خانواده ایرانی «سفیران مهر» از بانوان تازه‌مسلمان‌شده روایت می‌کند صعود سه‌پله‌ای هندبال دختران ایران بانوان نقش تاثیرگذاری در شکل گیری تفکر سیاسی خانواده دارند تاکید شهید جمهور بر مساله تعهد به خانواده و عدالت جنسیتی حضور زنان در انتخابات از پیش نیاز‌های توسعه یافتگی سیاسی است عرصه انتخابات هم حق و هم تکلیف بر زنان است بررسی مشارکت سیاسی زنان | مسائل زنان ایرانی متفاوت با سایر کشورهاست چگونه حضانت فرزند از پدر گرفته می‌شود؟ «روشنگری» مهم‌ترین نقش زنان در جامعه است دخالت در سیاست و مقدرات اساسی کشور حق و تکلیف زنان است عنبر بسای و عود بسوزان و گل بریز* از کدام بانوان ورزشکار خراسانی در نخستین دوره اعطای نشان «کاوه»، تقدیر شد؟ میهن مثل مادر است آیا روتین‌های پوستی معجزه می‌کنند؟ تحقق الگوی سوم زن مسلمان، مطالبه جدی جامعه زنان از رئیس‌جمهور آینده است جشن مادر دختری «غدیر، عید هم عهدی» در حرم مطهر رضوی برگزار شد اسرار قهوه برای زیبایی پوست
سرخط خبرها
عرصه انتخابات هم حق و هم تکلیف بر زنان است

عرصه انتخابات هم حق و هم تکلیف بر زنان است

  • کد خبر: ۲۳۵۹۹۳
  • ۰۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۵
فعال فرهنگی در امور زن و خانواده گفت: حضور زنان در عرصه انتخابات هم حق و هم تکلیف بر زنان است زنان باید در مقدرات کشور و وظایف اساسی کشور دخالت کنند.

راضیه خدیوی در گفتگو با شهرآرانیوز، درخصوص اهمیت حضور حداکثری بانوان در انتخابات با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار کرد: رهبری در ۲۲ آذر ۶۸خطاب به بانوان فرمودند باید در میدان سیاست در صحنه انقلاب در کارهایی که نظام اجتماعی از شما می‌طلبد، در انتخابات در عرضه کردن خواست انقلابی وملی خود در سطح جهان در میدان‌های سیاست و انقلاب حضور داشته باشید.

وی با بیان بخشی دیگر از فرمایشات رهبر انقلاب افزود: رهبر معظم انقلاب به بیان عقیده سیاسی آنجایی که باید اظهار عقیده کرد تاکید کردند و  فرمودند واجب است در تعیین سرنوشت کشور و انقلاب حضور داشته باشید، ایشان همچنین در سال ۶۸ بانوان را به حضور در عرصه سیاست دعوت می کنند. همچنین در ۲۸ شهریور ماه سال ۷۵ مجددا اشاره می کنند حضور زنان در مبارزات نقش چند گانه داردحضور زنان در عرصه انتخابات هم حق و هم تکلیف بر زنان است زنان باید در مقدرات کشور و وظایف اساسی کشور دخالت کنند. 

این فعال فرهنگی ادامه داد: همچنین رهبر معظم انقلاب در بیانی فرمودند زن‌ها در برخی از مسائل در شناخت اشخاص و جریان‌ها و راهبردها دقیقتر و ظریف‌تر از مردان هستند لذا در شناخت نامزد‌های انتخاباتی حضور در پای صندوق‌ها هم در خانه و هم در خارج از خانه می‌توانند نقش ایفا کنند. 

خدیوی بیان کرد: باتوجه به اینکه خانواده یکی از مهمترین بنیان‌های اجتماعی در کشور ماست و زن نقش محوری و کلیدی در خانه ایجاد میکند و باتوجه به ویژگی‌های شخصیتی زن در شناخت مسائل، او می‌تواند نقش موثری در شناخت کاندید اصلح برای اطرافیان و تشویق ان‌ها برای حضور در پای صندوق‌های رای داشته باشد.

وی افزود: باتوجه به اینکه نیم بیشتر جمعیت کشور را بانوان تشکیل میدهند بانوان باید به سرنوشت خود و کشورشان حساس باشند و با مشارکت حداکثری در انتخابات زمینه شکست دشمنان ایران را رقم بزنند؛ البته که امروز حضور حداکثری بانوان در بطن جامعه کاملا محسوس و قابل مشاهده است.

خدیوی بیان کرد: همین مهم، به نقش تاثیر گذاری بر ارتقای جایگاه و نقش آفرینی زنان در جامعه اشاره دارد و یک زن به عنوان محور و الگوی خانواده وظیفه دارد شاخص‌های انتخاب درست را در اختیار فرزندان و سایر افراد خانواده و جامعه قرار دهد.

وی با بیان اینکه مطالبات از رییس جمهور اینده در چند بخش مورد بحث و بررسی قرار می گیرد گفت: مطالبه اول ما هویت بخشی به زنان و دختران ایرانی است، زمانیکه تصور می‌شود به رغم خدمات بزرگ انقلاب به زن، به جهت تحولات زمانه و تغییرات عمیق فکری وفرهنگی، برخی از زنان و دختران ایرانی، با چالش هویتی روبرو شده اند معتقدیم ریشه بسیاری از مشکلات نظیر بد حجابی باید در هویت زنان جست و جو کرد.

وی با اشاره به مطالبه دوم جامعه زنان از ریاست جمهوری بیان کرد: تامین حقوق فردی و اجتماعی زنان مبتنی بر عدالت که بایددر جهت رشد زنان و در جهت تحقق تفکر اسلامی در مورد زنان قرار بگیرد.

این فعال فرهنگی تصریح کرد: تحولات زمانه تغییرات اساسی در زیست فردی اجتماعی ایجاد کرده و زنان باید به تصحیح معنا و مبنای عدالت جنسیتی خود بپردازند که این امر فرصت تحول در قوانین را هم به وجود می اورد.

وی با بیان سومین مطالبه جامعه زنان گفت: حمایت اجتماعی از زنان در جامعه باید به صورت جدی مورد توجه باشد مانند حضور زنان در محیط‌های کار که باید بدان توجه شود. مساله تامین‌های اجتماعی مخصوصا برای زنان خانه دار باید مورد بحث و بررسی قرار بگیرد مساله اموزش و توان افزایی که بهره مندی از حقوق اموزشی است که زنان می توانند در عرصه‌های مختلف نقش داشته باشند.

خدیوی بیان کرد: برخی مسائل باید در محیط خانواده به آن توجه شود مانند مساله ازدواج و طلاق و اسیب‌های ان، شادی و نشاط در خانواده، رفاه و اقتصاد خانواده جوانی جمعیت همه مسائلی لست که باید در حوزه زنان و خانواده مطالبه شود.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.