کتاب «دختران ایران» منتشر شد | بازنمایی زندگی زنان تاریخ‌‏ساز برنامه استودیویی «شهربانو» با محوریت ستایش و تکریم زنان موفق ایرانی تولید می‌شود باشگاه فولاد خوزستان سهمیه حضور در لیگ دسته اول فوتبال بانوان کشور را به دست آورد همسر جانباز و خواهر دانشجوی شهید بیژن شیخ پور در ردیف محققان دو درصد دنیا قرار گرفت ۳.۶ درصد جمعیت زندانیان کشور زنان هستند از نظر گردشگران خارجی، کوفته تبریزی و دیزی جزو خوشمزه‌ترین غذاهای ایرانی است به دختران فعال در عرصه‌های فناوری کمک خواهیم کرد تا بتوانند بدرخشند کدام لباس‌ها نباید در ماشین لباسشویی شسته شوند؟ الیکا عبدالرزاقی یکی از چهره‌های ممتاز «جوکر» بانوان لقب گرفت پوشاک سنتی زنان بیانگر تمدن و فرهنگ اقوام و ملیت‌ها در طول تاریخ بوده است چقدر می‌توانید روی یک پا بایستید؟ مکمل‌های ورزشی عرضه‌شده در آرایشگاه‌ها خطرناک و غیرمجاز هستند دیگه با پرز لباس‌های بافتنی درگیر نیستی دهمین فرزند یک مادر ۴۰ ساله در شهرکرد متولد شد دانشگاه حضرت معصومه (س) قم به بانوان نخبه فلسطینی و لبنانی بورسیه اهدا می‌کند دوخت ۱۰ هزار چادر نماز برای بانوان غزه و لبنان در حرم مطهر حضرت معصومه (س) بانوان گوینده و چهره معروف حوزه کودک هر شب در «فیلیموکودک» قصه می‌گویند دستاورد بانوان ایران در بازی‌های آسیایی از یک تا ۲ مدال به ۱۳ تا ۱۴ مدال رسیده است سپاهان در مسابقات والیبال نشسته زنان باشگاه‌های آسیا گل کاشت
سرخط خبرها
افزایش سهم فعالیت بانوان خراسان شمالی در صنایع‌دستی

افزایش سهم فعالیت بانوان خراسان شمالی در صنایع‌دستی

  • کد خبر: ۲۹۵۹۶۸
  • ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۸
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی گفت: در حال حاضر بیش از ۱۸ هزار صنعتگر این استان در ۶۹ رشته صنایع‌دستی فعالیت دارند که بانوان در این حوزه سهم بیشتری دارند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ علی مستوفیان با بیان اینکه موضوع اشتغال صنایع‌دستی در خراسان شمالی می‌تواند به اقتصاد خانواده محور کمک کند، افزود: با توجه به اینکه استان ما روستا‌های زیادی دارد و تولیدات صنایع‌دستی غالباً در نقاط روستایی و حاشیه شهر‌ها تولید می‌شود و اینکه بخش اعظم صنعتگران استان را بانوان تشکیل می‌دهند؛ لذا حمایت از صنایع‌دستی می‌تواند هم اشتغال و اقتصاد پایدار در نقاط روستایی کمک کند

وی افزود: اقتصاد صنایع‌دستی درون‌زا است و اینکه زنجیره ارزش صنایع‌دستی به ویژه رشته دست‌بافت‌های داری در استان وجود دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی گفت: با برنامه‌ریزی و پیگیری لازم اعتبارات ملی خوبی برای تکمیل، و خرید تجهیزات صنایع‌دستی بازارچه خانه‌های ترویج صنایع‌دستی استان از محل اعتبارات ملی جذب شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۱۸ هزار صنعتگر خراسان شمالی در ۶۹ رشته صنایع‌دستی، چون دست‌بافت‌های داری، نساجی سنتی، سراجی سنتی، سفال و سرامیک و... فعالیت می‌کنند.

منبع: برنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.