روایت هایی مستندگونه از اهدای طلا توسط زنان به محور مقاومت در کتاب «جان و دل» صدور پیام دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) خطاب به بانوان و مادران ایرانی| امروز پیام نذر‌های مادران ایران به جهانیان رسیده است مهم‌ترین مأموریت زن تراز انقلاب اسلامی چیست؟ نقش مهم وراثت در چندقلوزایی اشک عشق پای دوخت ۱۳هزار لباس برای مراسم جهانی شیرخوارگان حضرت علی‌اصغر(ع) در حرم مطهر رضوی پیمان عاشقانه زوج‌های مشهدی در دل روز‌های جنگ تربیت بانوان کنشگر بین‌المللی، اولویت مهمی برای دوران پساجنگ تحمیلی رژیم صهیونیستی به ایران مشهدی‌ها الگویی از مقاومت، امید و عشق به زندگی در سایه جنگ شهادت یاسمین باکوئی در حملات رژیم صهیونیستی، داغی بر دل دانشگاه شریف شهدای پزشک زن ایرانی در حمله رژیم صهیونیستی را بشناسیم؟ توصیه‌های یک روانشناس برای پر کردن اوقات فراغت کودکان با رویکردی هوشمندانه خانواده‌های شهدا «خاکریز دوم» در برابر دشمنان هستند ۱.۸ میلیون بانوی در  سن باروری، مخاطب طرح ملی آمایش امید در  مشهد درباره عوارض سزارین‌های تقویمی| تنها ۲ تا ۳ درصد سزارین‌ها به درخواست مادر است خرده‌روایت‌هایی از زبان ۴۰ زن و همسر بازمانده از فاجعه انفجار هم‌زمان ۴ هزار پیجر در لبنان در کتاب «دشواری مبارک» سهم خراسان جنوبی از تسهیلات فرزندآوری تنها ۰.۴۵ درصد است زنان، کنترل‌گران عاطفی جامعه در بحبوحه جنگ مادر، روح خانه ایرانی و زیرساخت آن است
سرخط خبرها
الگوی سوم زن مسلمان از ارزش‌های دینی نشئت می‌گیرد

الگوی سوم زن مسلمان از ارزش‌های دینی نشئت می‌گیرد

  • کد خبر: ۳۲۴۱۰۴
  • ۱۱ فروردين ۱۴۰۴ - ۱۸:۳۵
یک فعال فرهنگی با اشاره به اینکه الگوی سوم زن مسلمان از ارزش‌های دینی نشئت می‌گیرد، گفت: این الگو اصول ثابتی مانند خانواده‌مداری دارد که با توجه به فرهنگ‌های مختلف نوع بروز و ظهور آن متفاوت است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ سعیده رحیمی در رابطه با تأثیر فرهنگ‌های مختلف بر الگوی سوم زن، عنوان کرد: الگوی سوم زن پدیده‌ای جدا از فرهنگ‌ها و زندگی افراد نیست.

وی گفت: الگوی سوم زن بیان می‌کند که زن پیشران انقلاب اسلامی و کسی که میتواند هدایت عمومی جامعه را چه در انقلاب اسلامی ایران و چه در سایر تحولات اجتماعی به دست بگیرد.

این فعال فرهنگی و مدرس حوزه افزود: الگوی سوم زن، سنتی که انفعال زن را در بر دارد کنار می‌زند و از سوی دیگر کارآمدی و فعالیت‌هایی نیز که ناشی از تبرج و ابتذال باشد را هم حذف می‌کند. در این الگو زن نقش اصیل خودش را که بر اساس باور‌های اسلامی و چارچوب دین ایفا می‌کند.

رحیمی یادآور شد: وقتی تاریخ شفاهی زنان در فرهنگ‌ها و کشور‌های مختلف را بررسی کنیم این مساله روشن می‌شود؛ مثلا در جامعه ایران که متشکل از اقوام و نژاد‌های مختلف ترک، فارس، عرب و لر است که زبان و فرهنگ مختلفی با یکدیگر دارند، اما الگو‌های بسیار خوبی پس از انقلاب اسلامی داشتند که نمونه‌هایی از الگوی سوم زن هستند.

وی با اشاره به اینکه الگوی سوم زن مسلمان از ارزش‌های دینی نشأت می‌گیرد، گفت: این الگو اصول ثابتی مانند خانواده‌مداری دارد که با توجه به فرهنگ‌های مختلف نوع بروز و ظهور آن متفاوت است.

منبع: خبرگزاری حوزه

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.