عضویت بیش از ۲۶ هزار نفر از زنان خراسان جنوبی در کتابخانه‌های عمومی این استان از نخستین بانوان واقف خراسانی در قرن های گذشته چه می‌دانید؟ صعود چندپله‌ای بانوان ایرانی در رتبه‌بندی برتری راکت‌به‌دستان دنیا توسعه پایدار با توجه ویژه به توانمندی‌های زنان عملیاتی می‌شود یادگیری مهارت‌های زندگی توسط کودک از طریق رابطه خواهر و برادری افزایش تراکم سلول‌های عصبی در زنان، علت انجام چند فعالیت هم‌زمان توسط آن‌ها ایده‌هایی برای چیدمان و طراحی آشپزخانه‌های کوچک آشنایی با نشانه‌های اعتیاد به فضای مجازی در کودکان اهمیت واکسیناسیون «ب‌ث‌ژ» برای نوزادان در پیشگیری از ابتلای آن‌ها به بیماری سل سلیمی: مادران و زنان در گسترس فرهنگ افطاری ساده نقش پررنگی دارند کسب مقام سوم مشترک بانوان ایران در مسابقات سپک‌تاکرا جام‌جهانی اثرگذاری وجود کروموزوم X دوم در زنان در جلوگیری از آسیب‌های ناشی از پیری در آن‌ها روایت سبک زندگی خدیجه کبری (س) در کتاب «بانوی عاشق» قانون مهریه اصلاح خواهد شد بررسی اثرات ماندگار رضایت پدر و مادر در زندگی فرزندان لزوم نگهداری تخم مرغ در سردترین قسمت یخچال
سرخط خبرها
لزوم ارتقای قدرت خلاقیت کودکان در مدارس

لزوم ارتقای قدرت خلاقیت کودکان در مدارس

  • کد خبر: ۳۲۱۸۱۹
  • ۲۳ اسفند ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۳
یک روانشناس اجتماعی گفت: باید اجازه دهیم بچه‌ها قدرت خلاقیت‌شان را در مدارس بالا ببرند، کودکی‌شان راکامل کنند و یاد بگیرند برای چالش‌های‌شان، راه حل پیدا کرده و بر مبنای آن عمل کنند تا کودکان خلاق رشد کنند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ علیرضا شریفی‌یزدی با اشاره به برخی عقب‌افتادگی‌ها در سیستم آموزش‌وپرورش، می‌گوید: متاسفانه در کشور ما، نظام آموزشی اوایل قرن ۲۰ که در زمان خودش مناسب بود و کارایی داشت، پس از آن به‌طورکلی کارایی‌اش را از دست داد.

وی ادامه می‌دهد: ما امروزه با یک نظام آموزش‌وپرورش کاملا کهنه و دور از نیاز‌های جامعه، کودکان و نوجوانان روبه‌رو هستیم به شکلی که طی ۱۶هزار ساعت، زمانی که آموزش‌وپرورش طی ۱۲سال از فرزندان ما می‌گیرد، متاسفانه در این نظام آموزشی توجه زیادی به درس زندگی نمی‌شود.

این روانشناس اجتماعی با بیان اینکه آموزش‌وپرورش ما اجازه رشد واقعی و علمی به بچه‌ها نمی‌دهد، می‌افزاید: از آن‌طرف خروجی‌هایش اصلا نیاز‌های جامعه امروز ایران را که بخواهد بنا شود بر توسعه و پیشرفت، پاسخگو نیست. نه به لحاظ شکل کلاس‌داری، نه به لحاظ نحوه انتقال دانش از سوی معلم به دانش‌آموز، نه به لحاظ امکانات آزمایشگاهی، نه به لحاظ ارزشیابی پایان سال و محتوای کتب درسی و نه از نظر شیوه گزینشی که در کنکور داریم، همه اینها سیستم کهنه و ناکارآمدی است که روز به روز این فاصله را نه‌تنها با دیگر کشور‌های دنیا بلکه با سایر کشور‌های منطقه هم بیشتر می‌کند.

شریفی‌یزدی عنوان می‌کند: باید اجازه دهیم بچه‌هاقدرت خلاقیت‌شان رادرمدارس بالاببرندوکودکی‌شان راکامل کنندویادبگیرند برای چالش‌های‌شان، راه حل پیدا کنند و بر مبنای آن عمل کنند تا کودکان خلاق رشد کنند و هم برای خودشان و هم برای آینده این مرز و بوم مفید باشند.

منبع: جام جم

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.