اولین رویداد «دختران نقش‌آفرین» دانشگاه‌های آزاد واحد خراسان رضوی در مشهد برگزار شد ویدئو| مادرانه| روایتی از دلتنگی مادران شهدا| شهید مرتضی معینی محولاتی نقش مادری استادان زن در فضای دانشگاه‌ها کسب عنوان نخست کنگره ملی شعر خلیج فارس توسط بانوی شاعر مشهدی راه‌اندازی جایزه ویژه زنان عربی توسط وزارت فرهنگ فلسطین ضرورت استفاده از روانشناسی اسلامی برای تسهیل عبور خانواده‌ها از چالش‌های مختلف پیشگیری از اختلافات در زندگی مشترک با شروط ضمن عقد لزوم مصرف مکمل کلسیم توسط زنان درباره مراقبت کنندگان از سلامت بانوان در روز جهانی ماما | ماما‌ها هم قدم با  مادر‌ها پرسش حقوقی زنان | فراهم‌بودن امکان اخذ شناسنامه برای فرزند حاصل از ازدواج زن ایرانی با مرد خارجی آغاز سومین دوره جام ملت‌های فوتسال زنان آسیا از سه‌شنبه (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴) در قاره کهن انجام بیش از ۶۰ درصد زایمان‌های طبیعی کشور توسط ماما‌ها برگزاری کارگاه «الگوی سوم زن مسلمان» در رویداد «بانوی مجاهد» به میزبانی مشهد وسواس دختران در انتخاب اصلح همسر، عامل مهم تجرد قطعی آن‌ها در ازدواج
سرخط خبرها
لزوم ارتقای قدرت خلاقیت کودکان در مدارس

لزوم ارتقای قدرت خلاقیت کودکان در مدارس

  • کد خبر: ۳۲۱۸۱۹
  • ۲۳ اسفند ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۳
یک روانشناس اجتماعی گفت: باید اجازه دهیم بچه‌ها قدرت خلاقیت‌شان را در مدارس بالا ببرند، کودکی‌شان راکامل کنند و یاد بگیرند برای چالش‌های‌شان، راه حل پیدا کرده و بر مبنای آن عمل کنند تا کودکان خلاق رشد کنند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ علیرضا شریفی‌یزدی با اشاره به برخی عقب‌افتادگی‌ها در سیستم آموزش‌وپرورش، می‌گوید: متاسفانه در کشور ما، نظام آموزشی اوایل قرن ۲۰ که در زمان خودش مناسب بود و کارایی داشت، پس از آن به‌طورکلی کارایی‌اش را از دست داد.

وی ادامه می‌دهد: ما امروزه با یک نظام آموزش‌وپرورش کاملا کهنه و دور از نیاز‌های جامعه، کودکان و نوجوانان روبه‌رو هستیم به شکلی که طی ۱۶هزار ساعت، زمانی که آموزش‌وپرورش طی ۱۲سال از فرزندان ما می‌گیرد، متاسفانه در این نظام آموزشی توجه زیادی به درس زندگی نمی‌شود.

این روانشناس اجتماعی با بیان اینکه آموزش‌وپرورش ما اجازه رشد واقعی و علمی به بچه‌ها نمی‌دهد، می‌افزاید: از آن‌طرف خروجی‌هایش اصلا نیاز‌های جامعه امروز ایران را که بخواهد بنا شود بر توسعه و پیشرفت، پاسخگو نیست. نه به لحاظ شکل کلاس‌داری، نه به لحاظ نحوه انتقال دانش از سوی معلم به دانش‌آموز، نه به لحاظ امکانات آزمایشگاهی، نه به لحاظ ارزشیابی پایان سال و محتوای کتب درسی و نه از نظر شیوه گزینشی که در کنکور داریم، همه اینها سیستم کهنه و ناکارآمدی است که روز به روز این فاصله را نه‌تنها با دیگر کشور‌های دنیا بلکه با سایر کشور‌های منطقه هم بیشتر می‌کند.

شریفی‌یزدی عنوان می‌کند: باید اجازه دهیم بچه‌هاقدرت خلاقیت‌شان رادرمدارس بالاببرندوکودکی‌شان راکامل کنندویادبگیرند برای چالش‌های‌شان، راه حل پیدا کنند و بر مبنای آن عمل کنند تا کودکان خلاق رشد کنند و هم برای خودشان و هم برای آینده این مرز و بوم مفید باشند.

منبع: جام جم

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.