مروری بر کارنامه بازیگر خراسانی، به بهانه نقش‌آفرینی‌اش در سریال «بامداد خمار» طلاق، عاقبت یک دنبال‌کننده ساده راهکار‌هایی ساده برای سرگرم‌کردن بچه‌ها در آپارتمان‌های کوچک ۸ اصل کلیدی برای ساختن یک کمد لباس پایدار سهم نابرابر زنان از اقتصاد | واکاوی موانع پنهان کارآفرینی در ایران اشتغال زنان با رویکردی خانواده‌محور | وقتی نادیده‌گرفتن کار خانگی، امنیت اقتصادی زنان را تهدید می‌کند مهلت ارسال آثار به کنگره بین‌المللی شعر زنان مقاومت تمدید شد برگزاری یک کنفرانس بین‌المللی با محوریت زن معاصر و ارزش‌های الهی در دی‌ماه سهم ۳۳ درصدی زنان خراسان رضوی در صدور مجوز‌های کسب‌وکار ترکیب جمعیت زنان سرپرست خانوار، تغییر کرده است احتمال اضافه شدن سرمربی سابق سرخ پوشان به تیم ملی فوتبال زنان هفته چهارم لیگ برتر والیبال زنان برگزار شد| کسب نتیجه برتر برای تیم‌های مدعی قهرمانی نخستین بانویی که به ریاست سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران رسیده بود، درگذشت (۲۹ آذر ۱۴۰۴) اجرای برنامه غربالگری سلامت جسمی زنان سرپرست خانوار در کشور واکنش متفاوت زنان به ابتلا به برخی بیماری‌های عصبی پرسش‌های حقوقی بانوان | از بازنشستگی تا توهین پیامکی، ارث و تغییر نام زنانِ پیوند و تداوم در شاهنامه| از دختران شاه یمن تا مادر منوچهر رج‌به‌رج احیای یک میراث | وقتی تار و پود گذشته دوباره جان می‌گیرد مرگ مادر، فقدانی فراتر از نبودن یک آغوش
سرخط خبرها
لزوم ارتقای قدرت خلاقیت کودکان در مدارس

لزوم ارتقای قدرت خلاقیت کودکان در مدارس

  • کد خبر: ۳۲۱۸۱۹
  • ۲۳ اسفند ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۳
یک روانشناس اجتماعی گفت: باید اجازه دهیم بچه‌ها قدرت خلاقیت‌شان را در مدارس بالا ببرند، کودکی‌شان راکامل کنند و یاد بگیرند برای چالش‌های‌شان، راه حل پیدا کرده و بر مبنای آن عمل کنند تا کودکان خلاق رشد کنند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ علیرضا شریفی‌یزدی با اشاره به برخی عقب‌افتادگی‌ها در سیستم آموزش‌وپرورش، می‌گوید: متاسفانه در کشور ما، نظام آموزشی اوایل قرن ۲۰ که در زمان خودش مناسب بود و کارایی داشت، پس از آن به‌طورکلی کارایی‌اش را از دست داد.

وی ادامه می‌دهد: ما امروزه با یک نظام آموزش‌وپرورش کاملا کهنه و دور از نیاز‌های جامعه، کودکان و نوجوانان روبه‌رو هستیم به شکلی که طی ۱۶هزار ساعت، زمانی که آموزش‌وپرورش طی ۱۲سال از فرزندان ما می‌گیرد، متاسفانه در این نظام آموزشی توجه زیادی به درس زندگی نمی‌شود.

این روانشناس اجتماعی با بیان اینکه آموزش‌وپرورش ما اجازه رشد واقعی و علمی به بچه‌ها نمی‌دهد، می‌افزاید: از آن‌طرف خروجی‌هایش اصلا نیاز‌های جامعه امروز ایران را که بخواهد بنا شود بر توسعه و پیشرفت، پاسخگو نیست. نه به لحاظ شکل کلاس‌داری، نه به لحاظ نحوه انتقال دانش از سوی معلم به دانش‌آموز، نه به لحاظ امکانات آزمایشگاهی، نه به لحاظ ارزشیابی پایان سال و محتوای کتب درسی و نه از نظر شیوه گزینشی که در کنکور داریم، همه اینها سیستم کهنه و ناکارآمدی است که روز به روز این فاصله را نه‌تنها با دیگر کشور‌های دنیا بلکه با سایر کشور‌های منطقه هم بیشتر می‌کند.

شریفی‌یزدی عنوان می‌کند: باید اجازه دهیم بچه‌هاقدرت خلاقیت‌شان رادرمدارس بالاببرندوکودکی‌شان راکامل کنندویادبگیرند برای چالش‌های‌شان، راه حل پیدا کنند و بر مبنای آن عمل کنند تا کودکان خلاق رشد کنند و هم برای خودشان و هم برای آینده این مرز و بوم مفید باشند.

منبع: جام جم

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.