صدور گواهینامه موتورسیکلت برای بانوان در انتظار مصوبه مجلس لزوم الگوگیری بانوان طلبه از سیره علمی، معنوی و اجتماعی حضرت معصومه (س) تبیین الگوی سوم زن مسلمان، محور فعالیت‌های مرکز مطالعات راهبردی زنان و خانواده سازمان بسیج اساتید کشور برگزاری پنجمین همایش بین‌المللی حورا انسیه (س) با محوریت رسالت زن در تحولات جهانی اجرای یک پویش مردمی برای حمایت جدی از بانوی ایرانی و فعال مدنی بازداشت شده در پاریس جایگاه محوری مادران در شکل‌گیری نهضت جهانی شیرخوارگان حسینی توجه بسیار شهید رئیسی به آسیب‌های حوزه زنان و خانواده نگاهی به پیامدهای منفی حمایت بیش از حد والدین از فرزندان ۸۰ درصد تیم ملی نت‌بال بانوان ایران از بازیکنان بسکتبال هستند ابتلای درصد قابل توجهی از زنان به اختلالات تیروئیدی در کشور رقابت تیم ملی والیبال زنان ایران با تیم‌های قدرتمند آسیا در نخستین دوره مسابقات والیبال جام ملت‌های زنان آسیا چگونه زن مسلمان می‌تواند الگوی تمدن نوین اسلامی باشد؟ پیشگیری از بروز اختلالات رشدی جنین با مصرف مکمل یدوفولیک در سه ماهه اول بارداری ایجاد ائتلاف جهانی به منظور حمایت از خانواده بررسی ارتباط میان کمبود ویتامین D مادر در دوران بارداری و چاقی کودکان در دوران رشد پیشنهاد مهریه ۱۴سکه‌ای به‌معنای اجبار یا سقف قانونی نیست فراگیرشدن تجرد قطعی دختران، عامل بالابردن حساسیت زنانه‌شدن سالمندی در کشور
سرخط خبرها
لزوم ارتقای قدرت خلاقیت کودکان در مدارس

لزوم ارتقای قدرت خلاقیت کودکان در مدارس

  • کد خبر: ۳۲۱۸۱۹
  • ۲۳ اسفند ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۳
یک روانشناس اجتماعی گفت: باید اجازه دهیم بچه‌ها قدرت خلاقیت‌شان را در مدارس بالا ببرند، کودکی‌شان راکامل کنند و یاد بگیرند برای چالش‌های‌شان، راه حل پیدا کرده و بر مبنای آن عمل کنند تا کودکان خلاق رشد کنند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ علیرضا شریفی‌یزدی با اشاره به برخی عقب‌افتادگی‌ها در سیستم آموزش‌وپرورش، می‌گوید: متاسفانه در کشور ما، نظام آموزشی اوایل قرن ۲۰ که در زمان خودش مناسب بود و کارایی داشت، پس از آن به‌طورکلی کارایی‌اش را از دست داد.

وی ادامه می‌دهد: ما امروزه با یک نظام آموزش‌وپرورش کاملا کهنه و دور از نیاز‌های جامعه، کودکان و نوجوانان روبه‌رو هستیم به شکلی که طی ۱۶هزار ساعت، زمانی که آموزش‌وپرورش طی ۱۲سال از فرزندان ما می‌گیرد، متاسفانه در این نظام آموزشی توجه زیادی به درس زندگی نمی‌شود.

این روانشناس اجتماعی با بیان اینکه آموزش‌وپرورش ما اجازه رشد واقعی و علمی به بچه‌ها نمی‌دهد، می‌افزاید: از آن‌طرف خروجی‌هایش اصلا نیاز‌های جامعه امروز ایران را که بخواهد بنا شود بر توسعه و پیشرفت، پاسخگو نیست. نه به لحاظ شکل کلاس‌داری، نه به لحاظ نحوه انتقال دانش از سوی معلم به دانش‌آموز، نه به لحاظ امکانات آزمایشگاهی، نه به لحاظ ارزشیابی پایان سال و محتوای کتب درسی و نه از نظر شیوه گزینشی که در کنکور داریم، همه اینها سیستم کهنه و ناکارآمدی است که روز به روز این فاصله را نه‌تنها با دیگر کشور‌های دنیا بلکه با سایر کشور‌های منطقه هم بیشتر می‌کند.

شریفی‌یزدی عنوان می‌کند: باید اجازه دهیم بچه‌هاقدرت خلاقیت‌شان رادرمدارس بالاببرندوکودکی‌شان راکامل کنندویادبگیرند برای چالش‌های‌شان، راه حل پیدا کنند و بر مبنای آن عمل کنند تا کودکان خلاق رشد کنند و هم برای خودشان و هم برای آینده این مرز و بوم مفید باشند.

منبع: جام جم

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.