قد کشیدن آیات| درباره هئیت دخترانه حضرت رقیه (س) که با محوریت فعالیت قرآنی ۲ خواهر فعال است کتابت قرآن کریم توسط یک بانوی دانشجوی هندی چالشی به نام اختلال یادگیری در کودکان اهمیت بالای سن زنان برای بارداری تثبیت «حقوق اجتماعی زنان» با ظهور اسلام کسب یک رکورد جدید باشگاهی در رقابت‌های دوومیدانی قهرمانی باشگاه‌های بانوان کشور تجلیل مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی از اولین بانوی اسیر دفاع مقدس «معصومه آباد»، قهرمان استخبارات بعثی‌ها در آغوش گرفتن کودک چه فوایدی دارد؟ آشنایی با ژن‌هایی که از مادر به فرزند منتقل می‌شود آیا مصرف قرص آهن در دوران بارداری موجب افزایش وزن جنین می‌شود؟ ابتلای ۳۷ درصد از زنان خراسان شمالی به پوکی استخوان فردوسی ثامن، نماینده جدید مشهد در لیگ برتر فوتسال بانوان کشور کسب مقام سوم توسط تیم ملی دختران بسکتبال ۳ به ۳ ایران در رقابت‌های لیگ ملت‌های آسیا جزئیاتی از آمار شهدا و ایثارگری‌های زنان در دوران دفاع مقدس ۵ زن ایرانی که سال‌ها در اردوگاه‌های عراق اسیر بودند را بیشتر بشناسیم عوامل موثر در شکل‌گیری یک رابطه صمیمی و عمیق بین مادر و دختر نقش موثر افق رسانه‌ای زن مسلمان در ایجاد تحولات بزرگ در منطقه
سرخط خبرها
لزوم ارتقای قدرت خلاقیت کودکان در مدارس

لزوم ارتقای قدرت خلاقیت کودکان در مدارس

  • کد خبر: ۳۲۱۸۱۹
  • ۲۳ اسفند ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۳
یک روانشناس اجتماعی گفت: باید اجازه دهیم بچه‌ها قدرت خلاقیت‌شان را در مدارس بالا ببرند، کودکی‌شان راکامل کنند و یاد بگیرند برای چالش‌های‌شان، راه حل پیدا کرده و بر مبنای آن عمل کنند تا کودکان خلاق رشد کنند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ علیرضا شریفی‌یزدی با اشاره به برخی عقب‌افتادگی‌ها در سیستم آموزش‌وپرورش، می‌گوید: متاسفانه در کشور ما، نظام آموزشی اوایل قرن ۲۰ که در زمان خودش مناسب بود و کارایی داشت، پس از آن به‌طورکلی کارایی‌اش را از دست داد.

وی ادامه می‌دهد: ما امروزه با یک نظام آموزش‌وپرورش کاملا کهنه و دور از نیاز‌های جامعه، کودکان و نوجوانان روبه‌رو هستیم به شکلی که طی ۱۶هزار ساعت، زمانی که آموزش‌وپرورش طی ۱۲سال از فرزندان ما می‌گیرد، متاسفانه در این نظام آموزشی توجه زیادی به درس زندگی نمی‌شود.

این روانشناس اجتماعی با بیان اینکه آموزش‌وپرورش ما اجازه رشد واقعی و علمی به بچه‌ها نمی‌دهد، می‌افزاید: از آن‌طرف خروجی‌هایش اصلا نیاز‌های جامعه امروز ایران را که بخواهد بنا شود بر توسعه و پیشرفت، پاسخگو نیست. نه به لحاظ شکل کلاس‌داری، نه به لحاظ نحوه انتقال دانش از سوی معلم به دانش‌آموز، نه به لحاظ امکانات آزمایشگاهی، نه به لحاظ ارزشیابی پایان سال و محتوای کتب درسی و نه از نظر شیوه گزینشی که در کنکور داریم، همه اینها سیستم کهنه و ناکارآمدی است که روز به روز این فاصله را نه‌تنها با دیگر کشور‌های دنیا بلکه با سایر کشور‌های منطقه هم بیشتر می‌کند.

شریفی‌یزدی عنوان می‌کند: باید اجازه دهیم بچه‌هاقدرت خلاقیت‌شان رادرمدارس بالاببرندوکودکی‌شان راکامل کنندویادبگیرند برای چالش‌های‌شان، راه حل پیدا کنند و بر مبنای آن عمل کنند تا کودکان خلاق رشد کنند و هم برای خودشان و هم برای آینده این مرز و بوم مفید باشند.

منبع: جام جم

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.