به گزارش شهرآرانیوز؛ علیرضا شریفییزدی با اشاره به برخی عقبافتادگیها در سیستم آموزشوپرورش، میگوید: متاسفانه در کشور ما، نظام آموزشی اوایل قرن ۲۰ که در زمان خودش مناسب بود و کارایی داشت، پس از آن بهطورکلی کاراییاش را از دست داد.
وی ادامه میدهد: ما امروزه با یک نظام آموزشوپرورش کاملا کهنه و دور از نیازهای جامعه، کودکان و نوجوانان روبهرو هستیم به شکلی که طی ۱۶هزار ساعت، زمانی که آموزشوپرورش طی ۱۲سال از فرزندان ما میگیرد، متاسفانه در این نظام آموزشی توجه زیادی به درس زندگی نمیشود.
این روانشناس اجتماعی با بیان اینکه آموزشوپرورش ما اجازه رشد واقعی و علمی به بچهها نمیدهد، میافزاید: از آنطرف خروجیهایش اصلا نیازهای جامعه امروز ایران را که بخواهد بنا شود بر توسعه و پیشرفت، پاسخگو نیست. نه به لحاظ شکل کلاسداری، نه به لحاظ نحوه انتقال دانش از سوی معلم به دانشآموز، نه به لحاظ امکانات آزمایشگاهی، نه به لحاظ ارزشیابی پایان سال و محتوای کتب درسی و نه از نظر شیوه گزینشی که در کنکور داریم، همه اینها سیستم کهنه و ناکارآمدی است که روز به روز این فاصله را نهتنها با دیگر کشورهای دنیا بلکه با سایر کشورهای منطقه هم بیشتر میکند.
شریفییزدی عنوان میکند: باید اجازه دهیم بچههاقدرت خلاقیتشان رادرمدارس بالاببرندوکودکیشان راکامل کنندویادبگیرند برای چالشهایشان، راه حل پیدا کنند و بر مبنای آن عمل کنند تا کودکان خلاق رشد کنند و هم برای خودشان و هم برای آینده این مرز و بوم مفید باشند.
منبع: جام جم