درباره زینت ملک، بانوی قجری شاعر، و میراث ادبی او | «زینت از جمله مردان جهان کم نَبُوَد» برای اولین‌بار یک بانوی رسانه‌ای بر صندلی ریاست خانه مطبوعات خراسان رضوی نشست آغاز عملیات ساخت نیروگاه خورشیدی تجمیعی کالو با هدف توانمندسازی اقتصادی بانوان در کلات نقش پیشرانی زنان در مدیریت و عواطف احساس جامعه بررسی نقش هیئت‌های مذهبی در تقویت تاب‌آوری روانی خانواده‌ها در شرایط بحران اعلام میانگین سن ازدواج در کشور لزوم آموزش نقش‌های مشارکتی از کودکی در خانواده تویی آخرین امیدم | روایت عشق ابدی در نامه‌ نرسیده یک همسر آزاده مشهدی + تصویر پرستاری و مدیریت پشت جبهه، یکی از رسالت‌های مهم حضرت زینب (س) در واقعه عاشورا تضعیف جایگاه خانواده ایرانی، هدف مهم دشمنان حضور دسته‌جمعی زنان پشت هیئت‌های عزاداری مردان چه حکمی دارد؟ لزوم بازطراحی ساختار اشتغال برای تحقق الگوی سوم زن مسلمان دستورپخت حلوا عربی در خانه+ فیلم معراج شهدا، روایتی از جنس اشک و ایثار چرا مداح معروف ثواب مداحی‌اش را به مادران تقدیم کرد؟ پیروزی تیم‌ملی بسکتبال بانوان ایران با دو یار خراسانی‌اش در دیدار دوستانه در چین
سرخط خبرها
لزوم ارتقای قدرت خلاقیت کودکان در مدارس

لزوم ارتقای قدرت خلاقیت کودکان در مدارس

  • کد خبر: ۳۲۱۸۱۹
  • ۲۳ اسفند ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۳
یک روانشناس اجتماعی گفت: باید اجازه دهیم بچه‌ها قدرت خلاقیت‌شان را در مدارس بالا ببرند، کودکی‌شان راکامل کنند و یاد بگیرند برای چالش‌های‌شان، راه حل پیدا کرده و بر مبنای آن عمل کنند تا کودکان خلاق رشد کنند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ علیرضا شریفی‌یزدی با اشاره به برخی عقب‌افتادگی‌ها در سیستم آموزش‌وپرورش، می‌گوید: متاسفانه در کشور ما، نظام آموزشی اوایل قرن ۲۰ که در زمان خودش مناسب بود و کارایی داشت، پس از آن به‌طورکلی کارایی‌اش را از دست داد.

وی ادامه می‌دهد: ما امروزه با یک نظام آموزش‌وپرورش کاملا کهنه و دور از نیاز‌های جامعه، کودکان و نوجوانان روبه‌رو هستیم به شکلی که طی ۱۶هزار ساعت، زمانی که آموزش‌وپرورش طی ۱۲سال از فرزندان ما می‌گیرد، متاسفانه در این نظام آموزشی توجه زیادی به درس زندگی نمی‌شود.

این روانشناس اجتماعی با بیان اینکه آموزش‌وپرورش ما اجازه رشد واقعی و علمی به بچه‌ها نمی‌دهد، می‌افزاید: از آن‌طرف خروجی‌هایش اصلا نیاز‌های جامعه امروز ایران را که بخواهد بنا شود بر توسعه و پیشرفت، پاسخگو نیست. نه به لحاظ شکل کلاس‌داری، نه به لحاظ نحوه انتقال دانش از سوی معلم به دانش‌آموز، نه به لحاظ امکانات آزمایشگاهی، نه به لحاظ ارزشیابی پایان سال و محتوای کتب درسی و نه از نظر شیوه گزینشی که در کنکور داریم، همه اینها سیستم کهنه و ناکارآمدی است که روز به روز این فاصله را نه‌تنها با دیگر کشور‌های دنیا بلکه با سایر کشور‌های منطقه هم بیشتر می‌کند.

شریفی‌یزدی عنوان می‌کند: باید اجازه دهیم بچه‌هاقدرت خلاقیت‌شان رادرمدارس بالاببرندوکودکی‌شان راکامل کنندویادبگیرند برای چالش‌های‌شان، راه حل پیدا کنند و بر مبنای آن عمل کنند تا کودکان خلاق رشد کنند و هم برای خودشان و هم برای آینده این مرز و بوم مفید باشند.

منبع: جام جم

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.