شناسایی ۵۱ هزار زن سالمند تنها در ۱۹ استان کشور ۳۰۰۰ وقف توسط بانوان در کشور به ثبت رسیده است ازدواج ساده است یا پیچیده؟ | نکات مهمی که جوانان قبل از ازدواج باید بدانند راهکار‌های اسلامی برای مادران در تربیت آرام فرزندان اعلام برنامه جام ملت‌های زنان آسیا ۲۰۲۵ بررسی تجربه تاریخی زنان در هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی لزوم ورود اقتصاددانان به طرح کاهش سقف مهریه به ۱۴ سکه معرفی یک کتاب عاشقانه در سالروز ازدواج حضرت فاطمه (س) و حضرت علی (ع) عمل کردن به تقسیم ارثی که به صورت مساوی میان دختر و پسر انجام شده، چه حکمی دارد؟ نقش مؤثر زنان روستایی در اقتصاد کشاورزی توقف مرحله فینال جام فوتبال زنان منطقه لندن و جنوب شرقی انگلیس با نمایش پرچم فلسطین توسط هواداران دو تیم نقش آموزش و خانواده در مواجهه دختران با قاعدگی و شرایط بلوغ | آگاهانه تا بلوغ لزوم الگوگیری بانوان طلبه از سیره علمی، معنوی و اجتماعی حضرت معصومه (س) تبیین الگوی سوم زن مسلمان، محور فعالیت‌های مرکز مطالعات راهبردی زنان و خانواده سازمان بسیج اساتید کشور برگزاری پنجمین همایش بین‌المللی حورا انسیه (س) با محوریت رسالت زن در تحولات جهانی
سرخط خبرها
لزوم ارتقای قدرت خلاقیت کودکان در مدارس

لزوم ارتقای قدرت خلاقیت کودکان در مدارس

  • کد خبر: ۳۲۱۸۱۹
  • ۲۳ اسفند ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۳
یک روانشناس اجتماعی گفت: باید اجازه دهیم بچه‌ها قدرت خلاقیت‌شان را در مدارس بالا ببرند، کودکی‌شان راکامل کنند و یاد بگیرند برای چالش‌های‌شان، راه حل پیدا کرده و بر مبنای آن عمل کنند تا کودکان خلاق رشد کنند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ علیرضا شریفی‌یزدی با اشاره به برخی عقب‌افتادگی‌ها در سیستم آموزش‌وپرورش، می‌گوید: متاسفانه در کشور ما، نظام آموزشی اوایل قرن ۲۰ که در زمان خودش مناسب بود و کارایی داشت، پس از آن به‌طورکلی کارایی‌اش را از دست داد.

وی ادامه می‌دهد: ما امروزه با یک نظام آموزش‌وپرورش کاملا کهنه و دور از نیاز‌های جامعه، کودکان و نوجوانان روبه‌رو هستیم به شکلی که طی ۱۶هزار ساعت، زمانی که آموزش‌وپرورش طی ۱۲سال از فرزندان ما می‌گیرد، متاسفانه در این نظام آموزشی توجه زیادی به درس زندگی نمی‌شود.

این روانشناس اجتماعی با بیان اینکه آموزش‌وپرورش ما اجازه رشد واقعی و علمی به بچه‌ها نمی‌دهد، می‌افزاید: از آن‌طرف خروجی‌هایش اصلا نیاز‌های جامعه امروز ایران را که بخواهد بنا شود بر توسعه و پیشرفت، پاسخگو نیست. نه به لحاظ شکل کلاس‌داری، نه به لحاظ نحوه انتقال دانش از سوی معلم به دانش‌آموز، نه به لحاظ امکانات آزمایشگاهی، نه به لحاظ ارزشیابی پایان سال و محتوای کتب درسی و نه از نظر شیوه گزینشی که در کنکور داریم، همه اینها سیستم کهنه و ناکارآمدی است که روز به روز این فاصله را نه‌تنها با دیگر کشور‌های دنیا بلکه با سایر کشور‌های منطقه هم بیشتر می‌کند.

شریفی‌یزدی عنوان می‌کند: باید اجازه دهیم بچه‌هاقدرت خلاقیت‌شان رادرمدارس بالاببرندوکودکی‌شان راکامل کنندویادبگیرند برای چالش‌های‌شان، راه حل پیدا کنند و بر مبنای آن عمل کنند تا کودکان خلاق رشد کنند و هم برای خودشان و هم برای آینده این مرز و بوم مفید باشند.

منبع: جام جم

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.