اعزام تیم ملی والیبال زنان به ویتنام برای حضور در نخستین دوره جام ملت‌های آسیا دهه‌شصتی‌ها، اصلی‌ترین سرمایه انسانی کشور | تعداد متأهلین چقدر است؟ کسب مدال طلا توسط تیم تنیس روی میز بانوان ایران در بازی‌های جهانی کارگران یونان آشنایی با مهم‌ترین عوامل علاقه‌مندکردن کودکان به کتاب‌خوانی دستور پخت حلوای سه آرد مجلس مخصوص در خانه + فیلم دیدگاه امام خمینی (ره) درباره جایگاه زنان مومن و مادران پاکدل چه بود؟ حملات آسم در بین زنان زیر ۳۵ سال با قرص‌های ضدبارداری حاوی پروژسترون چرا مصرف دانه چیا برای زنان مفید است؟ بازداشت مهدیه اسفندیاری، نمادی از برخورد دوگانه غرب با مفهوم حقوق بشر بررسی نقش بانوان در تحقق آرمان‌های انقلاب امام خمینی (ره) ۲۲ درصد متخصصان هوش مصنوعی در جهان، زنان هستند روند افزایشی گرایش زنان روستایی و عشایر در خراسان شمالی به بیمه و استفاده از خدمات آن لزوم تشکیل کمیته توسعه چوگان ویژه بانوان در فدراسیون کسب سومین پیروزی پیاپی تیم امید بانوان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا سرمربی تیم ملی والیبال زنان ایران: بازیکنان تمرینات سختی را پشت سر گذاشتند هر بند سخنان رهبر معظم انقلاب باید پیوست عملیاتی داشته باشد
سرخط خبرها
بررسی تأثیرات مطالعه کتاب بر زندگی زنان

بررسی تأثیرات مطالعه کتاب بر زندگی زنان

  • کد خبر: ۳۳۲۹۰۴
  • ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۴ - ۰۸:۴۹
رئیس دانشگاه فرهنگ و زندگی گفت: مطالعه «کتاب» ماورای هیاهو‌های شبکه‌های اجتماعی، قدرت تجزیه و تحلیل و فکر عمیق به زنان می‌دهد و آن‌ها می‌توانند در زمینه گسترش کتاب‌خوانی، فرهنگ‌ساز باشند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ عاصمه قاسمی به مقایسه شبکه‌های اجتماعی با کتاب از ابعاد مختلف پرداخت و اظهار کرد: در دوران امروز افزایش آگاهی و اطلاعات از مجراهای مختلفی می‌تواند اتفاق بیفتد از جمله شبکه های اجتماعی مجازی با گسترش اینترنت که دسترسی به اطلاعات را فراتر از زمان و مکان میسر کرده است.

وی ادامه داد: افراد در گروه‌ها و طبقات اجتماعی مختلف می‌توانند در موضوعات متنوع از طریق شبکه‌های اجتماعی اطلاعات به دست آورند، اما این آگاهی.ها، معمولا جامع و کامل نیست.

مشاور عالی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور زنان و خانواده با بیان اینکه دانشی که شبکه‌های مجازی به افراد می‌دهند تک بعدی است و قدرت تعمیق و تعمیم نمی‌دهد، تصریح کرد: علاوه بر آنکه در شبکه های اجتماعی به دلیل فضای مقایسه‌ای که افراد با آن مواجه هستند حس خوب نبودن و ناکافی بودن و عدم رضایتمندی به وجود می‌آید.

این جامعه‌شناس افزود: افراد در فضای مجازی چهره‌ای نامتعادل و نامتوازن از خود متصور می‌شوند که ناامیدی ایجاد می‌کند.

این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه بر اساس تحقیقات تبعات منفی شبکه‌های اجتماعی برای زنان بیشتر است، یادآور شد: واقعیت این است گاهی در این فضا زنان نقش و جایگاه اصلی خود که مربی‌گری و انسان‌سازی است را فراموش می‌کنند.

وی با بیان اینکه بر اساس جهان‌بینی اسلامی زنان، نقش هدایت‌گری و انسان‌سازی را در متن خانواده و جامعه بر عهده دارند، افزود: مربی‌گری و انسان‌سازی یک منبع تغذیه می‌خواهد که این نقش را شبکه‌های اجتماعی نمی‌توانند بر عهده گیرند، چون در این شبکه‌ها بر اساس شاخص‌های دقیق و جامع اطلاعات بیان نمی‌شود.

قاسمی اظهار کرد: این منبع تغذیه «کتاب» است که عمق دارد و ماورای هیاهوهای شبکه های اجتماعی می تواند با نگاهی جامع قدرت تجزیه و تحلیل و فکر به انسان بدهد.

وی یادآور شد: زنان در جایگاه هدایت‌گری و مربی‌گری نیاز دارند با کتاب پیوند بخورند تا هم نقش و هویت خود را بشناسند و هم در جامعه که با کتاب خوانی کم مواجهه هستیم فرهنگ‌ساز باشند.

منبع: دفتر امور زنان و خانواده دانشگاه آزاد اسلامی کشور

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.