به گزارش شهرآرانیوز؛ میلاد حاجیپروانه گفت: پروژه آخرین دیدار را با نام دیگری ازسال۱۴۰۱ شروع به کارکردیم. ما از گذشته در زمینه بانوان و خانواده تحقیقات زیادی انجام داده بودیم و در این راستا به مرحلهای رسیدیم که تمایل داشتیم اثری با نقش اصلی یا سوپرنقش یک زن بسازیم. در مطالعات مختلف، به کتابی رسیدیم که براساس استقبالی که مخاطبان از این اثر داشتند تصمیم گرفتیم با اقتباسی آزاد از آن، اثری تصویری نمایشی تهیه و تولید شود.
وی اظهار کرد: با پیشنهاد ناظر پروژه در ابتدا کارگردانی را آقای وارسته عهدهدار شدند. مدتی هم ایشان کار را پیش بردند ولی در ادامه توافقات لازم پیش نیامد و بدین ترتیب تقریبا از مرداد۱۴۰۲ آقای درخشنده جهت کارگردانی به تیم تولید ملحق شدند. از شهریور ۱۴۰۲، همکاریام با آقای درخشنده آغاز شد وحدود یک سال تولید به طول انجامید.
تهیهکننده سریال «آخرین دیدار» این سریال را اولین سریال با تمرکز و محوریت مادر شهید معرفی کرد و ادامه داد: «آخرین دیدار» اولین سریالی است که نقش اصلیاش با تمرکز بر نقش مادر شهید تولید شده است.
حاجیپروانه تاکنون معمولا در فیلمسازی، فقدان زنانی که کنشگر و فعال باشند، احساس میشده است. در سینمای ایران فارغ از طبقه اجتماعی زنان را در دو فرم بیشتر نمیبینیم. یا زنان در قالب فتنهگر به تصویر کشیده میشوند یا اینکه بسیار منفعلاند. ما در این پروژه بهدنبال نشاندادن زنی هستیم که در عین داشتن زندگی خانوادگی، در اجتماع نیز فعال و کنشگر است. چالش پرداخت به چنین زنی در حوزه اندیشهای این است که پرسیده میشود چطور چنین زنی را پرداخت کنیم که به یک چهره فمینیستی تعبیر نشود. یعنی در عین حال که به خانوادهاش توجه دارد، حضور در اجتماع را هم فعالانه پیگیری میکند. همیشه فعالیت اجتماعی زنان در جامعه جزو مسائل سخت بوده و هنوز هم همینطور است.
منبع: جام جم