شهیده کرباسی؛ بانوی مقاومت، الگوی سوم زن مسلمان شیوع اختلالات اضطرابی در زنان بیشتر از مردان نشانه‌های عدم بلوغ فکری همسران پس از ازدواج سراب جراحی‌های زیبایی در شبکه‌های اجتماعی تکرار افتخار آفرینی دختران ایران|برد تاریخی تیم ملی هندبال برابر چین قهرمانی دختران کبدی کار خراسان رضوی در المپیاد ورزشی کشور ماجرا‌های عجیب مهریه در ایران| شگفتانه‌های صفحه پنجم عقدنامه برد شیرین دختران تیم ملی کبدی در دومین دیدار در رقابت‌های آسیایی تاریخچه‌ای عجیب از مدشدن نوعی پتوی نمدی در ایران توانمندسازی زنان سرپرست‌خانوار، ابعاد مختلف دارد اصلی‌ترین مانع بر سر راه فرزندآوری چیست؟ نگاهی جامع به کلید‌های توانمندسازی زنان در حوزه اشتغال و کارآفرینی تیم بسکتبال دختران خراسان رضوی، میزبان لیگ نوجوانان اعزام تنها ملی‌پوش خراسانی به تورنمنت سه جانبه  هندوستان اندازه‌گیری تراکم استخوان، قطعی‌ترین روش شناسایی پوکی استخوان وزن نامطلوب حدود ۳۰ درصد از مادران باردار در دوران بارداری رابطه عجیب اختلال یادگیری با مشق شب دانش آموزان زنان ایرانی، الهام‌بخش‌ترین زنان دنیا ردپای فرهنگ ایرانی در مشکلات اقتصادی زنان
سرخط خبرها
لزوم ارتقای قدرت خلاقیت کودکان در مدارس

لزوم ارتقای قدرت خلاقیت کودکان در مدارس

  • کد خبر: ۳۲۱۸۱۹
  • ۲۳ اسفند ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۳
یک روانشناس اجتماعی گفت: باید اجازه دهیم بچه‌ها قدرت خلاقیت‌شان را در مدارس بالا ببرند، کودکی‌شان راکامل کنند و یاد بگیرند برای چالش‌های‌شان، راه حل پیدا کرده و بر مبنای آن عمل کنند تا کودکان خلاق رشد کنند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ علیرضا شریفی‌یزدی با اشاره به برخی عقب‌افتادگی‌ها در سیستم آموزش‌وپرورش، می‌گوید: متاسفانه در کشور ما، نظام آموزشی اوایل قرن ۲۰ که در زمان خودش مناسب بود و کارایی داشت، پس از آن به‌طورکلی کارایی‌اش را از دست داد.

وی ادامه می‌دهد: ما امروزه با یک نظام آموزش‌وپرورش کاملا کهنه و دور از نیاز‌های جامعه، کودکان و نوجوانان روبه‌رو هستیم به شکلی که طی ۱۶هزار ساعت، زمانی که آموزش‌وپرورش طی ۱۲سال از فرزندان ما می‌گیرد، متاسفانه در این نظام آموزشی توجه زیادی به درس زندگی نمی‌شود.

این روانشناس اجتماعی با بیان اینکه آموزش‌وپرورش ما اجازه رشد واقعی و علمی به بچه‌ها نمی‌دهد، می‌افزاید: از آن‌طرف خروجی‌هایش اصلا نیاز‌های جامعه امروز ایران را که بخواهد بنا شود بر توسعه و پیشرفت، پاسخگو نیست. نه به لحاظ شکل کلاس‌داری، نه به لحاظ نحوه انتقال دانش از سوی معلم به دانش‌آموز، نه به لحاظ امکانات آزمایشگاهی، نه به لحاظ ارزشیابی پایان سال و محتوای کتب درسی و نه از نظر شیوه گزینشی که در کنکور داریم، همه اینها سیستم کهنه و ناکارآمدی است که روز به روز این فاصله را نه‌تنها با دیگر کشور‌های دنیا بلکه با سایر کشور‌های منطقه هم بیشتر می‌کند.

شریفی‌یزدی عنوان می‌کند: باید اجازه دهیم بچه‌هاقدرت خلاقیت‌شان رادرمدارس بالاببرندوکودکی‌شان راکامل کنندویادبگیرند برای چالش‌های‌شان، راه حل پیدا کنند و بر مبنای آن عمل کنند تا کودکان خلاق رشد کنند و هم برای خودشان و هم برای آینده این مرز و بوم مفید باشند.

منبع: جام جم

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.