کتاب «دختران ایران» منتشر شد | بازنمایی زندگی زنان تاریخ‌‏ساز برنامه استودیویی «شهربانو» با محوریت ستایش و تکریم زنان موفق ایرانی تولید می‌شود همسر جانباز و خواهر دانشجوی شهید بیژن شیخ پور در ردیف محققان دو درصد دنیا قرار گرفت ۳.۶ درصد جمعیت زندانیان کشور زنان هستند از نظر گردشگران خارجی، کوفته تبریزی و دیزی جزو خوشمزه ترین غذاهای ایرانی است به دختران فعال در عرصه‌های فناوری کمک خواهیم کرد تا بتوانند بدرخشند کدام لباس‌ها نباید در ماشین لباسشویی شسته شوند؟ الیکا عبدالرزاقی یکی از چهره‌های ممتاز «جوکر» بانوان لقب گرفت پوشاک سنتی زنان بیانگر تمدن و فرهنگ اقوام و ملیت‌ها در طول تاریخ بوده است چقدر می‌توانید روی یک پا بایستید؟ مکمل‌های ورزشی عرضه‌شده در آرایشگاه‌ها خطرناک و غیرمجاز هستند دیگه با پرز لباس‌های بافتنی درگیر نیستی دهمین فرزند یک مادر ۴۰ ساله در شهرکرد متولد شد دانشگاه حضرت معصومه (س) قم به بانوان نخبه فلسطینی و لبنانی بورسیه اهدا می‌کند دوخت ۱۰ هزار چادر نماز برای بانوان غزه و لبنان در حرم مطهر حضرت معصومه (س) بانوان گوینده و چهره معروف حوزه کودک هر شب در «فیلیموکودک» قصه می‌گویند دستاورد بانوان ایران در بازی‌های آسیایی از یک تا ۲ مدال به ۱۳ تا ۱۴ مدال رسیده است سپاهان در مسابقات والیبال نشسته زنان باشگاه‌های آسیا گل کاشت بانوی آمریکایی که پس از مسلمان‌شدن، اسمش را از «مرسدس» به «زهرا» تغییر داد
سرخط خبرها
برنامه غربالگری پوکی استخوان در ۴ دانشگاه علوم پزشکی کشور در حال اجراست

برنامه غربالگری پوکی استخوان در ۴ دانشگاه علوم پزشکی کشور در حال اجراست

  • کد خبر: ۲۹۵۹۵۹
  • ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۹
براساس اعلام رئیس اداره بیماری‌های عضلانی‌اسکلتی دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت، برنامه غربالگری پوکی استخوان در چهار دانشگاه علوم پزشکی کشور در حال اجراست.

به گزارش شهرآرانیوز؛ فاطمه حاجی‌ولی‌زاده اظهار داشت: پوکی استخوان یکی از مشکلات رایج در سالمندان است به طوری که هرچه سن بالاتر می‌رود، افراد بیشتر دچار پوکی استخوان می‌شوند که احتمال ایجاد این مشکل در بانوان بالاتر است.

وی با بیان اینکه در سنین بالاتر از ۵۰ سالگی حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد میانسالان و سالمندان در معرض خطر شکستگی قرار دارند، از برنامه وزارت بهداشت برای غربالگری پوکی استخوان در کشور خبر داد.

رئیس اداره بیماری‌های عضلانی - اسکلتی دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت گفت: برنامه غربالگری پوکی استخوان در کشور آغاز شده این برنامه در ۴ دانشگاه کشور در حال اجرا است و در مرحله بعدی بعد از اینکه از نتایج آن مطمئن شدیم سراسری خواهیم کرد.

وی خاطر نشان کرد: مصرف برخی از داروها، ابتلا به یک سری بیماری‌های خاص و مصرف دارو‌های حاوی کورتون نیز در بروز پوکی استخوان موثر است که نمی‌توان جلوی این عوامل را گرفت.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.