تأثیر مخرب استفاده از تلفن همراه در دوران شیردهی بر نوزاد با این ۵ نکته از مو‌های رنگ شده مراقبت کن دختر چینی مقابل دوربین آن قدر غذا خورد تا  مُرد ویدئو | مادرانه، روایتی از دلتنگی مادران شهدای مفقود الاثر | شهید علی باغشنی جدل‌های سیاسی والدین، چالش جدید کودکان تأثیر سن و وزن بر ناباروری زنان دعوت سرمربی کره‌ای از ۶ دختر خراسانی آن روی سیاه «ازدواج سفید» نقدی بر سریال «در انتهای شب» | از بی تفاوتی به طلاق تا عبور از خط قرمز‌های عاطفی عزاداری متفاوتِ زنان زیلایی برای شهدای دشت نینوا اجتماع ۱۰۰ هزار نفری دختران انقلاب برای حجاب در ورزشگاه آزادی فریاد "لبیک یاحسین" زنان قبیله بنی‌اسد در حرم سیدالشهدا(ع) طنین‌انداز شد ویدئو | مادرانه، روایتی از دلتنگی مادران شهدای مفقود الاثر | شهید برات‌علی گرجی مجلس امام‌حسین(ع) انسان‌ساز است پادکست | بفرمایید روضه | برکتی که از برپایی روضه وارد زندگی می‌شود روضه‌های امام‌حسین(ع) برکت زندگی‌ام هستند جزئیات صدور گذرنامه زیارتی بانوان تشریح شد ویدئو | جایگاه ویژه زنان در حماسه کربلا پادکست | بفرمایید روضه | حسینیه‌ای که با پس‌انداز زندگی بنا شد ویدئو | مادرانه، روایتی از دلتنگی مادران شهدای مفقود الاثر | شهید موسی خانی زاد پادکست | بفرمایید روضه | فرصتِ صله رحمِ روضه
سرخط خبرها
مجلس اباعبدالله(ع)، فقط برای عزاداری نیست

مجلس اباعبدالله(ع)، فقط برای عزاداری نیست

  • کد خبر: ۲۳۹۱۵۹
  • ۲۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۲
روایتی از یک روضه خانگی که در آن، علاوه بر ذکر مصیبت اهل‌بیت(ع)، اقدامات فرهنگی بسیاری با هدف رفع مشکلات مردم انجام می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، صدای پای محرم که می‌آید، همه در تکاپوی برگزاری روضه‌های خانگی می‌افتند؛ گویی در این ایام، همه حال‌وهوای خاصی دارند؛ حال‌وهوایی از جنس شور حسینی.

در همین روزهایی که پرچم سیاه اباعبدالله(ع) آذین‌بند منازل و تکایا و فضای شهری شده است، بانوانی در این شهر، همت کردند تا به‌برکت روضه‌های اباعبدالله(ع)، شور و شعور حسینی را پربارتر از سال‌های گذشته، به پا کنند.

در مسیر روایت روضه‌های خانگی، امروز به شهرک شهید رجایی رسیدیم و پای صحبت بی‌بی‌فاطمه طباطبایی نشستیم؛ بانویی که در کنار ذکر مصیبت اهل‌بیت(ع)، دغدغه‌مند اقدامات فرهنگی نیز هست.

مجلس اباعبدالله (ع)، فقط صرف عزاداری نیست

روضه‌های اباعبدالله‌(ع) را از چه سالی و با چه انگیزه‌ای شروع کردید؟

تا بوی محرم می‌آید، هم‌محله‌ای‌های ما، کوچه‌به‌کوچه، به‌دنبال هیئت هستند. منزل ما کوچک بود و ازآنجاکه شور و اشتیاق عزاداران حسینی را دیدم، تصمیم گرفتم هیئت‌ها را در حسینیه محله برپا کنم.

در هیئت محبان حضرت‌زینب(س)، علاوه بر ذکر مصیبت اهل‌بیت(ع) چه اقدامات فرهنگی صورت می‌گیرد؟

بیش از بیست سال است که خادم اهل‌بیت(ع) هستم و افتخار می‌کنم در مکتب این خاندان فعالیت می‌کنم. هدفم فقط روضه‌خوانی نبوده است و همیشه می‌خواستم عزاداران، شور و شعور حسینی را با هم داشته باشند؛ لذا در مجالس ذکر مصیبت اهل‌بیت(ع)، مبلغ مذهبی به سخنرانی بصیرتی هم می‌پردازد.

در محله‌های حاشیه شهر، آسیب‌های اجتماعی بسیاری نظیر خرافات و جاهلیت وجود دارد که لازم است در همین هیئت‌ها به مردم جامعه، آگاهی داده شود. بانوانی دغدغه‌مند و جهادی، بدون گرفتن هزینه، این ایام درصدد آگاه‌سازی بانوان و جوانان برمی‌آیند که قطعاً پاداش کار خود را از اباعبدالله(ع)، هم در دنیا و هم در آخرت، خواهند گرفت. در ایامی که روضه‌ها برپا می‌شود، روزانه بیش از ۲۰۰ نفر از سراسر مشهد به این هیئت می‌آیند.

مجلس اباعبدالله (ع)، فقط صرف عزاداری نیست

 

مجلس اباعبدالله (ع)، فقط صرف عزاداری نیستیکی دیگر از اقدامات هیئت، کتاب‌خوانی است؛ به این شیوه که کتاب‌هایی در جمع عزاداران توزیع می‌شود و به شرح آن می‌پردازند.

در این هیئت، سعی کردیم تا با همراهی هم‌محله‌ای‌ها، مشکل‌گشای مردم باشیم و اقداماتی نظیر کمک به نیازمندان، تأمین جهیزیه و سیسمونی افراد بی‌بضاعت، تأمین هزینه دارو، توزیع غذای نذری، تأمین هزینه کربلااولی‌ها، توزیع بسته‌های کمک‌معیشتی را انجام می‌دهیم.

آیا مجلس عزای اباعبدالله‌(ع) برای تمام سنین است؟ 

در این هیئت، حتی کودکان هم از روضه مستفیض می‌شوند؛ حسینیه کودک بخشی دیگر از این هیئت است که سه مربی متخصص در امور کودک و نوجوان با انجام بازی، هویت دینی کودکان را به آن‌ها می‌آموزند و درواقع آگاه‌سازی کودکان و نوجوانان به واقعه عاشورا از اهداف مهم این هیئت است.

گفتنی است این هیئت در شهرک شهید رجایی، خوش‌سیمای۲۴، بنای فاطمیه در دهه اول محرم و از ۲۶ محرم تا ۵ صفر شهادت حضرت‌رقیه(س)، در پورسینا ۱۷، باخدا ۲۱ و همچین در ایام فاطمیه، پذیرای عزاداران خواهد بود.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.