کاهش ۹ درصدی آمار طلاق در خراسان شمالی نقش مادران در تربیت نسل منتظر لزوم ارتقای قدرت خلاقیت کودکان در مدارس روایت زهرا داوودنژاد از بازی در نقش مادر دکتر بهاروند، دانشمند ایرانی، در سریال «ذهن زیبا» هزینه مهدکودک به مادران شاغل پرداخت می‌شود | بخش خصوصی از قانون دورکاری والدین در تعطیلی مدارس پیروی نمی‌کند روایت مشهورترین داور زن فوتسال ایران در دنیا از فعالیت در حوزه داوری افزایش تعداد زنان کارآفرین کشور در زمینه فناوری و اقتصاد دیجیتال آسیب‌های نگهداری از حیوانات خانگی برای خانواده عنوان «نایب‌رئیس کمیته توسعه راگبی آسیا» به یک زن ایرانی رسید مروری بر نقش آفرینی زنان در دفاع مقدس حریفان ایران در لیگ والیبال قهرمانان زنان آسیا مشخص شدند نگاهی به نماد‌ها و وجوه فطری بازیگری لیلا حاتمی ۲۰ درصد زنان سرپرست خانوار به علت فوت همسر در تصادف، تحت پوشش بهزیستی قرار گرفتند پدر در تربیت و حمایت اقتصادی از دختران چه نقشی دارد؟ ویدئو| مادرانه| روایتی از دلتنگی مادران شهدا| شهید محمدرضا خالقی شیرزاده یائسگی زودرس، عامل مهم افزایش خطر دیابت در زنان کمتر از ۴۰ سال سهم ۱۰ درصدی مدیریت زنان کشور در شرکت‌های دانش‌بنیان طرز تهیه شیرینی کره‌ای گردویی مخصوص عید نوروز در خانه + فیلم احتمال ۶۲ درصدی ابتلا به سرطان‌های پوست و خون در افراد دارای خالکوبی
سرخط خبرها
لزوم ارتقای قدرت خلاقیت کودکان در مدارس

لزوم ارتقای قدرت خلاقیت کودکان در مدارس

  • کد خبر: ۳۲۱۸۱۹
  • ۲۳ اسفند ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۳
یک روانشناس اجتماعی گفت: باید اجازه دهیم بچه‌ها قدرت خلاقیت‌شان را در مدارس بالا ببرند، کودکی‌شان راکامل کنند و یاد بگیرند برای چالش‌های‌شان، راه حل پیدا کرده و بر مبنای آن عمل کنند تا کودکان خلاق رشد کنند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ علیرضا شریفی‌یزدی با اشاره به برخی عقب‌افتادگی‌ها در سیستم آموزش‌وپرورش، می‌گوید: متاسفانه در کشور ما، نظام آموزشی اوایل قرن ۲۰ که در زمان خودش مناسب بود و کارایی داشت، پس از آن به‌طورکلی کارایی‌اش را از دست داد.

وی ادامه می‌دهد: ما امروزه با یک نظام آموزش‌وپرورش کاملا کهنه و دور از نیاز‌های جامعه، کودکان و نوجوانان روبه‌رو هستیم به شکلی که طی ۱۶هزار ساعت، زمانی که آموزش‌وپرورش طی ۱۲سال از فرزندان ما می‌گیرد، متاسفانه در این نظام آموزشی توجه زیادی به درس زندگی نمی‌شود.

این روانشناس اجتماعی با بیان اینکه آموزش‌وپرورش ما اجازه رشد واقعی و علمی به بچه‌ها نمی‌دهد، می‌افزاید: از آن‌طرف خروجی‌هایش اصلا نیاز‌های جامعه امروز ایران را که بخواهد بنا شود بر توسعه و پیشرفت، پاسخگو نیست. نه به لحاظ شکل کلاس‌داری، نه به لحاظ نحوه انتقال دانش از سوی معلم به دانش‌آموز، نه به لحاظ امکانات آزمایشگاهی، نه به لحاظ ارزشیابی پایان سال و محتوای کتب درسی و نه از نظر شیوه گزینشی که در کنکور داریم، همه اینها سیستم کهنه و ناکارآمدی است که روز به روز این فاصله را نه‌تنها با دیگر کشور‌های دنیا بلکه با سایر کشور‌های منطقه هم بیشتر می‌کند.

شریفی‌یزدی عنوان می‌کند: باید اجازه دهیم بچه‌هاقدرت خلاقیت‌شان رادرمدارس بالاببرندوکودکی‌شان راکامل کنندویادبگیرند برای چالش‌های‌شان، راه حل پیدا کنند و بر مبنای آن عمل کنند تا کودکان خلاق رشد کنند و هم برای خودشان و هم برای آینده این مرز و بوم مفید باشند.

منبع: جام جم

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.