کتاب «دختران ایران» منتشر شد | بازنمایی زندگی زنان تاریخ‌‏ساز برنامه استودیویی «شهربانو» با محوریت ستایش و تکریم زنان موفق ایرانی تولید می‌شود باشگاه فولاد خوزستان سهمیه حضور در لیگ دسته اول فوتبال بانوان کشور را به دست آورد همسر جانباز و خواهر دانشجوی شهید بیژن شیخ پور در ردیف محققان دو درصد دنیا قرار گرفت ۳.۶ درصد جمعیت زندانیان کشور زنان هستند از نظر گردشگران خارجی، کوفته تبریزی و دیزی جزو خوشمزه‌ترین غذاهای ایرانی است به دختران فعال در عرصه‌های فناوری کمک خواهیم کرد تا بتوانند بدرخشند کدام لباس‌ها نباید در ماشین لباسشویی شسته شوند؟ الیکا عبدالرزاقی یکی از چهره‌های ممتاز «جوکر» بانوان لقب گرفت پوشاک سنتی زنان بیانگر تمدن و فرهنگ اقوام و ملیت‌ها در طول تاریخ بوده است چقدر می‌توانید روی یک پا بایستید؟ مکمل‌های ورزشی عرضه‌شده در آرایشگاه‌ها خطرناک و غیرمجاز هستند دیگه با پرز لباس‌های بافتنی درگیر نیستی دهمین فرزند یک مادر ۴۰ ساله در شهرکرد متولد شد دانشگاه حضرت معصومه (س) قم به بانوان نخبه فلسطینی و لبنانی بورسیه اهدا می‌کند دوخت ۱۰ هزار چادر نماز برای بانوان غزه و لبنان در حرم مطهر حضرت معصومه (س) بانوان گوینده و چهره معروف حوزه کودک هر شب در «فیلیموکودک» قصه می‌گویند دستاورد بانوان ایران در بازی‌های آسیایی از یک تا ۲ مدال به ۱۳ تا ۱۴ مدال رسیده است سپاهان در مسابقات والیبال نشسته زنان باشگاه‌های آسیا گل کاشت
سرخط خبرها
دانشگاه‌های کشور ظرفیت خوبی برای بررسی چالش‌های حوزه زنان هستند

دانشگاه‌های کشور ظرفیت خوبی برای بررسی چالش‌های حوزه زنان هستند

  • کد خبر: ۲۹۵۸۶۱
  • ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۵
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به همکاری دانشگاه‌ها با این معاونت، گفت: دانشگاه‌های کشور ظرفیت خوبی برای بررسی چالش‌های حوزه زنان هستند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ زهرا بهروز آذر با جمعی از اساتید و اعضای هیئت علمی فعال در دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی حوزه مطالعات زنان و خانواده دیدار و گفتگو کرد؛ در این نشست همچنین بر اهمیت همکاری دانشگاه‌ها و نهاد‌های پژوهشی با معاونت زنان و خانواده در جهت شناسایی و حل مسائل مرتبط با زنان و خانواده تأکید شد.

این جلسه با هدف آشنایی بیشتر با ظرفیت‌های موجود و بررسی چالش‌ها و فرصت‌های پیش رو حوزه زنان و خانواده برگزار شد. همچنین این نشست فرصتی برای تبادل نظر و ارائه پیشنهادات از سوی متخصصان دانشگاهی به منظور بهبود وضعیت زنان و خانواده در جامعه بود.

معاون رئیس جمهور در این جلسه، با استقبال از حضور گسترده متخصصان و اندیشمندان حوزه مطالعات زنان، اظهار کرد که دانشگاه‌ها و مراکز علمی نقشی کلیدی در شناسایی مسائل و ارائه راه‌حل‌های مبتنی بر تحقیقات علمی دارند.

او تأکید کرد که دولت و نهاد‌های اجرایی برای حل معضلات و چالش‌های این حوزه، نیازمند همکاری مداوم و فعالانه با دانشگاه‌ها هستند.

بهروز آذر گفت: ما باور داریم که با همکاری فعال و مستمر دانشگاه‌ها، می‌توانیم به شناسایی دقیق‌تر چالش‌ها پرداخته و به ارائه راهکار‌های عملیاتی برای بهبود وضعیت زنان و خانواده کمک کنیم.

در ادامه جلسه، بهروز آذر افزود: دانشگاه‌ها به عنوان نهاد‌های آموزشی و پژوهشی برجسته، زودتر از هر نهاد دیگری توانایی شناسایی مسائل و چالش‌های موجود را دارند و از ظرفیت لازم برای تحلیل دقیق این مسائل و ارائه راه‌حل‌های مبتنی بر روش‌های علمی برخوردار هستند.

وی با اشاره به اینکه معاونت زنان و خانواده در کنار دانشگاه‌ها و پژوهشگران خواهد بود گفت: می‌توان با همکاری، راه‌حل‌های مختلف را بررسی کرده و به اجماع و وفاق بر سر روش‌های مؤثر برای حل مسائل رسید.

معاون رئیس جمهور بیان کرد: این دیدار فرصتی فراهم کرد تا دانشگاهیان و سیاست‌گذاران به شناخت دقیق‌تری از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های یکدیگر دست یابند و گامی مهم در راستای تقویت تعامل و همکاری میان دولت و جامعه دانشگاهی برداشته شود و تاکید کرد که تداوم این تعاملات و تبادل نظر‌ها به افزایش کیفیت سیاست‌گذاری‌ها در حوزه زنان و خانواده به بهبود وضعیت این بخش از جامعه منجر خواهد شد.

بهروز آذر همچنین با اشاره به اهمیت نقش دانشگاه‌ها در تولید دانش و پژوهش‌های کاربردی و ارائه مشاوره‌های علمی به دولت و نهاد‌های اجرایی اذعان کرد: دانشگاه‌ها با داشتن تیم‌های متخصص در زمینه‌های مختلف، می‌توانند دیدگاه‌های مبتنی بر واقعیت‌های علمی و تجربیات پژوهشی را ارائه دهند که در فرآیند سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری‌های کلان اجتماعی به کار گرفته شود.

وی تأکید کرد: این تعاملات نباید محدود به جلسات و دیدار‌های کوتاه‌مدت باشد، بلکه باید به شکل منظم و پایدار ادامه یابد تا از ظرفیت‌های علمی و پژوهشی دانشگاه برای بهبود وضعیت زنان و خانواده استفاده کامل شود.



معاون رئیس جمهور از تشکیل کارگروه‌های تخصصی مشترک میان دانشگاه و معاونت امور زنان و خانواده خبر داد و گفت: در این کارگروه‌ها قرار است مسائل به‌صورت تخصصی‌تر بررسی و راهکار‌های عملیاتی پیشنهاد شود.

در پایان این دیدار، از ژاله شادی طلب استاد پیشکسوت این رشته و بنیانگذار مرکز مطالعات و تحقیقات زنان با حضور مهمانان به پاس فعالیت ارزشمندشان در تأسیس و توسعه این رشته مطالعاتی تقدیر به عمل آمد.

منبع: جهان بانو

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.