پرداخت بیش از ۱۷ میلیارد تومان مستمری ماهانه به خانواده‌های چندقلو در خراسان رضوی قطع اعتبار دولتی برای  بیمه مادران خانه دار روستایی و عشایر خراسان رضوی دارای سه فرزند و بیشتر زنان در سنین ۲۰ تا ۴۰ سال بیشترین فرزندآوری را در کشور دارند شهریور بهترین ماه برای خانه‌تکانی | از پاکیزگی تا پیشگیری از بیماری‌های فصلی ۹ گیاه آپارتمانی سمی که برای کودکان خطرناک هستند! چهره‌های کوچکی که زود بزرگ می‌شوند | پشت پرده بلوغ زودرس چیست؟ پدافند فرهنگی ما به درستی عمل نمی‌کند | انسیه شاه‌حسینی زنگ خطر را برای سینمای ایران به صدا درآورد چگونه والدین شاغل از تحصیل فرزندان عقب نمانند؟ روایت چندلایه «دختران قبیله جنگ» از فوعه تا عشق بی‌سرانجام جزئیات بیشتر از اولین مربی خارجی تیم ملی هندبال زنان ایران فریب مردم با انجام تبلیغات نمک‌های فانتزی پیروزی تیم زیر ۱۶ سال دختران ایران مقابل ازبکستان در رقابت‌های کاپ آسیا ۲۰۲۵ درباره چالشی به نام بلوغ زودرس در کودکان ضرورت ارائه آموزش بهداشت بلوغ به دختران نوجوان سومی خراسانی‌ها در مسابقات قهرمانی دوومیدانی دختران کشور
سرخط خبرها
لزوم ارتقای قدرت خلاقیت کودکان در مدارس

لزوم ارتقای قدرت خلاقیت کودکان در مدارس

  • کد خبر: ۳۲۱۸۱۹
  • ۲۳ اسفند ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۳
یک روانشناس اجتماعی گفت: باید اجازه دهیم بچه‌ها قدرت خلاقیت‌شان را در مدارس بالا ببرند، کودکی‌شان راکامل کنند و یاد بگیرند برای چالش‌های‌شان، راه حل پیدا کرده و بر مبنای آن عمل کنند تا کودکان خلاق رشد کنند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ علیرضا شریفی‌یزدی با اشاره به برخی عقب‌افتادگی‌ها در سیستم آموزش‌وپرورش، می‌گوید: متاسفانه در کشور ما، نظام آموزشی اوایل قرن ۲۰ که در زمان خودش مناسب بود و کارایی داشت، پس از آن به‌طورکلی کارایی‌اش را از دست داد.

وی ادامه می‌دهد: ما امروزه با یک نظام آموزش‌وپرورش کاملا کهنه و دور از نیاز‌های جامعه، کودکان و نوجوانان روبه‌رو هستیم به شکلی که طی ۱۶هزار ساعت، زمانی که آموزش‌وپرورش طی ۱۲سال از فرزندان ما می‌گیرد، متاسفانه در این نظام آموزشی توجه زیادی به درس زندگی نمی‌شود.

این روانشناس اجتماعی با بیان اینکه آموزش‌وپرورش ما اجازه رشد واقعی و علمی به بچه‌ها نمی‌دهد، می‌افزاید: از آن‌طرف خروجی‌هایش اصلا نیاز‌های جامعه امروز ایران را که بخواهد بنا شود بر توسعه و پیشرفت، پاسخگو نیست. نه به لحاظ شکل کلاس‌داری، نه به لحاظ نحوه انتقال دانش از سوی معلم به دانش‌آموز، نه به لحاظ امکانات آزمایشگاهی، نه به لحاظ ارزشیابی پایان سال و محتوای کتب درسی و نه از نظر شیوه گزینشی که در کنکور داریم، همه اینها سیستم کهنه و ناکارآمدی است که روز به روز این فاصله را نه‌تنها با دیگر کشور‌های دنیا بلکه با سایر کشور‌های منطقه هم بیشتر می‌کند.

شریفی‌یزدی عنوان می‌کند: باید اجازه دهیم بچه‌هاقدرت خلاقیت‌شان رادرمدارس بالاببرندوکودکی‌شان راکامل کنندویادبگیرند برای چالش‌های‌شان، راه حل پیدا کنند و بر مبنای آن عمل کنند تا کودکان خلاق رشد کنند و هم برای خودشان و هم برای آینده این مرز و بوم مفید باشند.

منبع: جام جم

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.